• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Show hier je corsa

Hello,

Na nu meer dan een jaar met de GLX hybrid4 gereden te hebben, onze trouwe Insignia sportstourer vervangen door een Corsa e ultimate… Spijt van de oude trouwe metgezel natuurlijk, wreed content van de e versie als 2e wagen…

grtz

G
muif77x45mil243k2e740fmb1sqe3ssj.jpg

Hallo :bye: ,

Ik zal mezelf even voorstellen, ik ben Dylan net 18 jaar en me rijbewijs vorige week gehaald :yahoo:

We waren al lang aan het zoeken naar een leuke auto (me pa en ik) op een gegeven moment kwam ik een advertentie van een mooie Opel Corsa D tegen, aan me pa laten zien en de adverteerder een mail gestuurd, zei waren inmiddels verhuisd naar België waar de auto ook stond, gelukkig nog op Nederlands kenteken, afgesproken dat we hem afgelopen Zaterdag willen bekijken en eventueel meenemen.

Bij de auto aangekomen waren we blij verrast :applause02: , mooie uitvoering, geen rare geluiden tijdens de koude start en proefrijden, alleen een hele flinke scheur in de bestuurdersstoel, de airco die afgevuld moet worden en de koplampen gepolijst, me pa wilde hem laten staan toen die de scheur in de stoel zag, maar ik wilde hem zo graag hebben dat hij toch akkoord is gegaan.

We hebben de laatste dagen al een paar dingen aangepakt, de koplampen zijn netjes gepolijst, de auto uitgelezen met Delphi, de ruiten wisser armen opnieuw mat zwart gespoten, aanstaande Zondag gaan we een andere stoel kopen, en een afspraak gemaakt voor de airco.

Ik heb het forum al wat door gespit om het een en ander te weten te komen over de wagenIk wil nog een embleemloze grill en de emblemen van de kofferbak verwijderen, ik zag een Corsa D die dit ook had op de kofferklep en er zaten geen gaten achter, alleen had deze bestuurder niet goed de lijmresten weggehaald.

zmhztay07l877p8back5jl696yrm0x6m.jpg

[quote quote=18364819]Na 5 jaar een Corsa B uit 1996 gereden te hebben, werd het tijd om eens een “upgrade” toe te passen. Mijn oog viel op een Corsa D uit 2007, na een paar proefritjes was ik verkocht! Alleen het elektronische klimaatregelsysteem functioneert nog niet zoals dat moet, maar daar wordt vrijdag naar gekeken. Voor de rest een schitterend autootje waar ik weer even rond mee kan rijden.
applause01.gif
[/quote]

Yep, ik heb ook 6+ jaar Corsa B gehad en de overstap naar Corsa D met 230pk was (is nog steeds) heerlijk.

Mijne Opel Corsa E van 2019, 120years edition model :D. Beetje aangepast natuurlijk ;).

Tevens ook de eerste reactie / post op dit forum! Dus aangenaam allemaal! :bye:

uw6erq5f1nlwrwuu3m8iapmbmv0oasa9.jpg

6frz8uz0ix3uy70almu4b50jrzold236.jpg

Goedemorgen,

Mijn naam is Wesley, ben 26 jaar en rij een Corsa E OPC Line. Ik heb er het een en ander aan gedaan,

stage 1 naar 130pk en 220nm, 3cm verlaagd, 20mm spacers rondom, cold air intake via het mistlicht, andere uitlaat (binnekort komt er een scorpion eind demper op), powerflex motorsteun, andere grill, front splitter, diffuser en een pedal booster.

Meer fotos te zien op mijn insta OpelCorsa_OpcLine kon geen andere fotos plaatsen.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

h1uvqtlmmpac4y3swijv0szq675u4221.jpg
un72tpfqdlp2r2cyi87miq704r62ct0w.jpg

Goedemorgen,

Mijn naam is Wesley, ben 26 jaar en rij een Corsa E OPC Line Ik vind het heerlijk om hier te spelen. Ik heb er het een en ander aan gedaan,

stage 1 naar 130pk en 220nm, 3cm verlaagd, 20mm spacers rondom, cold air intake via het mistlicht, andere uitlaat (binnekort komt er een scorpion eind demper op), powerflex motorsteun, andere grill, front splitter, diffuser en een pedal booster.

Meer fotos te zien op mijn insta OpelCorsa_OpcLine kon geen andere fotos plaatsen.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
De auto ziet er gaaf uit! Interessant, hoe heb je de spacers en diffuser geïnstalleerd en wat was het effect op de aerodynamica? En wat vond je van de pedaalversterker, merkte je een verschil?

Dankje!

Spacers zijn makkelijk te monteren door de wielen eraf te halen en de spacers ertussen te doen en de wielen weer vastmaken met verlengde bouten. de diffuser zit vast met 3M tape. Aerodynamica merk je niks van. En de pedal booster merk je wel echt duidelijk verschil, gaspedaal reageert veel sneller.

Hoi allemaal,

Ik ben Mees, 26 jaar en heb sinds een paar maanden een Corsa D uit 2014. Ik heb er kleine dingen aan veranderd, maar ben nog altijd opzoek naar meer ideeën om aan te passen! Hebben jullie nog ideeën om hem er agressiever uit te laten zien?

wjfxgofpkbe54kwqk5m785dxhebixzah.jpg

Terug
Naar boven