• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Show hier jou velgen voor jou Insignia

Allemaggies, bij geen ander auto staat een grill zonder logo zo goed als bij de Insignia's. Die van Jimbo (stealth logo) en desmoboy (geen logo) :jerry

@DutchPlayer wrote:Niet verlaagd,

Wat betreft de spporverbreders van 20mm voor montage dient er iets afgehaald te worden van de schroefdraden op de as, is dit maar enkele mm/met een vijl te doen of heb ik echt een slijptol nodig?

Slijptol (of ijzerzaag)... Je kan best gelijk het smallere draadeinde eraf zagen/slijpen.

@DutchPlayer wrote:Niet verlaagd,

5z793VJZtP9QWUYMxkZbDhhD67N19OAlwn04fP0GlAo=w1436-h808-no

Zal vanavond even een pica plaatsen met de 30/25mm verlaging.

Wat betreft de spporverbreders van 20mm voor montage dient er iets afgehaald te worden van de schroefdraden op de as, is dit maar enkele mm/met een vijl te doen of heb ik echt een slijptol nodig?

Gewoon het einde waar geen draad opzit afschijven met een slijpmachine t'is toch een 8 tal mm.

Mss een tip.

Na het slijpen doe wat vet aan de uiteinden van de as, en monteer uw wielen,

Na afname van uw wiel kan je aan de binnen kant kijken of er geen vet aan is.

Indien er vet aan de binnen kant van uw wiel is, dan nog een beetje de as inkorten.

Bedankt voor de info, duidelijk verhaal! :thumb

Hier nog een pica met de 30/25mm Intrax verlaging,

CV4Z4KqOr6tISrVj6a7rPLlFYhYMFhCBCnFEl0-BVS4=w1723-h969-no

K6w0ByiuoGotrA1nR5CnKPRuuQSojd3KqiPsfWruCVs=w1723-h969-no

Wat past er eigenlijk qua spoorverbreders standaard op de naaf zonder aanpassingen? Is dat 5mm max of red je 10mm net? Zit nog een beetje te twijfelen wat betreft de breedte van de spoorverbreders.

@DutchPlayer wrote:Bedankt voor de info, duidelijk verhaal! :thumb

Hier nog een pica met de 30/25mm Intrax verlaging,

CV4Z4KqOr6tISrVj6a7rPLlFYhYMFhCBCnFEl0-BVS4=w1723-h969-no

K6w0ByiuoGotrA1nR5CnKPRuuQSojd3KqiPsfWruCVs=w1723-h969-no

Wat past er eigenlijk qua spoorverbreders standaard op de naaf zonder aanpassingen? Is dat 5mm max of red je 10mm net? Zit nog een beetje te twijfelen wat betreft de breedte van de spoorverbreders.

5mm past niet.

Is de naaf te kort voor.

dan heb je niet voldoende meer over voor de centreerring van de velgen.

Min is 1 cm per kant maar dan moet je ook langere bouten monteren.

daarna krijg je 1,5 of 2 cm per kant.

1,5 cm per kant met langere bouten en 2 cm per kant die op de auto vast gezet worden maar dan moet je de originele bouten af slijpen.

maar geloof me, gewoon gaan voor 2 cm per kant!

heb zelf ook 1 en 1,5 cm per kant gehad maar is alle net te weinig.

2 cm is perfect!! je mag altijd een keer langs komen om te kijken :D

ik twijfel ook nog steeds... ik dacht ook aan 15 en 20mm.

heb jij goede foto's van achter en boven en voorkant Opeloco?

mijne moet over een maand of 4 gekeurd worden voor het eerst, zijn er die 'm al hebben laten keuren met de spacers er tussen?

@alphox wrote:Maar met 2cm rondom, dan staat je voorwiel volgens mij verder naar buiten als aan de achterkant?

is om te verwaarlozen is nauwlijks tot niet zichtbaar.

Maat van mij heeft ook 20v / 25a maar persoonlijk is dat niet mijn ding. Dat verschil zie je dus wel goed vind ik. (meer als v+a gelijk)

dan lijkt het heel overdreven gezegt dat je voor met 7j velgen rijdt en achter met 9j.

Want dat verschil zie je dan wel goed dat je velg achter verder naar buiten staat dan voor.

Maar dat is natuurlijk smaak :D

je hebt ook setjes 20/22 dat leek me ook wel een optie, daar rijden ze in duitsland veel mee rond (dat is dan 40/44 per as dus)

ik wil het liefst dat ie helemaal gelijk staat rondom.. en niet buiten de kassen komen. bij de ene foto lijkt het wel alsof het buiten de kas komt voor met 2cm en bij de andere weer niet.. blijf het lastig vinden

bedankt voor de foto's! ik ga het eens overwegen, dit staat inderdaad prima. ik heb exact dezelfde velgen als jou, dus dan moet het in principe ook zo staan, enkel geen schroefset, maar gewone vaste veren 40/35

Ja op foto's is het vaak lastig te zien. Zat ook te denken over van hoe het staat hangt natuurlijk ook weer af van de ET waarde van de velgen. Daardoor zal het dus lijken dat met 20/20mm het bij de ene auto meer naar buiten lijkt te komen dan bij een andere auto met andere velgen.

20/22mm is idd ook een mooie optie, dan staan ze naar mijn idee idd alle wielen vrij gelijk.

Hierbij de gevraagde photo's.

achter 25mm/kant:

WP_20150628_006_zpstxiu5r7e.jpg

WP_20150628_001_zpscvo5ozkx.jpg

WP_20150628_002_zpss3yph8ck.jpg

voor 20mm/kant:

WP_20150628_005_zpsludtl8c9.jpg

WP_20150628_003_zpsfg5anxdd.jpg

WP_20150628_004_zpsns5gnmsr.jpg

Zoals je kan zien, velg komt nergens buiten, achteraan zit de band mooi gelijk met de kas en vooraan zelfs nog ietsje binnen.

Dit alles met een schroefset en nergens problemen mee :thumb

Ziet er idd netjes uit en goed te zien op de foto's hoe het staat. Enige wat ik me nog afvraag, zit er nog verschil in de achter kant qua sedan/hatchback en station.

Zo vandaag de spoorverbreders gemonteerd, gekozen voor H&R in de maat 40/44mm gekocht bij autoteilemann.de besteld voor 185,- eu incl verzenden was binnen 3 dagen in huis. Afslijpen van de bouten gedaan met een dremel en het EZ Speedclic systeem icm 38mm slijp schijfjes. Denk zo een uurtje of 2 mee bezig geweest.

Qc89mgcP0WugvkOIs7erBKhtvE_5e0W_I6E7YYYAbVY=w953-h536-no

nXLJ8I1O5Gao7gXIObvk3TVFw4fSb-zX91zKLkhYCG4=w953-h536-no

Enige vage is, rechts achter staat hoger/is nog niet helemaal ingezakt na het oprkikken ofzo. Hierdoor lijkt ook dat het wiel net buiten de kast valt...

530Zs6eWZEqSA9tTnd4yUqFbwiXhnoxKn3G0tTA4ocA=w302-h536-no

Mhx8AaZffaBBLHemqE6TKJE3y5hW6-zzF3-c7paapoA=w953-h536-no

dvY5N4s03EoMSP0NU6g-n-qrWcSn00BBk5BRIrFxT-I=w302-h536-no

Ctjo9WHtmZxfeAw6LVcmDmHIUsI8Dog3xZtzDryeX74=w1263-h710-no

Terug
Naar boven