• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Show hier je Vectra

Origineel gepost door Schuurmanneke

Hmm..heb jij dat idee ook al?

Dikke vectra voor de zakelijke km's, en een speelgoed vectra, die net zo luxe is, maar 2x zoveel power heeft? ;)

Zal ik dan maar eerlijk zijn en zo'n zelfde constructie ook overweeg. De leasebak (volgend jaar) lekker niet bij tellen en een Vectra B V6 erbij. Dan worden de privé km's pas echt fun. Overdag de leasebak en privé de V6 met handbak, lekker spelen. Heerlijk!

Leuk dat er dus meer zijn met dergelijke ideeën! :D

-

Thanx voor je reactie Hans.

Groet, Paul

Dikke vectra voor de zakelijke km's, en een speelgoed vectra, die net zo luxe is, maar 2x zoveel power heeft? ;)

Precies! En om de kilometers op beide te halveren ...

Groet,

Hans

Origineel gepost door hans_vledder

Precies! En om de kilometers op beide te halveren ...

Groet,

Hans

Jeps precies. En de kans dat er een gigantisch luxe diesel komt vanuit de lease is nogal klein. Men heeft het op business editions die zuinig zijn.. naja, dan maar lol en luxe in de vrije tijd. Maar dan wel een Vectra C 2.8 V6, met alles derop, GTS of Station.... Ennuhh handbak? automaat van de C is ook erg lekker hoor, gewoon op manueel te zetten!!!

Een C is wel meteen een stukje duurder dan een B, dat laat mijn portemonnee voorlopig nog niet toe. Het manueel schakelen van de automaten van tegenwoordig is fijn maar is nog een groot verschil met een echte handbak waarbij je zélf de koppeling bedient. Een handbak is bij een V6 (vind ik) toch best lekker, ondanks dat een automaat zeer comfortabel is. Laatst nog met een Vec B2 2.6 V6 met handbak gereden, heerlijk!

Het gaat mij nooit zo zeer om het hardrijden, maar meer om de kracht, accelleratie en het motorgeluid. Daarmee stoeien/spelen gaat echt het beste met een handbak.

Paul

Origineel gepost door phermans

Een C is wel meteen een stukje duurder dan een B, dat laat mijn portemonnee voorlopig nog niet toe. Het manueel schakelen van de automaten van tegenwoordig is fijn maar is nog een groot verschil met een echte handbak waarbij je zélf de koppeling bedient. Een handbak is bij een V6 (vind ik) toch best lekker, ondanks dat een automaat zeer comfortabel is. Laatst nog met een Vec B2 2.6 V6 met handbak gereden, heerlijk!

Het gaat mij nooit zo zeer om het hardrijden, maar meer om de kracht, accelleratie en het motorgeluid. Daarmee stoeien/spelen gaat echt het beste met een handbak.

Paul

Daar ging het bij mij ook om bij aanschaf van een V6. Niet om de snelheid, maar om de power, GELUID enz enz. Ik bedoel mijn vorige auto had veeel meer snelheidsbeleving en was niet veel langzamer als deze auto maar ik miste gewoon wat bij die auto. Deze auto rijdt echt heerlijk. Rijdt altijd met een DIKKE smile op mijn gezicht. En rijdt altijd met dikke omwegen naar mijn bestemmingen

:):):). De kilometers vliegen er doorheen. Heb de auto nu al een dikke maand en al bijna 4000km gereden. :wors

Naja, wat dat betreft, kan ik goed meepraten. mijn 2.2 dti heeft ook wat meer power, en langere versnellingen dan mijn oude 1.6'je. Heb nu in een maand tijd 6000 km gereden. Best veel... ;)

Geloof me, je ziet ze overwegen om naar Opel over te stappen als ik vanuit mijn rechter zijraam naar ze zwaai ... Die blikken: :o:wtf ...

Groet,

Hans

Uit het rechterraam zwaaien.. :hmmz

Rijd je vrouw dan of heb jij zulke lange armen ??

;)

Hallo mensen , ben hier nog voor het eerst echt actief op dit forum, dacht even mijn vectra'tje laten zien :D

vectraaa3.JPG

voorkantje :)

vectraa.jpg

en de achterkant :P

Ik ga morgen de vectra 2000 voorbumper ook erop zetten en dan zal ik wel zien wat het resultaat zal worden.

Misschien even wat geld sparen om de auto dan nog helemaal metallic zwart te laten spuiten, volgens me zus staat et wel gaaf als de onderkant helemaal zwart is en dan de bovenkant die groene kleur.

Heb er ook nog leuke geluidinstallatie erin zitten.

