• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

show hier je omega

netjes hoor,

de b1 is toch wel het mooiste model van de omega

zou er wel een setje lichtmetaal onder zetten, staat mooier dan de doppen.

Sinds een maandje eigenaar van een Omega 2.2 uit 2001 nadat m'n Vectra economisch niet meer zo rendabel bleek. Inmiddels heeft dit beestje bijna 85.000km op de teller. ;) Alleen nog even nieuwe zomerbanden, uitlijnen, distributieriem + waterpomp, aircoservice, nieuwe voorremmen, ruitenwissers, goeie schoonmaakbeurt, oliewissel, remvloeistof, setje extra LM velgen voor winterbanden en dan zijn we even klaar.

2qxtagg.jpg

Sinds dit weekend mijne:

full.jpg

Is voor dagelijks gebruik, maar bedoeling is wel 'm alle mogelijke luxe features te geven waar ik m'n handen op kan leggen :)

Zit al een cruise control, 3000 interieur in. Tis een C20NE met 5-bak.

vandaag een omega opgehaald.. bekende van hier toevallig?

is een 2,5 v6 diamont geweest met climate,leder,stoelverwarming e.d... maar over 2 dagen is het een leeg casco :angel

(interieur staat te koop op marktplaatsgedeelte)

planning is helemaal strippen (zelfs binnenkant deuren eruit, lexaan ramen, rolkooi en 2 kuipen erin, 0,0 isolatie..

verder schroefset ronder en tussendempers eruit

motortechnisch ben ik er nog niet helemaal over uit, eerst de koppakking van de 2,5 maar vervangen en alle losse zooi van de motor af halen en kijken hoe deze presteerd

kwa buitenkant werk ik alleen de matgrijze verf bij en verwijder wat roestpuntjes op de deur

voor de mensen die het nog niet doorhadden, het word een circuitbak, eerste instantie vrij rijden maar als het bevalt mischien time attack oid :agent

wie weet trouwens wat voor voorspoiler dit is? deze is nog te redden maar nieuwe zou makkelijker zijn.

Foto-W8MPBO3A-D.jpg

Foto-SLZ8F3ME-D.jpg

Foto-CEK3XJEY-D.jpg

Foto-OEAQRDR3-D.jpg

Foto-CQYJAWIS-D.jpg

Foto-BUVGPC7R-D.jpg

Foto-SYBOFNQY-D.jpg

Die ken ik wel.

In beter tijden (OOP Meeting 2010):

IMG_7333modded.jpg

IMG_7334modded.jpg

20rmzc8.jpg

Voorlip is een imitatie Steinmetz versie, die staan zo op eBay.

dat zijn inderdaad betere tijden :kewlpics

hij is nu heel grof geverft, lijkt bijna op undercoat kwa structuur... maar de deurstijlen e.d. zijn inderdaad nog die kleur rood :-P

gelukkig heb ik bijna de sloopprijs ervoor betaald :angel

Beste Omega rijders :wors

Zoals sommige van jullie wellicht al hebben kunnen volgen in een andere topic was ik op zoek naar een nieuwe Omega, en heb uiteindelijk zaterdag de koop doorgezet van 1 van de Omega's waar ik al een tijdje op zat te azen.

Van een 2.0i Diamond uit 96' met bijna 3 ton naar mijn nieuwe 2.2i Business Edition uit 2002 met 122.000 op de teller

Hier wat fotootjes zoals hij er nu uit ziet. Binnenkort ga ik beginnen met wat dingen er aan toe te voegen zoals mijn oude 17" lm velgen die van de diamond af komen.. maar voor nu.. a de naturel (ofzoiets) king:

Veel plezier! :thumb

3P8fmOu.jpg

AteQqvq.jpg

yLzXndN.jpg

8eqovjq.jpg

r6d1dzV.jpg

DcAUE30.jpg

ENJWvbO.jpg

B5v6e51.jpg

CGlz5jB.jpg

Rh7L8iD.jpg

:thumb

Dat is jammer, in een cd zit toch normaal standaard bose?

Bij Irmscher ken ik dat bumperset niet, via wie heb je die geregeld, het staat de omega namelijk erg goed.

Heb me al voorgesteld, maar dit is sinds een weekje mijn eerste rwd auto. Een heerlijke Omega 2.2 comfort automaat waarvan ik afgelopen week de 217k km's heb aangetikt. Rijdt echt als een zonnetje.

1 voor door de weeks 1 voor het weekend haha, of 1 voor je vrouw?

wel een luxe hoor 2 omega;s , de grijze een v6?

Plaats ook maar eventjes een foto van mij Omega 2.5 V6 AUT. Auto heeft wat kleine motorische aanpassingen. (andere nokkenas, spaghettispruitstuk, powerfilter, dubbele RVS sportuitlaat, en nog wat dingetjes)

omega1.jpg

Auto is by the way ook te koop, mag weg, hoeft niet!

Terug
Naar boven