• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Show je Detail-project

Onlangs 'n Kadett D uit 1984 onder handen mogen nemen. De eigenaar is hier ook actief op het forum. De auto is ingevoerd uit duitsland, maar is daarvoor ook ooit ingevoerd vanuit spanje. vandaar dat de eigenaar het 'n leuk detail vond om de stickers te laten zitten. Voor z'n leeftijdstond ie er niet slecht bij, maar heeft natuurlijk hier en daar z'n gebruikssporen.

eerst 'n rondje om de auto gelopen.

IMG_6510.jpg

IMG_6511.jpg

IMG_6512.jpg

IMG_6513.jpg

een paar zie-je-waar-ik gebleven-ben-foto's:

IMG_6514.jpg

IMG_6515.jpg

IMG_6516.jpg

De auto is gewassen, hoe hoef ik niet uit te leggen neem ik aan.....

geclayed

het dak heeft 'n hit poorboys ssr2 op 'n gele kompessor pad en vervolgens pb ssr2 op 'n oranje pad.

de rest van de auto met pb ssr 2 op 'n oranje pad (behalve de motorkap)

vervolgens de gehele auto met monello finale op zwarte pad.

dit alles is gedaan met de DAP 900 en plaatselijk met 'n DAP500 met kleinere backinplate.

de auto voorzien va'n laagje PB black hole en vervolgens Dodo Juice Orange crush. de bumpers en andere kunststof delen zijn meerdere keren voorzien van de PB trim restorer. de eerste 2 keren werd het meteen "opgezogen" maar na 4x behandelen knapte ze er behoorlijk van op.

en een paar afters.

IMG_6518.jpg

IMG_6519.jpg

IMG_6520.jpg

IMG_6521.jpg

IMG_6522.jpg

IMG_6523.jpg

IMG_6526.jpg

Onlangs 'n Kadett D uit 1984 onder handen mogen nemen. De eigenaar is hier ook actief op het forum. De auto is ingevoerd uit duitsland, maar is daarvoor ook ooit ingevoerd vanuit spanje. vandaar dat de eigenaar het 'n leuk detail vond om de stickers te laten zitten. Voor z'n leeftijdstond ie er niet slecht bij, maar heeft natuurlijk hier en daar z'n gebruikssporen.

eerst 'n rondje om de auto gelopen.

IMG_6510.jpg

IMG_6511.jpg

IMG_6512.jpg

IMG_6513.jpg

een paar zie-je-waar-ik gebleven-ben-foto's:

IMG_6514.jpg

IMG_6515.jpg

IMG_6516.jpg

De auto is gewassen, hoe hoef ik niet uit te leggen neem ik aan.....

geclayed

het dak heeft 'n hit poorboys ssr2 op 'n gele kompessor pad en vervolgens pb ssr2 op 'n oranje pad.

de rest van de auto met pb ssr 2 op 'n oranje pad (behalve de motorkap)

vervolgens de gehele auto met monello finale op zwarte pad.

dit alles is gedaan met de DAP 900 en plaatselijk met 'n DAP500 met kleinere backinplate.

de auto voorzien va'n laagje PB black hole en vervolgens Dodo Juice Orange crush. de bumpers en andere kunststof delen zijn meerdere keren voorzien van de PB trim restorer. de eerste 2 keren werd het meteen "opgezogen" maar na 4x behandelen knapte ze er behoorlijk van op.

en een paar afters.

IMG_6518.jpg

IMG_6519.jpg

IMG_6520.jpg

IMG_6521.jpg

IMG_6522.jpg

IMG_6523.jpg

IMG_6526.jpg

@Juffer1 wrote:Die gele bakjes voorkomen dat je tuinslang of elecktra snoer onder de banden vast blijft zitten.

Lijkt heel gek maar het werkt erg goed !

Slim, gelijk maar op mijn boodschappenlijstje gezet :thumb

zeer net resultaat arjan en wilma!

wat een schades had die bak!

zie ik daar de astra nog op de achtergrond staan? die hadden jullie toch verruild voor de astra h? :hmmz

@Juffer1 wrote:Die gele bakjes voorkomen dat je tuinslang of elecktra snoer onder de banden vast blijft zitten.

