• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Sierstrip Astra G Coupe

Er zit absoluut verschil tussen die rollen waar een chroom strip opzit en een "orginele" strip.

Die rollen kosten een fractie van de orginele en als je een beetje goed uitmeet kan je zoals Gerrit ook al aangaf ruim 2 strips eruit halen.

Echter is die chromen strip van een rol ruim 1 cm lager dan die orginele strips en hebben die orginele (Irmscher) strips er wel een facet inzitten wat die rollen dan weer niet hebben.

Een Irmscher logo past daar dan weer niet op ivm de hoogte.

Denk dat je jezelf moet afvragen of je op een goedkope manier zo'n strip op je auto wil hebben of bereid bent om een fors bedrag extra neer te leggen voor een orginele strip.

Gr. Arjan

Hierbij het resultaat. Ik heb de chromen strip van CarFantasy besteld. Door midden geknipt en gemonteerd. Was echt een eitje, het was alleen koud vandaag haha.

Chroom1.jpg

Chroom2.jpg

origineel gepost door Baas J.

Is die strip nou plat of zit er ook een buiging die over het midden loopt? Kan t niet goed zien..

Er zit een lichte buiging in over het midden.

Heb net ff fotootje van de doorsnede gemaakt:

Chroom3.jpg

Valt me niks tegen eigenlijk, had verwacht dat het er echt zo zelfgemaakt uit zou zien maar das helemaal niet zo, chapeau. :wors

origineel gepost door skrm

WAUW ! :wub ziet er mooi uit zo !

had je nog die andere helft Lamborghini ?

Thnx, ja die heb ik nog hier liggen. u2u gezonden

origineel gepost door skrm

Hoe heb je hem eigenlijk vastgekregen?

Gewoon zoals die is gemaakt en voorbereid.

Achterop zitten 2 strippen van 3M tape over de volle lengte. Kwestie van strip even op de plek houden met plakband bovenop, en dan de folie van de plakrand wegtrekken en klaar is kees. En krijg je echt niet meer los :)

Ik ga zo dalijk op marktplaats en dit forum een advertentie plaatsen om mijn 2e helft kwijt te raken. Dus als je echt interesse hebt moet je snel zijn.

Hoe heb je trouwens die rondingen er in gekregen bij de aansluiting van de bumper... gewoon geknipt / gesneden ? :)

origineel gepost door Astra JP

Hoe heb je trouwens die rondingen er in gekregen bij de aansluiting van de bumper... gewoon geknipt / gesneden ? :)

De rondingen zijn het lastigste van het hele klusje.

Eerst grof met een tuinschaar/takjesschaar. Daarna de rondingen met een stanleymes weggesneden. En daarna de vorm netjes afgevijlt.

Ook ik heb vandaag de chroomstrip op mijn auto geplaatst :P. Het is dezelfde strip die lamborghini ook op zijn auto heeft zitten.

Is er ook iemand die de andere helft wil overnemen ?

ziet er gaaf uit ! ik heb andere helft al van Lamborghini ga ik even denk ik van het weekend erop maken :agent

is dat nog beetje makkelijk gegaan met rondingen ermaken enz? dat het goed aansluit met de kofferbak?

cool man ! Tis niet echt moeilijk om dat goed te krijgen. Heb het op de manier van lamborhini gedaan, dus met een takjesschaar, een stanley mes en later nog even bij vijlen. :P

origineel gepost door Astra JP

Ook ik heb vandaag de chroomstrip op mijn auto geplaatst :P. Het is dezelfde strip die lamborghini ook op zijn auto heeft zitten.

Is er ook iemand die de andere helft wil overnemen ?

mooie strip:thumbup

Ik heb wel interesse in de andere helft king:

Groet,

Marcel

Terug
Naar boven