• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Show hier je corsa

@JJ- wrote:@boons605 wrote:

Het valt erg mee. Het meeste kan ik gewoon behandelen, alleen de kriksteun moet echt een nieuwe op. Die had ik er ook al af geslepen, dus daar zal ik zo een nieuwe voor bestellen.

Moet eig ook nog me roest wegwerken, maar totaal geen zin in...

Ik kwam er vanmorgen ook achter hoeveel modder er achter wielkastranden en in de kriksteunen blijft hangen. Raad eens waarom auto's daar vaak beginnen met roesten...

Roest goed bijwerken is wel belangrijk, hij zou er maar zo op afgekeurd kunnen worden.

@boons605 wrote:Ik kwam er vanmorgen ook achter hoeveel modder er achter wielkastranden en in de kriksteunen blijft hangen. Raad eens waarom auto's daar vaak beginnen met roesten...

Roest goed bijwerken is wel belangrijk, hij zou er maar zo op afgekeurd kunnen worden.

Vertel mij wat, mijn auto kwam maar net door de keuring.. Roest op de deurpost, aardig doorgescheurt

@boons605 wrote:Gelukkig hoeft Elmo pas in Februari gekeurd te worden. Ruim de tijd om roest bij te werken.

Mijnes is pas gekeurt dus mooi klusje voor de koude winterdagen dan zijn er geen meetings duss

@JJ- wrote:@boons605 wrote:Gelukkig hoeft Elmo pas in Februari gekeurd te worden. Ruim de tijd om roest bij te werken.

Mijnes is pas gekeurt dus mooi klusje voor de koude winterdagen dan zijn er geen meetings duss

Heb jij een verwarmde garage dan?

In de kou met je auto kloten.. meh..

Ik vond het al behoorlijk klotewerk om een lek ruitensproeiervloeistoftankje (3x woordwaarde) te repareren in de winter. Helaas was het nodig, want zonder sproeiers over gepekelde wegen rijden is nog minder.

nieuwe 2ehands velgies gespoten (met action spuitbussen) zeer tevreden.

IMG_20130910_185945_zps0cae760f.jpg

boons605, die Elmo zou een mooi setje (originele) velgen niet misstaan. Weet jij toevallig een goedkope doe het zelf garage in de buurt van L'warden?

jordy991, staat dik die velgen! Op een andere plek op je auto die oranje kleur terug laten komen staat misschien ook wel leuk ;)

tamiya, ik zou via het tweakers.net forum aan een setje LM kunnen komen voor 125 euro, maar daar zouden nieuwe banden op moeten. Ik zit er niet op te wachten om voor ik het ding door de eerste keuring heb gehad meer dan de aanschafprijs eraan te verspijkeren. 125 voor velgen, 320 voor banden -> 445 euro. Ik heb er 750 voor gegeven.

Er ligt een nieuwe kriksteun (50 euro, nieuw) in de kofferbak te wachten om gemonteerd te worden door een vectra-rijder uit Heerenveen met zijn eigen sleutelruimte (Marcel en Jan, beide Vecra-A rijders). Verder is er nog wat roest te behandelen aan de onderkant, wat dus gelukkig allemaal behandelbaar is, maar wat wel behandeld moet worden.

Ik heb dus eerst even wat andere dingen om me druk over te maken dan lichtmetalen velgen voor Elmo.

Misschien dat het met de tijd wel leuk is om er een paar LM velgjes onder te knutselen, maar dan moet 'ie eerst door de keuring zijn (februari). Ik wil er sowieso nog een carkitje in hebben, paar andere luidsprekertjes.

Wat betreft de doe het zelf garages kom ik even niet verder dan garage Het Stoeprandje en garage De Stapel Tegels en de garages die sowieso in Leeuwarden zitten: De Hemrik en op internet vind ik nog Garage Eigenhandig, in Giekerk zit AMK Centre Rooze en Ben's doe het zelf garage in Drachten

Op het Citroën forum ging het ook nog wel eens over sleuteltje 11: Als ik foto's ervan vind is het voornamelijk Citroën, maar ook een Saab en een Ford. Dus misschien dat ze een Opel ook niet gelijk naar de sloop verwijzen. Ik zou alleen geen idee hebben of ze elke zaterdag bij elkaar komen oid, het adres is Tichelersdyk 26, Berlikum.

boons605, LMM zou je ook rustig van de sloop kunnen proberen, scheelt je een hoop geld. De Corsa's op die sloop staan, zijn er echt niet allemaal omdat de LMM overleden is ;)

Bedankt voor de DHZ garage tips!

@tamiya wrote:boons605, LMM zou je ook rustig van de sloop kunnen proberen, scheelt je een hoop geld. De Corsa's op die sloop staan, zijn er echt niet allemaal omdat de LMM overleden is ;)

Bedankt voor de DHZ garage tips!

LMM? Het is een diesel, van het soort waar de enige electronica de gloeiautomaat en egr-klep regeling zijn. Die heeft geen LMM.

Ik bedoelde LM alsin lichtmetaal ;)

@jordy991 wrote:@JJ ik heb een ap schroefset achter de stel schroef weggehaald en achter gecambert.

Voor heeft die denk zo'n tien gangen over.

@jordy991; thanks wil de mijne ook plat gooien maar weet niet hoever ik kan gaan; het moet nog wel prettig rijden

@Ewoud94 wrote:@JJ tot de grond haha :p

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4

Haha ja wil nog wel men straat in kunnen rijden ipv dat ik me auto voor de drempel kan laten staan he grapjas :P

@Ewoud94 wrote:@JJ tot de grond haha :p

En dan airride nodig hebben om nog te kunnen rijden in het heuvelachtige landschap van de Nederlandse woonwijken?

@JJ- wrote:@Ewoud94 wrote:@JJ tot de grond haha :p

Haha ja wil nog wel men straat in kunnen rijden ipv dat ik me auto voor de drempel kan laten staan he grapjas :P

Het mooie aan schroefsets is dat je ze af kunt stellen. Dan kun je dus zelf bepalen wat je laag genoeg vindt om nog prettig te kunnen rijden.

Terug
Naar boven