• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Side Pipes

[rquote=1911858&tid=146230&author=Raymon830]ja van de bestuurders kant heb ik vaker gehoord maar lees op diverse merken forums dat het max 2 centimeter mag uit steken zonder scherpen delen denk is wel gaaf door me side skirts heen.

Is tenminste ook nog origineel niet iedereen heeft dat[/rquote]

Dat geld voor alle uitsteeksels aan je auto.

Er mogen geen scherpe uitstekende delen zijn. Daardoor is b.v. een kartelig randje van een verroeste wielkast rand APK afkeur.

Geen structureel probleem, maar het kartelrandje werkt als een vleesmes.

Randjes van een uitlaatpijp worden ook gezien als "scherp", dus mag het niet uitsteken.

sidepipes mogen NOG wel, mits idd geen scherpe delen vertonen en NIET meer als 3cm uitsteken ( vanaf de spatborden gezien )

vanaf 1 januari 2014 MOET de uitlaat lopen zoals het bij de RDW voor een type goedkeuring aangeboden is

tevens moet er vanaf die datum een geluidstest plaats vinden

staat in mijn 2011 APK boek

sidepipes mogen NOG wel, mits idd geen scherpe delen vertonen en NIET meer als 3cm uitsteken ( vanaf de spatborden gezien )

vanaf 1 januari 2014 MOET de uitlaat lopen zoals het bij de RDW voor een type goedkeuring aangeboden is

tevens moet er vanaf die datum een geluidstest plaats vinden

staat in mijn 2011 APK boek

TRPower, geluidstest? Standaard bij elke auto?

Weet je ook al wat de regel daar voor is? Hoeveel DB en wat de testomstandigheden moeten zijn?

Btw, check je U2U eens, er staat al 2 weken een ongelezen U2U in je inbox ;)

TRPower, geluidstest? Standaard bij elke auto?

Weet je ook al wat de regel daar voor is? Hoeveel DB en wat de testomstandigheden moeten zijn?

Btw, check je U2U eens, er staat al 2 weken een ongelezen U2U in je inbox ;)

[rquote=1912012&tid=146230&author=McKaamos][rquote=1911858&tid=146230&author=Raymon830]ja van de bestuurders kant heb ik vaker gehoord maar lees op diverse merken forums dat het max 2 centimeter mag uit steken zonder scherpen delen denk is wel gaaf door me side skirts heen.

Er mogen geen scherpe uitstekende delen zijn. Daardoor is b.v. een kartelig randje van een verroeste wielkast rand APK afkeur.

Randjes van een uitlaatpijp worden ook gezien als "scherp", dus mag het niet uitsteken.[/rquote]

dat is bull shit van dat wielkastrandje , want mijn TR is er al 2 jaar mee goed gekeurd .

er mag een bepaald percentage van je blik verrot zijn en daar krijg je altijd scherpe delen van als er stukken uit je auto vallen .

en wat denk je van een orginele uitlaat onder een corsa TR ?? die steekt onder je bumper vandaan en is ook scherp heb ik persoonlijk ervaren en is toch zo geleverd vanuit de fabriek

[rquote=1912012&tid=146230&author=McKaamos][rquote=1911858&tid=146230&author=Raymon830]ja van de bestuurders kant heb ik vaker gehoord maar lees op diverse merken forums dat het max 2 centimeter mag uit steken zonder scherpen delen denk is wel gaaf door me side skirts heen.

Randjes van een uitlaatpijp worden ook gezien als "scherp", dus mag het niet uitsteken.[/rquote]

dat is bull shit van dat wielkastrandje , want mijn TR is er al 2 jaar mee goed gekeurd .

er mag een bepaald percentage van je blik verrot zijn en daar krijg je altijd scherpe delen van als er stukken uit je auto vallen .

en wat denk je van een orginele uitlaat onder een corsa TR ?? die steekt onder je bumper vandaan en is ook scherp heb ik persoonlijk ervaren en is toch zo geleverd vanuit de fabriek

[rquote=1912046&tid=146230&author=crossagek][rquote=1912012&tid=146230&author=McKaamos][rquote=1911858&tid=146230&author=Raymon830]ja van de bestuurders kant heb ik vaker gehoord maar lees op diverse merken forums dat het max 2 centimeter mag uit steken zonder scherpen delen denk is wel gaaf door me side skirts heen.

dat is bull oliebol van dat wielkastrandje , want mijn TR is er al 2 jaar mee goed gekeurd .

