• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Show hier je Vectra

origineel gepost door speaker

Onyx is volgens mij de NL-benaming. In Duitsland en U.K hebben ze er niet van die dure namen voor !!

Het valt me wel op dat alle wagens met creme-bekleding DONKERE auto's zijn.

De zilverkleurigen hebben meestal zwart-leer. ( is ook niet lelijk )

Peter

Oh nee is zeker niet lelijk bij een lichte auto. Maar een donkere auto met een donker interieur wordt gelijk echt zo donker.

Mijn vec is ook donker blauw (nocturno blau) met creme leren bekleding :wub

17092008134zh3.jpg

17092008135lo9.jpg

Uhuh, Creme leer is nog wel te vinden, Maar in de combinatie geen caravan + 2.5v6 is vrij zeldzaam. Ik zal eens kijken of ik een foto van het stuur kan hotlinken.

Deze, Kijk eens naar het stuur. Daar zit geen Airbag achter lijkt me, terwijl de passagiers kant het wel heeft. Ook lijkt het me stug, dat na een ongeluk, ze er geen terug plaatsen. ?

Dit is er een die ik tegen kwam in de uitvoering die ik wilde. midden consoletje vervangen door grijse irmscher of zwart, en dan wil ik uhm wel.

Enige is, de 2.6 is Niet te chippen / tunen als de x25xe meen in ? ( omega 3L nokkenassen erin, en andere meuk ) of is dat alleen kop vervangen ?

Edit :

Vind trouwens jou Onyx inderdaad ook erg mooi :) alleen ben ik niet zo van het nephouten midden console, zou ik uitwissellen :)

En een van mijn droompjes, is kijken of er het bose systseem van de omega in kan, zonder al te veel meuk :)

origineel gepost door Melvivio

Edit :

Vind trouwens jou Onyx inderdaad ook erg mooi :) alleen ben ik niet zo van het nephouten midden console, zou ik uitwissellen :)

En een van mijn droompjes, is kijken of er het bose systseem van de omega in kan, zonder al te veel meuk :)

tuurlijk zit al op iets te broeden ;)

Ik heb thuis nog een rol Koolstofvezel Mat liggen. Heb op internet een mooie how-to gevonden hoe je dashbord delen met het echte spul :vertag Verkoolstofvezeld :).

Dus geen nep sticker erop!!!!

www.vaglinks.com/Docs/Misc/CarbonFiberHowTo1.pdf

www.vaglinks.com/Docs/Misc/CarbonFiberHowTo2.pdf

@ sw_reijnders

daar kan je idd wel leuke dingen mee doen met die rol koolstof dinges :)

Hoeveel stiller is de onyx als je vorige B? en wat zijn nog meer grote verschillen vind je ?

Dat zijn gewoon rollen vezel he. Net als glasvezel gebruik je het om polyester/epoxy/etc harsen te versterken.

Alleen is koolstof (carbon) vele malen sterker dan glasvezel. En daarom maken ze er ook formule 1 auto's enzo van.

Verschillen:

ja mijn vorige was een 1.6 pearl 100pk

ik heb nu een 1.8 onyx 125 pk!!! dat merk je zeker wel!!!

mijn pearl was een LPG auto dat merk je ook aan de pomp!!!

Stiller is de auto niet direct, ongeveer hetzelfde.

Comfort pakket is natuurlijk veel uitgebreider bij de onyx. Dus ja dat merk je ook.

standaard audio is bij de onyx 6 speakers voor en 4 achter, bij de pearl 4 voor en 2 achter, dat merk je ook.

stoelverwarming in de onyx is echt GEWELDIG!!!!!:wors zeker nu het wat frisjes wordt.

origineel gepost door PAASHAAS

Jammer dat '2 fotos van JohnC het niet doen :(

kun je de fotos niet zien ik zie ze er wel op staan :hmmz

zijn er meer die ze niet zien dan ?????

origineel gepost door sw_reijnders

Edit :

Ik heb thuis nog een rol Koolstofvezel Mat liggen. Heb op internet een mooie how-to gevonden hoe je dashbord delen met het echte spul :vertag Verkoolstofvezeld :).

Hej ,

Die how2's zijn wel geinig , maar er is een veel makkelijker trucje voor hoor en is bij de betere glasvezel-shops te krijgen:

Je neemt je originele dashboard-delen en maakt daar een rubber mal van, daar kan je dan weer glasvezel of koolstofvezel en hars ingieten en dan heb je het beste reslutaat.