Slim, gelijk maar op mijn boodschappenlijstje gezet :thumb

zeer net resultaat arjan en wilma!

wat een schades had die bak!

zie ik daar de astra nog op de achtergrond staan? die hadden jullie toch verruild voor de astra h? :hmmz

Die gele bakjes voorkomen dat je tuinslang of elecktra snoer onder de banden vast blijft zitten.

afgelopen weekend nog een projectje gehad, geen opel. Auto was er wel erger aan toe dan op eerste gezicht, maar kon ik mijn producten eens goed

aan de tand voelen.

het dak zat vol met algen en andere zooi als vogelpoep. Eerst nat gemaakt en daarna ingespoten met raggtopp cleaner en met een middelzachte borstel

ingevreven nadat het 2 minuten was ingetrokken. Heb het dak 2 keer moeten doen zo vies was het.

IMAG0349.jpg

IMAG0351.jpg

Toen met veel water het dak afgespoeld en de auto gewassen (mequiars gold shampoo) en de velgen die jaren niet schoongemaakt waren

met de velgenreiniger van poorboy's 1 op 1 verdunt gebruikt. Velgen zijn weer als niet geworden, bevalt me erg goed.

De lak zat vol met krassen en swirls binnenkort toch maar eens een goede camera aanschaffen voor geode foto's

IMAG0352.jpg

Heb de auto daarna met klei en quickdetailer van mequiars gehandeld en de auto gepolijst met mezzo en finale. daarna de motorkap met

blackhole van poorboy's met zwarte pad behandeld, maar het resultaat was bijna niet te onderscheiden dus alleen de kap gedaan en daarna

de auto in de wax gezet.

IMAG0358.jpg

IMAG0357.jpg

IMAG0360.jpg

toen de binnenkant aangepakt, waar de vrouw veel met der kinderen en de hond had ingezeten :shock:

erg lang stofzuigen en alle kunstofdelen behandeld met natural look van poorboys en daarna het beige leder

met de cleaner en conditioner van gliptone gehandeld, erg groot verschil alleen geen foto.

Al mn doeken waren wel donkerbruin geworden van alle smerigheid, maar de buurvrouw vond het resultaat geweldig.

Die gele bakjes voorkomen dat je tuinslang of elecktra snoer onder de banden vast blijft zitten.

afgelopen weekend nog een projectje gehad, geen opel. Auto was er wel erger aan toe dan op eerste gezicht, maar kon ik mijn producten eens goed

aan de tand voelen.

het dak zat vol met algen en andere zooi als vogelpoep. Eerst nat gemaakt en daarna ingespoten met raggtopp cleaner en met een middelzachte borstel

ingevreven nadat het 2 minuten was ingetrokken. Heb het dak 2 keer moeten doen zo vies was het.

IMAG0349.jpg

IMAG0351.jpg

Toen met veel water het dak afgespoeld en de auto gewassen (mequiars gold shampoo) en de velgen die jaren niet schoongemaakt waren

met de velgenreiniger van poorboy's 1 op 1 verdunt gebruikt. Velgen zijn weer als niet geworden, bevalt me erg goed.

De lak zat vol met krassen en swirls binnenkort toch maar eens een goede camera aanschaffen voor geode foto's

IMAG0352.jpg

Heb de auto daarna met klei en quickdetailer van mequiars gehandeld en de auto gepolijst met mezzo en finale. daarna de motorkap met

blackhole van poorboy's met zwarte pad behandeld, maar het resultaat was bijna niet te onderscheiden dus alleen de kap gedaan en daarna

de auto in de wax gezet.

IMAG0358.jpg

IMAG0357.jpg

IMAG0360.jpg

toen de binnenkant aangepakt, waar de vrouw veel met der kinderen en de hond had ingezeten :shock:

erg lang stofzuigen en alle kunstofdelen behandeld met natural look van poorboys en daarna het beige leder

met de cleaner en conditioner van gliptone gehandeld, erg groot verschil alleen geen foto.

Al mn doeken waren wel donkerbruin geworden van alle smerigheid, maar de buurvrouw vond het resultaat geweldig.

Terug
Naar boven