• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Show hier je corsa

Auto polijsten heb je 10 keer meer lol van. Een glimmende corsa is 100x beter als geplastidipt.

Enne als je hem plasti dipt dan hoef je niks op kenteken te wijzigen. Neem aan dat je niet je motorruimte laat dippen en zolang daar de originele kleur is is er geen probleem!

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4

Nagevraagd bij de RDW en politie, zolang in de motorruimte of in de sponningen de originele kleur is te zien die op het kenteken bewijs staat is er geen probleem. Heb hier namelijk al 2 geplastidipte auto's gehad en meerdere malen aangehouden voor bijv. Een controle ofzo.

Nooit problemen mee gehad, hebben er wel naar gevraagd en zodra het uitgelegd was en het liet zien was er totaal geen probleem.

@JJ- wrote:@knerry wrote:Ik liet de b-stijl persoonlijk liever zoals ie is... zou wel de stootstrips op de deur en het achterscherm eraf halen... ruitjes zijn strak geworden, zelf gedaan of laten doen?? Mooi in ilk geval :thumbs:

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Ik wil ze er ook af hebben vooral die op de deuren.. Ik heb de ramen dit keer laten doen.. ;)

Bij mij Corsa GSI zitten er ook geen stoot strips op maar had ze liever wel gehad 1 keer iemand vlak naast je en je hebt een deuk, heb nagevraagd wat gepruimerde kosten bij de Opel maar dat komt toch nog op €170 voor 2 kanten excl. spuiten zitten geplakt hoorde ik met een haarfohn warm blazen dan kan je ze er waarschijnlijk af krijgen zal niet mee vallen want die plakstrip is erg fanatiek

Shoe-test: Failed

2u480v4.jpg

ahahahahahahahaha MCM :jerry

AP setje zal dat gemakkelijk verhelpen ;).

ik heb geteld het zijn in totaal 14 boutjes/moertjes die je los en vastmoet draaien als je een schroefset wil monteren.

dan moet je nog wel de wielbout (+16) losdraaien

Dit is mijn corsa C 1.7 cdti uit 2005, Nu een week in mijn bezit. Hij bevalt erg goed, afgezien van het koude star probleem, maar dat is inmiddels opgelost.

@tarzanen wrote:Ook maar eens een paar foto's plaatsen van mijn Corsa C uit 2003. Ben al een keertje bij Willem-V6 geweest voor een motorflush en dacht kom laat ik ook mijn Corsa eens voorstellen.

Opel Corsa GSI 2003

Climate control

Cruise control

Regensensor

Zelfdimmende binnenspiegel met led op de pook

Elektrische ramen

Elektrische spiegels met verwarming

Centrale vergrendeling met afstandsbediening

Eps

8 x airbags

Sportstoelen met hoogteverstelling

Stoelverwarming

Hoofdsteunen achter

Lederen stuurwiel met stuurwielbediening

Mistlampen voor en achter

Parkeersensoren

Xenon

Omega claxon dubbeltonig

Traction control en ABS

Warmte werend glas

Radio CD30 (mp3) met AUX

Pioneer ( Actieve Auto Subwoofer) 150 W-versterker

Als toevoeging nog twee foto's van het interieur tijdens het vervangen van de lampjes achter de tellerunit.

En tot slot een ritje over de Autobahn richting Italië met de HD Dashcam vanuit de Corsa GSI

" onclick="window.open(this.href);return false;

Eventueel het Youtube filmpje handmatig op HD kwaliteit zetten.

.

Jammer dat de versies na 2001 van de GSi niet meer dezelfde bumper hebben. Maar verder een mooie auto :thumbup

@Ewoud94 wrote:Nagevraagd bij de RDW en politie, zolang in de motorruimte of in de sponningen de originele kleur is te zien die op het kenteken bewijs staat is er geen probleem. Heb hier namelijk al 2 geplastidipte auto's gehad en meerdere malen aangehouden voor bijv. Een controle ofzo.

Nooit problemen mee gehad, hebben er wel naar gevraagd en zodra het uitgelegd was en het liet zien was er totaal geen probleem.

Dat klopt, aangezien plastidip maar een laag over de lak heen is en je het er gemakkelijk kan verwijderen hoef je dit niet aan te passen op het kenteken. Aan de originele kleur wordt niets gewijzigd

Leuke corsa en nette velgen, maar ik zie iets er langs staan wat ik veel leuker vind haha!

@Ewoud94 wrote:Leuke corsa en nette velgen, maar ik zie iets er langs staan wat ik veel leuker vind haha!

Ja dat is mijn eigen speeltje :D

Ben zelf aan het rondkijken voor een impreza wrx vanaf 2006. Als je meer foto's hebt graag!! Via pm ofzo :)

hierbij mijn nieuwe daily:

2014-03-15111727_zps5132852c.jpg

2014-03-15111746_zpsb04a29f5.jpg

vandaag gepoetst, en de velgen zien er 10x beter uit.

randen zijn wel "beschadigt", maar is nog wel te repareren.

tijdens, voorvelg niet gedaan, achtervelg al wel:

voorvelg voor:

achtervelg na:

met dank aan Brillo, voor de randen. :wors

maar ga hier in eerste instantie niet teveel geld insteken, die gaat in de Astra:

@Ewoud94 wrote:Ben zelf aan het rondkijken voor een impreza wrx vanaf 2006. Als je meer foto's hebt graag!! Via pm ofzo :)

Mag eigenlijk niet maar even snel 1 tussen door :thumb

Foto800-HUIRWHJH.jpg

Terug
Naar boven