• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

show hier plaatjes van cih motoren!

Origineel gepost door Transeurope

Idd, dit probleem zou je evntueel niet hebben met t porsche exemplaar; maar ja...waar vind je zo eentje...

moet ook nog uitzoeken hoe ik die waterslangen ga omleiden...maar dat zal wel lukken zeker.

Ik heb toen een 24V aatje gehad daar zat een Porsche 944 radiator in maar dan van een 944 s4 of s3 weet nie meer psies paste goed alleen het front was flink verbouwt en hij kwam tegen de motorkapscharnieren aan. Deze scharnieren zaten in het front en op de motorkap een flink eind naar buiten gelast zodat ze er niet tegenaankwamen.

Heb toen bij de 24v een radiateur laten maken van (dacht 50 bij 40 cm) en een 5cm dik dubbelrijig verspringent koelblok. Kostte €200,-. Enige nadeel is als ie lek slaat op vakantie dan heb je een redelijk probleem. (maaaarrrr een renault express radiateur past er voor nood wel even in ;))

kheb nog wat plaatjes gevonden in mijn verzameling oude foto's

Scannen0001.jpg

city2.jpg

coupe.jpg

te2800.jpg

Origineel gepost door golfkiller

opel-1.jpg

4.jpg

manta20engine20bay.jpg

leuk zo,n manta met turbo:jerry

maarre als da een turbo is die nie watergekoeld is en dat de olieleiding is aan de zijkant dan denk ik dat dat nie goe is

zo verbrand de olie in de turbo[naar horen zeggen]hij moet altijd boven er in onder er uit.of heb ik da fout:hmmz

dan moetje de volgende keer die resolutie aanpassen

maar is niet zo erg. nu zien we de details tenminste :D:D

hoeveel paardjes heeft je blokkie eigenlijk?

kms van kronenburg.

onderblok is opgeboord naar 2.5 met gesmede omega zuigers.

2.0l kop waarin 2,4kleppen zijn ingeslepen en andere nokkenas 280graden. maakt niet veel toeren maar heeft wel veel koppel.

zou bij kronenburg op de testbank komen maar eerst nog een spagetti spriutstuk erop. pks geen idee

Die schuimfilters kunnen schijnbaar in de fik vliegen bij backfires zegt men. En ze kunnen dan kapotscheuren zodat je brandende lappen schuim weg gooit en evt opzuigt.

Ik denk dat dit wel meevalt want anders zou iedereen gewoon met katoenen filters rijden.

:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz

ik ben van plan om een airbox te maken. van polyester of carbon, maar dat schiet nog niet echt op.:afro

hier men cih blokje

oldi001.jpg

is wel nog niet klaar, inlaatcollector en thermostaat huis komen nog...

maar ben er aan bezig

inlaatcollector006.jpg

Terug
Naar boven