• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Show hier uw Antara

Ant.jpg

@martklanderman wrote:@2000 wrote:

Onze GTS met een moderne 2.2 loopt ook 1 op 8, dus dat zegt niks. Alleen korte stukjes, een ietwat zware voet, en je zit zo aan dit soort verbruiken.

De 2.2 is net zo antiek als de 2.4 hoor ;) . De 2.2 word al vanaf 2000 geleverd en is mechanisch vrijwel hetzelfde gebleven. Is volgens mij ook ongeveer dezelfde basis alleen heeft de 2.4 een riem. Met moderne motoren bedoel ik de 1.4T etc.

2.2 en 2.4 motorblok hebben helemaal NIKS gemeen! (toch 1 ding: zijn eigenlijk allebei geen Opel motor) De 2.2 is volledig van lichtmetaal en de 2.4 volledig van gietijzer (bij Opel gebruikelijk is een gietijzeren onderblok met lichtmetalen kop)

hm zegt me wel wat.

heb zelf een antara en wil andere "zomer" velgen en banden.

liefst meer dan 18" ,reed vroeger met antara sprt tourer met velg 20" endat blijft toch kriebelen met een andere auto.

Suggestie waar te vinden.

grt supersjat

@martklanderman wrote:@mdr3939 wrote:

Echt wel veel, vind ik zelf maar naar het schijnt zal dit nog drastisch zakken ???

Ga er maar niet vanuit, die antara's zuipen als een gek! Daarom zijn ze ook niet meer te slijten in Nederland. Mijn ouders hebben een maand geleden ook de Antara ingeruild voor een nieuwe Astra Sport Tourer. Reden? Het verbruik! Het was een 2.4 met handbak en liep op z'n zuinigst amper 1 op 10.

Echt een nadeel van de Antara dat er van die antieke motoren in hangen :(

Het is al ff geleden dat dit is gepost.

Maar het klopt wel, onze Antara 2.4 zoop op z'n zuinigst 1 op 8,5..

Vandaar dat wij die hebben ingeruild op een diesel. Die in het begin ook wel aardig zoop.

viewtopic.php?f=30&t=182717&start=25

Grtz, Max

Terug
Naar boven