• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Show hier je Zafira

[rquote=1849395&tid=74820&author=AstraElvis]die is wel gaaf in 2tone...

Hoe heb je die dakdragers verwijderd..

Vind ze bij de zafira onnodig en wil ze best wel kwijt..

[/rquote]

Bij de "Design Edition" stonden er geen dakdragers op.

vanmiddag een Zafira gekocht, ter vervanging van de vectra.

sjesus.. wat rijdt dat ding lekker zeg!

het is een import 2.2 Elegance automaat uit 2001.

Zafira001.jpg

Zafira004.jpg

Zafira005.jpg

Zafira006.jpg

[rquote=1874913&tid=74820&author=jaccomega]Iemand interesse in csr voorspoiler of skirts? verlagingsveren? embleemloze gril?

[/rquote]

gaat niet passen op de mijne, de velgen daar in tegen.....

[rquote=1898814&tid=74820&author=HiTmAn]netjes hoor. welke banden maat heb je er onder???

[/rquote]

215/40/18

[rquote=1898987&tid=74820&author=hennyw][rquote=1898814&tid=74820&author=HiTmAn]netjes hoor. welke banden maat heb je er onder???

[/rquote]

215/40/18[/rquote]

En Hennyw, hoe rijdt dit? Ik bedoel: voel je verschil met de vorige bandenmaat? Het is toch 'n lagere band, sportiever enzo. En welk merk zijn de banden.m.vr.groet,bert.

[rquote=1899185&tid=74820&author=bert.][rquote=1898987&tid=74820&author=hennyw][rquote=1898814&tid=74820&author=HiTmAn]netjes hoor. welke banden maat heb je er onder???

[/rquote]

215/40/18[/rquote]

En Hennyw, hoe rijdt dit? Ik bedoel: voel je verschil met de vorige bandenmaat? Het is toch 'n lagere band, sportiever enzo. En welk merk zijn de banden.m.vr.groet,bert. [/rquote]

rijdt gewoon goed, merk eigenlijk geen verschil.

het zal wel iet minder comfortabel zijn , maar het oog wilt ook wat.

ik vindt het goed te doen.

Vandaag na bijna 10 jaar afscheid genomen van "Saffie". Het bleek een trouwe metgezel en we hebben er jaren van genoten. Van Spanje tot Italië, hij bracht ons overal en altijd zonder problemen.

Niet verwonderlijk dat er nu weer een Opel voor de deur staat, nu een Astra J 1.4T 120 PK Cosmo, hopelijk blijkt deze ook zo'n trouwe metgezel.

Ik zal binnenkort nog wat foto's maken van de Zaf samen met de nieuwe Astra.

2 maanden oud

08-2001.jpg

Hij kreeg af en toe op z'n sodemieter, naar Italië 2004

M5110085.jpg

2008 door Oostenrijk naar Italië

S5022127.jpg

Nice!

Hier nog steeds geen zafira, vandaag wel naar een gaan kijken. Gelukkig in de buurt dus kon naar mijn garage, even op de brug en de versnellingsbak bleek olie te lekken, had net nieuwe apk dus wellicht pas recent gebeurd. Wordt eerst gerepareerd in elk geval, dan kunnen we nog eens kijken.

Zag wel toen hij op de brug stond dat er aan de onderkant van de deuren al wat oneffenheden zaten, was niet strak meer en wat roestvorming zelfs.. voor een auto van 2005 eigenlijk niet normaal lijkt me?

Is er eigenlijk een goed topic voor dit soort dingen te vragen.. niet echt het juiste topic hier.

Maar die Zaf B gaat komen :)

Prachtige wagen André.

Een paar vraagjes:

Welke maat van banden en velgen liggen erop?

Moet er iets aangepast worden in de wielkasten na verlaging met de KW-schroefset?

Groeten,

Peter

Terug
Naar boven