• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

signum 19cdti 150 pk in de noodloop

'Turkse' software is gewoon software die je dmv landcode met de tech2 er op zet. Er is alleen een grote MAAR aan.

Elke tech2 is geregistreerd ( dmv abonnement ) en zet bij het programmeren welke tech2 dit heeft gedaan.

Omdat je niet zo maar de landcode mag wijzigen ( ivm milieu etc ) zal je dus ook niet gauw iemand vinden die dit zo fftjes voor je aanpast.

( ze zullen in iedergeval niet staan te springen ! )

paazhaaz heeft de software niet aangepast en die had geen probleem meer

dus kijken eerst zo wat hij doet zonder roetfilter

en anders schakelen we het roetfilter uit

dat moet gewoon kunnen zeggen ze want er zijn ook z19dth zonder roetfilter gemaakt

maar wat ik zei paazhaaz had niks aangeapst en hij genereerde ook nog gewoon zei hij

heb de tekst hier wel neer gezet in dit topic

In nederland is er ook een bedrijf die het doet hoot. Digicar heten ze dacht ik.

Verstuurd van mijn Galaxy Nexus met Tapatalk

@helmer opelfan wrote:Weet niet het fijne. Maar in engeland is er 1 of meerdere bedrijfen die de roetfilter kunnen uit programmeren.

En ja mijn Vectra ook een Z1.9DTH C1 van 2006 gelukkig zonder roetfilter

dus dan jou software er op en dan zou het klaar moeten zijn

@iquick wrote:In nederland is er ook een bedrijf die het doet hoot. Digicar heten ze dacht ik.

ja voor 650 euro hahah

dat gaan we er echt niet aan besteden

en heb al vaker software erop gehad zonder roetfilter dus dat moet geen probleem zijn om dat er op te zetten

maar we zullen eerst zien wat hij doet met demper en zonder aanpassing

dat had de paazhaaz ook zonder aanpassing van de software en geen problemen meer

we wachten het weer af

als dit niks wordt gaat hij weg

Ik heb daar toch hele sterke twijfels bij, 't dpf simpel vervangen voor een midden demper.

Je dient dan de brandstoftoevoer leiding naar. 't dpf af te doppen, sensoren er voor en achter op te plaatsen. En dan maar hopen dat de waarde voor en na geaccepteerd worden door je ECU. Ik weet niet hoe de paashaas dat kunstje geflikt heeft maar volgens overlevering had hij het dpf uitgehold en verdere alle leidingen in tact gelaten. Dat ie dan flink gaat roeten is evident. Er vindt tenslotte geen filtering meer plaats. Ik vermoed dat je vec in notime in de noodloop gaat....

Ik ben dit dpf ding al ruim 6 maande, zo niet langer serieus aan't onderzoeken en denk niet dat de oplossing van de Paashaas de oplossing is. Die vec is uiteindelijk ook vrij snel verkocht na al die reparatie voorafgaand aan't uithollen vsn 't dpf. Ik heb tuners in Engeland en Duitsland gesproken die allemaal beweren dat het noodzakelijk is om de EZcU software aan te passen, anders;

Slecht lopen enuiteindelijk noodloop. Paar maanden terug was er nog iemand op 't forum die z'n dpf in de dhzg er tussen uit had gezaagd, vec liep voor geen meter meer, nooit meer iets van vernomen al hier.

Uiteraard is ' the proof in eating tha pudding' maar ik ga voor de softwarematige oplossing in combinatie met uithollen van. 't dpf.

En wellicht komen jouw problemen juist doordat je er af en aan ander software opzet waarbij geen roetfilter aanwegig zou zijn. Dat zou ook impliceren dat je over tech2 beschikt....

Better safe then sorry, ook al moet ik er 6 maanden voor sparen :vertag

Groet jraaf

ik heb er nooit andere software op zitten

we gaan misschien eerst nog wat anders proberen

we gaan er andere software op schrijven waardoor we de egr uitzetten en het regenerene om de 500km gaan doen

want in prenciepe is het genereren het probleem

gaat na een 1400 1500 km in de noodloop

dan handmatig genereren en klaar gaat weer

dus je zou zeggen is heel simpel genereren naar voren halen en probleem is weg denk ik

we zullen het weer proberen

als dit niet lukt ruil ik hem echt in want ben het helemaal zat met die noodloop zooi

en opel wil er zelf niks van weten die teringleiders

:puke :puke :puke :puke :puke :puke :puke :puke

de dealer hier zijn pure oplichters

was in duitsland naar de dealer daar weten ze nog wat service is

hier doen ze hem aan de computer en zeggen kunnen niks vinden wordt dan 50 euri tot 75 euri

in duitsland aan de computer een uur zoeken en kunne het niet vinden sorry maar kost niks dat is nog een service

heb ik ze maar een paar centen zo gegeven

In een eerdere post schrijf je;

@Dietrich Concept wrote:

en heb al vaker software erop gehad zonder roetfilter dus dat moet geen probleem zijn

En dan;

@Dietrich Concept wrote:ik heb er nooit andere software op zitten

Wat bedoel je dan met die eerdere post?

