• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Show je Detail-project

@Mr.F wrote:Die turtle clay kit is echt waardeloos man :S

Dat stukkie klei brokkelde gewoon af bij mij..

Heb je wel de goede lubricant gebruikt dan ?

Kan best zijn dat jou clay niet tegen watergedragen lubricant of juist niet tegen syntetische lubricant kan.

@Mr.F wrote:@Juffer1 wrote:@Mr.F wrote:Die turtle clay kit is echt waardeloos man :S

Kan best zijn dat jou clay niet tegen watergedragen lubricant of juist niet tegen syntetische lubricant kan.

die van poorboy's met water verdund zoals je zei

Wat ik net ook al vroeg : Kan die turtle clay wel tegen watergedragen lubricant ?

De poorboy's clay kan daar bijvoorbeeld wel tegen de mequiars clay ook, de bilthammerclay ook, maar er zijn ook clay's zoals Swissvax die alleen kunnen werken met een syntetische lubricant en bij het gebruik van water dus uit elkaar vallen.

@Mr.F wrote:@Juffer1 wrote:@Mr.F wrote:Die turtle clay kit is echt waardeloos man :S

Wat ik net ook al vroeg : Kan die turtle clay wel tegen watergedragen lubricant ?

De poorboy's clay kan daar bijvoorbeeld wel tegen de mequiars clay ook, de bilthammerclay ook, maar er zijn ook clay's zoals Swissvax die alleen kunnen werken met een syntetische lubricant en bij het gebruik van water dus uit elkaar vallen.

@Juffer1 wrote:@Mr.F wrote:@Juffer1 wrote:@Mr.F wrote:Die turtle clay kit is echt waardeloos man :S

ja, de turtle clay gebruik je met watergedragen detailer

het staat trouwens niet op de turtle lubricant, maar ben er achtergekomen doordat ik een restje heb aangemengd met wat water

@Juffer1 wrote:@Mr.F wrote:@Juffer1 wrote:@Mr.F wrote:Die turtle clay kit is echt waardeloos man :S

ja, de turtle clay gebruik je met watergedragen detailer

het staat trouwens niet op de turtle lubricant, maar ben er achtergekomen doordat ik een restje heb aangemengd met wat water

zit er allemaal heel goed uit, ik ben van de week ook bij een detailer geweest om mn auto te laten doen, die vraagt 150 euro voor de binnen en buitenkant, is dat een beetje normale prijs??

zit er allemaal heel goed uit, ik ben van de week ook bij een detailer geweest om mn auto te laten doen, die vraagt 150 euro voor de binnen en buitenkant, is dat een beetje normale prijs??

Ben eergisteren en gisteren ook bezig geweest de astra coupe turbo die ik te koop heb weer in nette staat te krijgen.

Zal binnenkort alleen eens een goede camera aanschaffen want met de tel is niks.

Ik had afgelopen week de dap900 starterset gekocht met nog wat extra's en later nog een wax.

Ik heb eerst met blauwe klei van smartwax en de quick detailer van mequiars

toen de oranje pad en ultimate compound van mequiars gedaan

toen met de witte pad en monello mezzo

toen met de groene pad en monello finale

toen de nieuwe ultimate paste wax van mequiars behandeld

toen de ramen met menthol glass cleaner van dodo juice behandeld

en als laatste het leer met de cleaner en conditioner van gliptone

IMAG0284.jpg

Binnenkort de set maar uitbreiden met nog wat producten, want als je besmet bent met het virus is het verslavend!

Ben eergisteren en gisteren ook bezig geweest de astra coupe turbo die ik te koop heb weer in nette staat te krijgen.

Zal binnenkort alleen eens een goede camera aanschaffen want met de tel is niks.

Ik had afgelopen week de dap900 starterset gekocht met nog wat extra's en later nog een wax.

Ik heb eerst met blauwe klei van smartwax en de quick detailer van mequiars

toen de oranje pad en ultimate compound van mequiars gedaan

toen met de witte pad en monello mezzo

toen met de groene pad en monello finale

toen de nieuwe ultimate paste wax van mequiars behandeld

toen de ramen met menthol glass cleaner van dodo juice behandeld

en als laatste het leer met de cleaner en conditioner van gliptone

IMAG0284.jpg

Binnenkort de set maar uitbreiden met nog wat producten, want als je besmet bent met het virus is het verslavend!

Het virus is onvermijdelijk ;)

Echt een strakke kleur en strak resultaat ook!

gebruik je ook een Glaze? (Black hole oid?) word de kleur nog intenser

volgende aankoop word een pure wax, want die ultimate heeft een cleaner in zich en dat is zonde :(

btw, wat doet jouw coupe met een duits kenteken?

