• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Show hier je Vectra

Onze Vectra;

Foto-SJTUTBZ4-D.jpg

Vectra 1.8 CDX automatic 1995

Met net de caravan opgeladen op het karretje

@DVO wrote:ziet er goed uit :thumb

Thankx,

is ook nog grotendeels 1e lak

Alleen linkervoorspatbord klein knikje erin en linkerachterscherm/achterdeur opnieuw gespoten omdat er een vrachtwagen langsgeschuurd had.

En helaas is er een mistlampglaasje geschuurd.

@chevy vectra 3.2 v6 wrote:[/img]
chevyvectra32V6011.jpg
.

Zo mooi plaatje van de chevy 3.2 v6 :thumb

We zijn inmiddels weer wat maandtjes verder en rijd hem nog steedts met veel plezier moet wel mijn remblokken vervangen geef het dachboord aan.

Schrik wat zijn merkblokken duur voor zon 3.2 v6.

Eerste weekje met m'n Veccie zit er op. Hier wat foto's van hem.

Afgelopen middag bij de stormvloedkering Neeltje Jans:

veccie002.jpg

In de haven van Yerseke:

diversezondag2511010.jpg

En nog eentje om het af te leren, bij ons aan de dijk @ Westerschelde

diversezondag2511007.jpg

Ben uiterst tevreden over m'n koets, heb zulk comfort nog niet eerder meegemaakt in m'n luxewagen :thumb (wel in de vrachtwagen).

Sinds mijn laatst geplaatste foto's is de Vec een beetje ge-update en daardoor 3 cm gezakt en heeft ie AFL koplampen gekregen.

(staat hier alleen in wintermodus)

foto1-1.jpg

foto.jpg

@chevy vectra 3.2 v6 wrote:@chevy vectra 3.2 v6 wrote:[/img]
chevyvectra32V6011.jpg
.

We zijn inmiddels weer wat maandtjes verder en rijd hem nog steedts met veel plezier moet wel mijn remblokken vervangen geef het dachboord aan.

Mooie kleur :)

@Kano wrote:@chevy vectra 3.2 v6 wrote:@chevy vectra 3.2 v6 wrote:[/img]
chevyvectra32V6011.jpg
.

Mooie kleur :)

Ja dat vond ik van die signum ook is apart zie je niet vaak gelukkig.

Vind vooral je uitlaten mooi die van mij zitten helaas verstopt achter de bumper maar laten wel van zich horen.

@kimmiej666 wrote:Sinds mijn laatst geplaatste foto's is de Vec een beetje ge-update en daardoor 3 cm gezakt en heeft ie AFL koplampen gekregen.

(staat hier alleen in wintermodus)

foto1-1.jpg

foto.jpg

Leuke vecc! maar je kenteken kan is wel te zien zo bij de eerste foto :p eheh

@musti20 wrote:

Leuke vecc! maar je kenteken kan is wel te zien zo bij de eerste foto :p eheh

Haha maakt ook niks uit, niks te verbergen :-)

Als je op mijn nick google'd vind je al mijn voormalige vec's wel met kenteken totaal in beeld :jerry

1 voordeel, er ligt een 3L in die zoveel problemen geeft qua motor dat als ze slim zijn ze zo'n wagen niet eens willen :jerry

Vectra 1.8 2004 gekocht vrijdag levering kan niet wachten :)

Alle tips zijn welkom, waar moet ik op letten, simpele tuning tips, meer power uit motor voor weinig etc.

234763_5_zpsbb0cd810.jpg

234763_2_zps48e3f886.jpg

234763_1_zps70797d27.jpg

234763_16_zpsfd0f4fe8.jpg

Ik heb ook een Vec. station, echter (nog) niet verlaagd.

Wat komt er bij kijken om 'm 3 cm. te verlagen? Mijn schokbrekers zijn zeker nog niet versleten, aangezien mijn Vec. in 08-2009 op kenteken is gezet.

En wat kost verlagen ongeveer? Ik vind het namelijk wel een stuk mooier als ie iets lager komt te liggen en ik denk dat het de wegligging ook ten goede komt?! Deze valt me namelijk een beetje tegen, zeker als ik het vergelijk met mijn vorige auto (2006 Signum). Wegligging tijdens bochtenwerk is stuk slechter...

STiGGEL

Ik heb Eibach pro veren met ori dempers

(eibach pro kit 175€ in duitsland)

In 1 woord: heerlijk! Ben geen comfort kwijt, maar stuiter wel minder hard door, waardoor je een stukker lekkerder over drempels gaat.

Vervangen hebben we gewoon zelf gedaan.

Auto op de krik, nog een krik op de poot om de veer in te duwen dan spanband erom met zo'n "knijp" systeem en iets verder laten inveren, er tussenuit halen en hetzelfde met veer terugplaatsen, spanband erom in indrukken met die spanklem en dan plaatsen, dit geld voor achter.

Voor moet je de poot losmaken zoals helmer aangeeft

@stiggel wrote:Deze valt me namelijk een beetje tegen, zeker als ik het vergelijk met mijn vorige auto (2006 Signum). Wegligging tijdens bochtenwerk is stuk slechter...

STiGGEL

Apart dat je de Sig een betere wegligging vindt hebben dan de Vec. Onderstel en wielbasis als ledig gewicht is praktisch het zelfde. Zou dan toch ook gelijk aan nieuwe schokbrekers denken. Was je Sig niet verlaagd? En vergeet je banden en velgen maat niet. is die gelijk aan je Sig?

Eibach is idd wel zo een beetje wat de klok luidt. Ik heb ze er ook onder maar dan in een combi met Bilstein B4. Kost je 2 mud meer maar wel gelijk een stuk beter dan de originele schoks.

Groet jraaf

Terug
Naar boven