Voorts denkt mijn vod heel goed mee en rekent niks voor een tech 2 diagnose. Maar ik kom er dan ook al 4 en een half jaar met m'n vec :afro

Groet jraaf

ja dat was met mijn vorige vectra daar had ik dezelfde problemen vandaar dat ik zei dat die software er wel op kon zonder roetfilter dan

heb nu een signum

roetfilter genereert gewoon maar weer noodloop

roetfilter 28% vol en 450 km geleden gegenereert

dus daar ligt het denk ik niet aan

maar wat kan het dan nog wel zijn

nieuwe egr

nieuw roetfilter

nieuw spruitstuk

nieuwe druksensors

ik weet het niet meer en mijn garage en dealer ook niet meer

Ok, duidelijk in ieder geval dat 't niet je roetfilter is.

Aangezien de zdth nog al gevoelig is op het inlaat traject en uitlaat traject kun je nog de volgende 'backtrack' doen;

Flex gedeelte van je voorpijp niet lek

Katalysator in de downpipe kapot of pakkingen lek

Turbo lek, kontrole op olie lekkage

Uitlaatspruitstukpakking lek of gescheurd

Interkoeler slangen lek, poreus. Testen bij warme motor

Interkoeler lek

Maf kapot, kun je met de opcom testen

Vacuumslangen lek

Egr koeler lek

Als de dealer 't niet meer weet, ganaar een ander voor een second opinion.

Sterkte er mee.

Groet hraaf

we hebben alles al geprobeerd bijna en kunnen niks vinden ook niet bij mijn eigen garage

ja p1901

en ben inmiddels een 2500 euro lichter dus ben er bijna wel klaar mee

wat moeten we doen

MMmmmmmm :hmmz Toch DPF gerelateerd.

Heeft de Opeldealer die nieuwe DPF nu met de tech 2 aangemeld ja of nee?

P1901

-02 Particulate Filter Pressure Sensor High Voltage

-05 Particulate Filter Pressure Sensor Low Voltage

-58 Particulate Filter Pressure Sensor Hose Line Malfunction

-75 Particulate Filter Pressure Sensor High Differential Pressure

-76 Particulate Filter Pressure Sensor Low Differential Pressure

-0F Particulate Filter Pressure Sensor Pressure not Plausible with Barometric Pressure

-11 Particulate Filter Pressure Sensor High Pressure

-12 Particulate Filter Pressure Sensor Low Pressure

(Bron Steverck OP-COM ontwikkelaar)

Kijk eens goed naar de waardes van de DPF sensor en de barometrische druksensor. DPF sensor is vernieuwd dus die zou goed moeten zijn. Slangetjes gecontroleerd op lekkage?

Andere optie die je hebt is gaan rijden met de opcom er aan. Tijdens de noodloop alles resetten en echt flink op het gas. Wellicht zitten je inlaatkanalen nog zo vol met roet, denk aan je egr koeler, dat ie eens flink schoon geblazen moet worden.

En anders dat hele dpf eruit.

Groet jraaf.

Ik sluit me aan bij jraaf, reset, flink doortrappen, en als het toch in de noodloop gaat hele dpf eruit. Met de opcom kan je goede waardes uitlezen. Vind het zonde van die 2500 euro.

hij gaat nu constant om de 5 min weer in de noodloop is nu niet mee te rijden

en hij trekt ook voor geen meter meer ook zonder noodloop is de trekkracht nu veel minder

misschien iemand weer een idee

Als je niet wilt rijden en resetten met de opcom er op.....

Ga naar http://www.buchli.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; en laat een diagnose stellen. Die gasten zijn goed en niet duur.

Misschien is je ecu naar de kloot aan het gaan...........

Ik weet het ook niet zo op afstand. Mijn vec is ook wel eens in noodloop gegaan omdat m'n brandstof filter ontwaterd moest worden. Dient wel elk jaar een keertje gedaan te worden en ze schrijven zelfs voor om de 25K te vervangen. maar meestal gaat dan hjet bekende lampje op je dash branden.

Je weet zeker dat je vacuumslang niet lek is?

Groet jraaf

dat rijden en resetten heeft toch geen zin toch want er zit nergens meer roet in alles is nieuw en schoon

maar het is toch wel vreemd als hem dan laat genereren dat je dan weer een 1000 km kan rijden

als er een lek zou zijn zou hij er toch weer gelijk in gaat zou je denken

maar wel moeten alles maar weer eens nakijken dan

brandstoffilter is ook al vervangen

maar het is zo vreemd dat mijn roetfilter nu maar 33% vol zit en hij heeft nu 600 km geleden gegenereert

dus je zou zeggen roetfilter moet nu goed zijn

ik wordt er wel knettergek van

Terug
Naar boven