• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Show hier je Vectra

Merk eerlijk gezegt heel erg weinig verschil. Het is inderdaad voor de looks, ik had hier al een setje verlagingsveren liggen voor en achter maar ik wou de wielen wat meer richting de rand van de wielkas hebben en dat is aardig gelukt achter hoef ik dus ook niet te verlagen dat scheelt me weer wat comfort :)

Hierbij nog 2 fotos van daarstrax..

100_4133.jpg

100_4134.jpg

origineel gepost door XeRo

Hierbij nog 2 fotos van daarstrax..

100_4133.jpg

100_4134.jpg

DIT IS EEN EXTREEM PRACHTIGE WAGEN!:wtf is spoorverbreder? Een spoorverbreder is een "metalen schijf" die tussen de velg en de as van de auto gemonteerd wordt. Hierdoor komt de velg meer naar buiten te staan in de wielkast.

origineel gepost door XeRo

...achter hoef ik dus ook niet te verlagen dat scheelt me weer wat comfort :)

Gaat je vectra dan niet extreem voorover staan als je nu voor nog 3,5 cm gaat verlagen?

Inderdaad.

Ik denk niet dat dat een mooi resultaat gaat geven.

Daarnaast denk ik niet dat het een positief effect op je rijeigenschappen gaat geven. De verlagings veren zijn ontwikkeld als set, met het oog op een bepaalde positie van het zwaartepunt. Dit zwaartepunt zal nu naar voren schuiven. De voorkant zal zwaarder belast worden, dus de verlaging zal ook groter uitvallen dan de 35mm. Ook is er een grotere kans op doorslaan door het hogere gewicht op de vooras.

Neem daarbij ook nog eens de verhoogde slijtage aan je voorbanden en remmen. Omdat deze harder moeten werken.

Het kan allemaal binnen de marge vallen, maar het is toch iets om even over na te denken.

origineel gepost door yzf1kr

Inderdaad.

Ik denk niet dat dat een mooi resultaat gaat geven.

Daarnaast denk ik niet dat het een positief effect op je rijeigenschappen gaat geven. De verlagings veren zijn ontwikkeld als set, met het oog op een bepaalde positie van het zwaartepunt. Dit zwaartepunt zal nu naar voren schuiven. De voorkant zal zwaarder belast worden, dus de verlaging zal ook groter uitvallen dan de 35mm. Ook is er een grotere kans op doorslaan door het hogere gewicht op de vooras.

Neem daarbij ook nog eens de verhoogde slijtage aan je voorbanden en remmen. Omdat deze harder moeten werken.

Het kan allemaal binnen de marge vallen, maar het is toch iets om even over na te denken.

Mijn GTS had ik alleen voor verlaagd(V maxx) en op het moment van verlagen zat ie nog 11 cm van het asfalt wegligging perfect maar na een jaar zat ie op 8,5cm van het asfalt en complete vering voor was gewoon weg, absoluut geen comfort meer.

Ik was op vakantie in kroatie ook nog door een gat in het asfalt gereden en had dus door de klap ook nog iets krom aan de wielophanging, bedoeling was om de veren weer te vervangen door de orginele en de ophanging te laten maken maar ik heb mijn GTS toen ingeruilt op de station die ik nu heb.

Jan

Gefliciteerd met je Vec Nova, is een prachtige bak.:jerry

Had al wat opgevangen in het Opel roddelcircuit.:D

gefeliciteerd met de vectra Nova

had hem al zien staan bij 't kanaal...... had helaas gin foon bij, anders wel ff picca gemaakt...

veel plezier d'r mee:thumbup

origineel gepost door speaker

Nice !! en.. bekend !!

Blijft een mooie vectra !! :wors

ik wou het niet zeggen jah maar hij ziet er inderdaad bekent uit ik weet alleen niet meer waarvan :D , het blijft een mooie vec :D

Terug
Naar boven