Het virus is onvermijdelijk ;)

Echt een strakke kleur en strak resultaat ook!

gebruik je ook een Glaze? (Black hole oid?) word de kleur nog intenser

volgende aankoop word een pure wax, want die ultimate heeft een cleaner in zich en dat is zonde :(

btw, wat doet jouw coupe met een duits kenteken?

nee nog geen glaze had er wel over gelezen. Pure wax was idd beter geweest, maar aangezien ik nog een leek ben, had ik carclean een mail gestuurd met wat ik nodig had.

dat was redelijk compleet met wat ik naast de starterskit moest bestellen alleen geen glaze of wax stond erin, dus niet besteld. Toen had ik de auto al helemaal gepolijst toen

ik verder ging lezen. Dus moet ik naar de lokale dealer van mequiars en die adviseerde mij deze.

De coupe staat op duits kenteken, omdat ik opzoek ben naar een corsa opc, maar zijn lastig te vinden. Dus als je opzoek gaat naar een corsa opc is het lastig er een paar in dezelfde regio te vinden. Dus had ik wat andere auto's uitgezocht waaronder deze. De corsa was niks, deze coupe wel dus deze meegenomen en probeer ik nu te verkopen om de kosten van de ambulance te compenseren. Ik rij nu in mn cabrio dus zet de auto nog niet op nl kenteken.

nee nog geen glaze had er wel over gelezen. Pure wax was idd beter geweest, maar aangezien ik nog een leek ben, had ik carclean een mail gestuurd met wat ik nodig had.

dat was redelijk compleet met wat ik naast de starterskit moest bestellen alleen geen glaze of wax stond erin, dus niet besteld. Toen had ik de auto al helemaal gepolijst toen

ik verder ging lezen. Dus moet ik naar de lokale dealer van mequiars en die adviseerde mij deze.

De coupe staat op duits kenteken, omdat ik opzoek ben naar een corsa opc, maar zijn lastig te vinden. Dus als je opzoek gaat naar een corsa opc is het lastig er een paar in dezelfde regio te vinden. Dus had ik wat andere auto's uitgezocht waaronder deze. De corsa was niks, deze coupe wel dus deze meegenomen en probeer ik nu te verkopen om de kosten van de ambulance te compenseren. Ik rij nu in mn cabrio dus zet de auto nog niet op nl kenteken.

duidelijk verhaal!

gelukkig weet je nu beter :)

meld je even aan op het forum van carclean, in het verkoop gedeelte ben je hem zo weer kwijt :)

okee!

maar je had niet van te voren gekeken of de OPC'r er was?

goeie zet dan! die coupe raak je wel kwijt denk ik ;)

duidelijk verhaal!

gelukkig weet je nu beter :)

meld je even aan op het forum van carclean, in het verkoop gedeelte ben je hem zo weer kwijt :)

okee!

maar je had niet van te voren gekeken of de OPC'r er was?

goeie zet dan! die coupe raak je wel kwijt denk ik ;)

Dit weekend de cabrio ook maar gedaan, het was zon mooi weer, en kon ik de kap nog even goed cleanen en inspuiten met beschermlaag van raggtopp.

Wat een bruin water kwam van het dak af. kon de gehele auto met quick detailer nalopen. De ramen moest ik nog doen.

Het is echt ongelovelijk hoe schoon de lak is geworden nu, sta er echt versteld van. De kleur is zoveel mooier, had ik veel eerder moeten doen. Ook de beading

is nu erg goed en met een gewone waterstraal loopt al het water eraf.

eerste even wat dingen afplakken

IMAG0296.jpg

IMAG0297.jpg

glim glim

IMAG0302.jpg

beading

IMAG0298.jpg

IMAG0301.jpg

IMAG0299.jpg

IMAG0300.jpg

daarna het leer nog even behandeld. En nu de auto lekker in de verwarmde garage laten staan, kan de raggtopp protector lekker intrekken.

Vond het ook wel weer genoeg werk voor in het weekend.

Dit weekend de cabrio ook maar gedaan, het was zon mooi weer, en kon ik de kap nog even goed cleanen en inspuiten met beschermlaag van raggtopp.

Wat een bruin water kwam van het dak af. kon de gehele auto met quick detailer nalopen. De ramen moest ik nog doen.

Het is echt ongelovelijk hoe schoon de lak is geworden nu, sta er echt versteld van. De kleur is zoveel mooier, had ik veel eerder moeten doen. Ook de beading

is nu erg goed en met een gewone waterstraal loopt al het water eraf.

eerste even wat dingen afplakken

IMAG0296.jpg

IMAG0297.jpg

glim glim

IMAG0302.jpg

beading

IMAG0298.jpg

IMAG0301.jpg

IMAG0299.jpg

IMAG0300.jpg

daarna het leer nog even behandeld. En nu de auto lekker in de verwarmde garage laten staan, kan de raggtopp protector lekker intrekken.

Vond het ook wel weer genoeg werk voor in het weekend.

Terug
Naar boven