• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Show hier jouw schaalmodellen verzameling

zo hierbij mijn verzameling :P in het originele doosje :D

DSC00318.jpg

en zen grote broer staat hier voor de deur :D

Hierbij een aantal van mijn projectjes..uiteraard heb ik zowat alle Opel-modellen staan in 1:18 & 1:43,

maar de meeste hier zullen die wel kennen of zelf hebben staan.

Manta B Rothmans! ex-Racing

Nog zo'n leuk project, Calibra ex-DTM. Nu met 2 normale recaro's en een achterbank! met zijpanelen, BBS Le mans en een andere achterspoiler.

Heb de Calibra nu voorzien van een volwaardig dashboard/interieur..

De originele vloer is eruit gesneden en vervangen voor 'n vlakke vloer.

Hij is nog niet af, maar de basis zit erop en aan..

Nog een projectje waar ik mee bezig ben..

Mijn Manta GSI I400 project is klaar!

Het heeft wat uurtjes gekost, maar het resultaat mag er zijn..

Is trouwens een replica van m'n eigen Manta ;)

Heb onlangs voor een leuk prijsje een groene Kadett C SR

gevonden en deze ga ik ombouwen naar een GTE.

En dan niet in het zwart/geel zoals deze geleverd is maar

in wit/geel. En meteen een paar extra'tjes toevoegen 😉 ,

Ombouw naar C2(knipperlichten langs de koplampen),

2.0 gte-blok van een Manta B, rolkooi, andere velgen.

En mijn laatste aanwinsten..

Een '78 Holden VB Commodore SL/E in de kleur "Sandlewood"

en een '80 Holden VC Commodore SL/E in de kleur "Tuxedo black over Aztec silver".

(schaal 1:18 en made by "Biante model cars")

Dan staat er nog een flink aantal VW's Golf I, II, III, IV, Corrado, Scirocco, Caddy en BMW's allen in 1:18.

En een collectie filmauto's ook in 1:18.

ik zal morgen ook even foto's maken van mijn opel verzameling...

al heb ik al wel een vraagje aan D-gek: is er een speciaal setje om een kadett c2 te maken?

@voyageboy wrote:ik zal morgen ook even foto's maken van mijn opel verzameling...

al heb ik al wel een vraagje aan D-gek: is er een speciaal setje om een kadett c2 te maken?

Een dremel en een vijl :jerry

Er zijn wel "ombouwsetjes" in de omloop, maar dat zijn dan alleen maar stickers die knipperlichten

moeten voorstellen. Ik ga met een dremel & vijl echte ruimte maken voor nog zelf te maken knipprlichtjes ;)

de zoals beloofde foto's van mij verzameling...

(over een maand kan ik het weer doen dan is me verzameling verdubbelt.)

maar goed

mijn a manta wat nog een "manta voyage" gaat worden.

p1000174w.jpg

mijn b kadett , wat een race wagen gaat worden.. alleen nog bedenken hoe ik dat ga doen met de lampen want die wil ik gebruiken voor een andere project.

p1000172b.jpg

en dan nog een project waar ik nu mee bezig ben:

mijn ascona b cc.

p1000175qy.jpg

ik ben nogal een modelb(r)ouwer vandaar ;)

@voyageboy wrote:ik zal morgen ook even foto's maken van mijn opel verzameling...

Heb geen idee in welke schaal je het zoekt maar alle type's van de Kadett C in 1:43 komen ook in C2 uitvoering beschikbaar, vraag niet hoelang het nog gaat duren het zijn Minichamps modellen, en tja.........

Mooi model..ik zit te wachten op m'n 1:18 exemplaar.

Ik was alleen in de veronderstelling dat de bus helemaal zwart met een rode streep was, maar heb de serie

eens teruggezien en dat grijze deel klopt wel :???: dacht echt dat deze zwart was.

Hierbij mij (Opel) miniatuur verzameling:

6901798217_11c080dec6_b.jpg

Van Opel spaar ik alleen de modellen die ik in het echt gehad heb, en ook zoveel mogelijk zoals ik ze gehad heb.

Dus voor de Zafira zijn er een aantal accenten grijs/zilver gemaakt. Alleen de velgen kloppen niet, maar dat laat ik maar zo.

En van de Zafira is dit het eerste model A, terwijl ik zo'n latere versie had. Met chrome strip in de grill, en witte richtingaanwijzers achter.

Op zolder nog wel een doos vol Ferrari's, en die moeten ook nog eens op de foto, maar zover is het nog niet.

Inmiddels de Zafira verkocht, en weer terug naar een Astra, dus over een tijdje kan hier een modelletje bij :D

Terug
Naar boven