Morgen maak ik wel nieuwe foto's als alles klaar is en als de auto in de was is gezet :P

Als je em in de was zet, haal dan ook even die stikkers van de achterklep. :cool: Verder netjes hoor! Veel plezier ermee en welkom hier!

Paul

Als je em in de was zet, haal dan ook even die stikkers van de achterklep. :cool: Verder netjes hoor! Veel plezier ermee en welkom hier!

Paul

Mee eens...weg met die lelijke NL stickers !

Maar je hebt een leuke vectra en veel "goeie" pimp-plannen:P

We zijn benieuwd wat je nog allemaal van plan bent :thumbup

En welkom hiero natuurlijk :thumbup:thumbup

Origineel gepost door Jerremy

Geloof me, je ziet ze overwegen om naar Opel over te stappen als ik vanuit mijn rechter zijraam naar ze zwaai ... Die blikken: :o:wtf ...

Groet,

Hans

Uit het rechterraam zwaaien.. :hmmz

Rijd je vrouw dan of heb jij zulke lange armen ??

;)

Nee, Jerremy, op de Vectra C heb ik cruise control ...

:D

Groet,

Hans

Als je em in de was zet, haal dan ook even die stikkers van de achterklep. :cool:

Paul

Paul,

Het verwijderen van die NL stickers kan tricky zijn hoor. Vaak zijn de van een soort metaalachtige folie dat begint te brokkelen als je het er af probeert te trekken. Dat was de reden waarom ik 'm op mijn B-tje heb laten zitten. Dit natuurlijk nog afgezien van het kleurverschil onder de sticker.

Groet,

Hans

Als je em in de was zet, haal dan ook even die stikkers van de achterklep. :cool:

Paul

Paul,

Het verwijderen van die NL stickers kan tricky zijn hoor. Vaak zijn de van een soort metaalachtige folie dat begint te brokkelen als je het er af probeert te trekken. Dat was de reden waarom ik 'm op mijn B-tje heb laten zitten. Dit natuurlijk nog afgezien van het kleurverschil onder de sticker.

Groet,

Hans

Ik had ook zo'n stikker met een zilvere achtergrond achterop. HAD. Want met geduld en een föhn ben ik een heel eind gekomen. Leuk werk is het niet, maar het eindresultaat is het meer dan waard. Weg met die bende! :P

Goed poetsen daarna dan zie je het alleen als je er met je neus bovenop zit en als je weet waar hij gezeten heeft.

Paul

Ik had ook zo'n stikker met een zilvere achtergrond achterop. HAD. Want met geduld en een föhn ben ik een heel eind gekomen. Leuk werk is het niet, maar het eindresultaat is het meer dan waard. Weg met die bende! :P

Goed poetsen daarna dan zie je het alleen als je er met je neus bovenop zit en als je weet waar hij gezeten heeft.

Paul

Nee, onmogelijk is het inderdaad niet. Ik heb het op ongeveer de zelfde manier geprobeerd. Ik hield alleen stukjes NL sticker over van 4 bij 4 millimeter. De sticker was helemaal broos geworden. Zoveel geduld heb ik niet ...

En van plekjes waarvan je weet waar ze zitten en die je alleen ziet als je er met je neus bovenop zit (of er nog dichter op) kan ik weken niet slapen ... Ben nogal een mieren**ker zie je, gek word ik van mezelf ...

:D

Hans

Origineel gepost door deraeij

nieuwe (gebruikte) c

hier wat foto'tjes van onze nieuwe auto

gewoon een standaard c

grtz erik

Ziet er netjes uit hoor Erik....

Dus de B is alweer weg neem ik aan ? was het gewoon tijd voor vernieuwing of begon ie kwaaltjes te krijgen ?

had al een tijdje in mijn hoofd zitten om een c te gaan rijden, kreeg wat kleine kosten (einddempertje, beurtje enz enz.)

maar dat was nog te overzien, totdat ik s'morgens naar het werk reed in de donkere polder, waar ineens een betonblok op de weg lag , huppukee vol met de rechterzijde er overheen, resultaat, auto moest uitgelijnd worden en een klapband, zodoende wat extra kosten, dus maar wat eerder de knoop doorgehakt (vond het zonde om geld erin te steken als ik toch al in mijn achterhoofd zat de denken om hem in te ruilen), en daarbij hij ging weer bijna naar 100.000 en dat is meestal het punt voor ons om hem in te ruilen

sávonds na klein ongelukje besloten om hem maar direct in te ruilen, zo gezegd zo gedaan en voila erik rijd een c

grtz erik

moet zeggen heb veel plezier gehad van de b, maar de c bevalt ook prima.

Terug
Naar boven