[/rquote]

Correctie, scherpe delen aan de zijkant en voorkant.

En wat roest betreft moet er dus een kartelrandje zijn. Is die er, dan is dat officieel afkeur omdat het scherp is.

Gewoon bubbelig enzo is niet erg.

Anders hadden er ook niet zoveel Corsa's rondgereden met opgelapte randjes.

Wat betreft percentage plaatwerk wat rot mag zin is dat behoorlijk veel. Pin me er niet op vast, maar als het goed is, is dat meer als 25% van de niet dragende delen die rot mogen zijn.

Dat haal je nooit met twee spatbordrandjes, dus gaat het daar om de scherpe delen regel.

[rquote=1912046&tid=146230&author=crossagek][rquote=1912012&tid=146230&author=McKaamos][rquote=1911858&tid=146230&author=Raymon830]ja van de bestuurders kant heb ik vaker gehoord maar lees op diverse merken forums dat het max 2 centimeter mag uit steken zonder scherpen delen denk is wel gaaf door me side skirts heen.

dat is bull oliebol van dat wielkastrandje , want mijn TR is er al 2 jaar mee goed gekeurd .

[/rquote]

Correctie, scherpe delen aan de zijkant en voorkant.

En wat roest betreft moet er dus een kartelrandje zijn. Is die er, dan is dat officieel afkeur omdat het scherp is.

Gewoon bubbelig enzo is niet erg.

Anders hadden er ook niet zoveel Corsa's rondgereden met opgelapte randjes.

Wat betreft percentage plaatwerk wat rot mag zin is dat behoorlijk veel. Pin me er niet op vast, maar als het goed is, is dat meer als 25% van de niet dragende delen die rot mogen zijn.

Dat haal je nooit met twee spatbordrandjes, dus gaat het daar om de scherpe delen regel.

Dus zoals ik nu begrijp het mag maar gaat in 2014 veanderen want dan moet het op de originele manier lopen dus in de lengte richting van de auto

Dus zoals ik nu begrijp het mag maar gaat in 2014 veanderen want dan moet het op de originele manier lopen dus in de lengte richting van de auto

[rquote=1911932&tid=146230&author=arjontje][rquote=1911920&tid=146230&author=yo!rick]weet je zeker dat dat apk eisen zijn... bij apk word namelijk nooit gekeken naar het aantal Db's dat een auto maakt ( was tot 3 jaar geleden monteur en dat maakte nooit uit en later heb ik ook nooit gezeur gehad over me sport uitlaat(alleen door de politie dan))[/rquote]

lezen kan best lastig zijn. ;)

"Nu het volgende.

Let op, hier hoeft nu niet naar gekeken te worden. "

[/rquote]

ik ga een bril kopen....:o

je heb helemaal gelijk :thumbup

[rquote=1911932&tid=146230&author=arjontje][rquote=1911920&tid=146230&author=yo!rick]weet je zeker dat dat apk eisen zijn... bij apk word namelijk nooit gekeken naar het aantal Db's dat een auto maakt ( was tot 3 jaar geleden monteur en dat maakte nooit uit en later heb ik ook nooit gezeur gehad over me sport uitlaat(alleen door de politie dan))[/rquote]

lezen kan best lastig zijn. ;)

"Nu het volgende.

Let op, hier hoeft nu niet naar gekeken te worden. "

[/rquote]

ik ga een bril kopen....:o

je heb helemaal gelijk :thumbup

Die Omega sidepipe ziet er niet uit is mijn mening. Ze moeten schuin naar achter echt staan. En niet dat rechte einddemper uiterlijk hebben.

corrado_G60_sidepipe.jpg

kat-caddy-auspuff-7431.jpg

Deze kwam ik ook tegen, leuk om te posten, of hij echt strak is valt over te twisten!:sleeping:angel

5091.jpg

Die Omega sidepipe ziet er niet uit is mijn mening. Ze moeten schuin naar achter echt staan. En niet dat rechte einddemper uiterlijk hebben.

corrado_G60_sidepipe.jpg

kat-caddy-auspuff-7431.jpg

Deze kwam ik ook tegen, leuk om te posten, of hij echt strak is valt over te twisten!:sleeping:angel

5091.jpg

Terug
Naar boven