Ik ga meestal naar http://www.polyservice.nl/ ( amsterdam en nieuwenkerk a/d ijsel ) maar er zijn natuurlijk veel meer bedrijven.

Als je echt alles wilt weten dan moet je dit boek aanschaffen

OmslagKunststof200.jpg

Kost 3 tientjes , maar ik heb er echt heel veel aan gehad!!

Peter

Edit :

Hej ,

Die how2's zijn wel geinig , maar er is een veel makkelijker trucje voor hoor en is bij de betere glasvezel-shops te krijgen:

Je neemt je originele dashboard-delen en maakt daar een rubber mal van, daar kan je dan weer glasvezel of koolstofvezel en hars ingieten en dan heb je het beste reslutaat.

Ik ga meestal naar http://www.polyservice.nl/ ( amsterdam en nieuwenkerk a/d ijsel ) maar er zijn natuurlijk veel meer bedrijven.

Als je echt alles wilt weten dan moet je dit boek aanschaffen

OmslagKunststof200.jpg

Kost 3 tientjes , maar ik heb er echt heel veel aan gehad!!

Peter

dan klopt inderdaad de voorkant wel. maar dan heb je aan de achterkant nog geen bevestigingspunten e.d. zitten.

Dit is de originele onderdelen gebruiken en daar eenvoudig een lapje op plakken :). voila klaar is bas.

Is dat echt zo'n geweldig systeem van bose overigens?

Dat snap ik , maar dan wordt alles toch 1 a 2 MM dikker!! Dan past niet alles meer en is Bassie het haasie !! :afro

Peter

neuj, ga natuurlijk wel op de sloop een ander plaatje halen he ;)

bassie is nie gek.

mocht ik het dan verknallen is niet mn auto naar de meuk.

en een dremel doet wonderen hahaha :D

BTW weet iemand op de sloop van die interieurdelen + asbas te staan voor om een klima control? Hier staan alleen met draaiknoppen.

Liefst zwart, dat valt niet op onder het carbon

bassie is nie gek.

BTW weet iemand op de sloop van die interieurdelen + asbas te staan voor om een klima control? Hier staan alleen met draaiknoppen.

Jep, hierzo....

Heb ze nog in de kast liggen , omdat ik er van die ' lelijke' :o namaak houten dingen in heb gezet ( ik vind ze wel mooi !! :P )

Heb alleen geen plastic bovenrandje meer ( boven de radio/knoppen ) maar die hebben ze wel over al op de sloop !

Peter

bassie is nie gek.

Jep, hierzo....

Heb ze nog in de kast liggen , omdat ik er van die ' lelijke' :o namaak houten dingen in heb gezet ( ik vind ze wel mooi !! :P )

Heb alleen geen plastic bovenrandje meer ( boven de radio/knoppen ) maar die hebben ze wel over al op de sloop !

Peter

ja dat was mij ook op gevallen. zijn alleen die wortelhouten inleg platen en zilver kleur uit een stuk dan? want de zwarte die ik tegen kom op autotrack enzo bestaan allemaal uit 2 delen (+de asbak unit natuurlijk)

Die houten is ( zonder de asbak ! ) uit 1 deel.

De zwarte ( in dit geval WIT ! is uit 2 delen + de asbak/bekerhouders.

Copyof26102008052.jpg

Ik heb alleen het plastic randje aan de bovenkant er niet meer bij. maar ik heb wel de afdekplaat van de ECC en de bekerhouder/asbakunit voor je.

Peter

Ik hou hem even in gedachte. Ik heb zojuist nog een extre wortelhouten afdekplaat/asbak op ebay gezien voor op dit moment €3.50 dus daar ga ik eerst even voor :).

Anders moet hier even naar het Omega gedeelte er extra naar vragen bij Hans-V6, hij is hier geloof ik ook een member en heeft het in zijn Omega zitten.

Een kopen doe je hier :

Deze heeft ipv bassbox speciale hoedenplank speakers, dus moet even kijken hoe je dat het beste kan maken, maar ik zag op dezelfde ebay.de ook al een mal staan voor de omega, Afmetingen overnemen, uitsnijden en ze erin hangen en je hebt een perfect systeem.

schijnt dat in combinatie met de NDC 1100 radio het al helemaal feest is.

Hier is hans als je er vragen over hebt. Zelf heb ik nog b2, anders wil ik het echt gaan doen ( het geluidssysteem inbouwen )

Terug
Naar boven