• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Show hier je Vectra

Ben er van overtuigd dat ik er veel plezier mee zal hebben, echt een fijne bak met werkelijk alles erop en eraan. Toen ik gister nog eens goed de auto bekeek viel ik van de ene verrassing in de andere: "He, 2 lendensteunen per stoel?!", "comfortsluiting van de ramen??!!".

1.8i 16V is geen racemonster met 1289kg, maar wel een top boven de 190 (op de teller). Je merkt wel dat het een echte 16 klepper is: zetje in de rug boven de 2500 tpm.

Wat is zuinig voor zo'n auto dan? Tuurlijk probeer je de eerste ritjes even wat meer dan normaal gesproken, maar ik haal gemiddeld volgens MID 9,8l/ 100km (=1:10,2). Is dat normaal? 1:10 of 11? Ik ga er veel snelweg mee rijden, hoop dat dat iets zuiniger kan.

Zijn er nog aandachtspunten voor een Vectra van 1996 met 92.000km die ik even moet checken? (roest, wielophanging, motorisch, etc.) ?

Groet, Paul

Gefeliciteerd Paul, !! :thumbup

Mooie auto, mooie kleur, en uitvoering.

Heeft wel wat zo'n 5 deurs..

Veel plezier en veilige kilometers toegewenst !!

greetz,

Jeroen.

Origineel gepost door phermans

Zijn er nog aandachtspunten voor een Vectra van 1996 met 92.000km die ik even moet checken? (roest, wielophanging, motorisch, etc.) ?

Groet, Paul

Mag ik u de zoek functie aanraden, er zijn nog geen half jazr geleden verschillende topics over geweest....

En idd, dat zetje in je rug, dat maakt het 16 klepper rijden wel leuk ja....mooie vectra hoor :thumbup

Ik zal ook maar eens foto's plaatsen van mijn huidige Vectra.

Het is een Vectra 2.0 GLS uit 1993. Ik heb er 16inch MAK Sting velgen onder gelegd en hij is 40/30 verlaagd alleen ik heb het idee dat dit iets lager is uitgepakt.

Vectra2.jpg

Vectra2-1.jpg

Vectra2-2.jpg

Nog te doen zijn de spiegels, die moeten een kleurtje krijgen. Ook heb ik nog een dubbele Remus einddemper en een spoilerlipje voor op de kofferbak...

Maar ik ben nu al tevreden over het uiterlijk :thumbup

Mooie auto! 2.0 liter loopt ook goed. M'n ouders hebben er ook zo een gehad. Echt een fijne auto. Succes ermee!

Paul

mooie vectra 's ,is er nog een vectra meeting ergens of gaat iedereen naar sevenum? niet vergeten 3 september eerste dag meeting opc noord in veendam (gr) allemaal komen hoor:thumbup

Hallo allemaal ik ben nieuw op deze site (wel een mooie site overigens) en ik vond het wel leuk om mijn nieuwe aanwinst te showen :

58001zn4.jpg

58004op7.jpg

Dank u.

Hier de omschrijving/cq de inhoud nog van mijn wagen :

Vectra 1.8i 16V GTS Elegance

Cruise control

Electrische ramen

Radio / CD player

Metalic lak

Alarminstallatie

Electronische startblokkering

Centrale deurvergrendeling op afstand

Licht metalen velgen

Electrisch verwarmde buitenspiegels

Airco/Climat

Traction control

Airbag/SRS/ASR/ABS

Half Leer Interieur

Sport Onderstel

Mooie Vectra Blue-GTS !! :thumbup :thumbup Veel plezier en veilige kilometers mee toegewenst !

En welkom hier trouwens..

Origineel gepost door phermans

Ben er van overtuigd dat ik er veel plezier mee zal hebben, echt een fijne bak met werkelijk alles erop en eraan. Toen ik gister nog eens goed de auto bekeek viel ik van de ene verrassing in de andere: "He, 2 lendensteunen per stoel?!", "comfortsluiting van de ramen??!!".

1.8i 16V is geen racemonster met 1289kg, maar wel een top boven de 190 (op de teller). Je merkt wel dat het een echte 16 klepper is: zetje in de rug boven de 2500 tpm.

Wat is zuinig voor zo'n auto dan? Tuurlijk probeer je de eerste ritjes even wat meer dan normaal gesproken, maar ik haal gemiddeld volgens MID 9,8l/ 100km (=1:10,2). Is dat normaal? 1:10 of 11? Ik ga er veel snelweg mee rijden, hoop dat dat iets zuiniger kan.

Groet, Paul

Met de 1.8 moet 1 op 14 makkelijk haalbaar zijn op de snelweg, 1 op 12 zou is de stad haalbaar moeten zijn.

Let op roest bij de slotvangers achter

draagarmbussen achter worden vaak ruim (klapperen achter onderstel.

De 1.8 is erg probleem loos.

let wel goed op wanneer de distri riem vervangen moet worden

deze vervangen met spanrollen en waterpomp

Willem

Origineel gepost door wim-v6

Met de 1.8 moet 1 op 14 makkelijk haalbaar zijn op de snelweg, 1 op 12 zou is de stad haalbaar moeten zijn.

Let op roest bij de slotvangers achter

draagarmbussen achter worden vaak ruim (klapperen achter onderstel.

De 1.8 is erg probleem loos.

let wel goed op wanneer de distri riem vervangen moet worden

deze vervangen met spanrollen en waterpomp

Willem

Auto heeft een weekje stilgestaan (vandaag laatste dag auto vd zaak) dus qua verbruik weet ik nog niet wat ie doet, maar 1 op 14 zou mooi zijn.

De distri-riem is pas door een Opel dealer vervangen (bij 89.000km bij de vorige eigenaar), ik zal eens kijken of spanrollen en waterpomp ook zijn gedaan maar dat zal haast wel als de dealer het doet, toch?

Bedankt.

Groet, Paul

Ik ben dan nog wel vollop bezig met mn Vec mooier maken maar alvast wat foto's kan geen kwaad.

De OPC velgen zitten er nu net op, en het heldere achterlicht moet ik nog even andere fittingen voor halen, maar ook die zitten er binnenkort op.

Een nieuwe achterbumper met parkeersensoren en de trekhaak eraf is dan het volgende en ga ook nog maar even door...

Vectra1.jpg

Vectra2.jpg

Motorblok25V6.jpg

DSC00148.jpg

Nette Vectra hoor!, maar waarom heb je geen helder rood/zwart genomen?

Ik vond/vindt het nog steeds een van de mooiste achterlichten voor de Vectra, ben niet zo van de Lexus style.

Terug
Naar boven