• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

signum kopen?

of je er nu een koopt met effe 2ton erop, of 3ton erop zal niet veel uithalen, dit zijn beresterke motoren.

Persoonlijk koop ik een liever een auto waarvan ik weet dat de motor GOED is met 3ton erop, dan eentje waar ik geen goed gevol bij heb met bijvoorbeeld 150.000km

heb laatst een Vectra-B 2.5 V6 benzine gekocht met dik 230 op de klok, ik durf mijn handen in het vuur te steken dat deze motor nog dezelfde stand erbij draait zonder verdere complicaties..

iedereen staart zich zo blind op de km stand!!!! auto met lage standen hebben veelal meer korte en koude ritten, of stadswerk gereden, hier zullen dingen als interne vervuiling, mechanische slijtage meer parten spelen dan een die 300.000 snelweg km's heeft,,

Willem

@wim-v6 wrote:of je er nu een koopt met effe 2ton erop, of 3ton erop zal niet veel uithalen, dit zijn beresterke motoren.

Persoonlijk koop ik een liever een auto waarvan ik weet dat de motor GOED is met 3ton erop, dan eentje waar ik geen goed gevol bij heb met bijvoorbeeld 150.000km

heb laatst een Vectra-B 2.5 V6 benzine gekocht met dik 230 op de klok, ik durf mijn handen in het vuur te steken dat deze motor nog dezelfde stand erbij draait zonder verdere complicaties..

iedereen staart zich zo blind op de km stand!!!! auto met lage standen hebben veelal meer korte en koude ritten, of stadswerk gereden, hier zullen dingen als interne vervuiling, mechanische slijtage meer parten spelen dan een die 300.000 snelweg km's heeft,,

Willem

een motor is toch een gokje je kan het van de buiten kant niet zien ik heb er wel een gezien en de rest van de auto ziet er netjes uit.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;

nope, als je een BEETJE kaas van techniek hebt gegeten kan je een hoop leren over een auto in een half uurtje..

rijdt in verschillende exemplaren, en je merkt duidelijk verschil..

bij de benzine motoren iets makkelijker als de diesels, maar draai een oliedop eens los, en bekijk de motor eens van binnen.

ik tref meestal bij motoren met weinig km's een zwarte aanslag met aangekoekte resten aan, en bij motoren met hoge km standen een keurig schone metaal kleurige cilinder kop.

Bedenk dat deze vervuiling door HEEL de motor zit!!!

Dit waren mijn kleppendeksel van binnen na dik 200.000km:

Willem

Willem

morgen is het zo ver, dan ga ik na een signum kijken ben benieuwd wat het is/word

als ik meer weet laat ik het hier horen!

Veel succes :thumb

Heerlijke auto,erg ruim en handig,heb er ook al een paar keer in geslapen luchtbed past er goed in met de achterste stoel en middendeel plat :sleeping

Heb zelf een 2.2 benzine,motorisch geen problemen mee gehad ik heb er nu 46000 km mee gereden.

Wel wat elektrische problemen gehad:

Suurhoeksensor kapot,aan/uit knop radio kapot,weigering raambediening rv.

Dit is gerepareerd/vervangen onder garantie.

De automatische airco is 2x uitgevallen,maar na contact uit/aan werkte hij weer.

Tellerbak is een keer helemaal uitgevallen,na uitlezen de melding "geen verbinding met tellerhuis".

Na even loshalen massaklem,deed alles het weer normaal.

Zomers woon werkverkeer haal ik 6.7L/100km s'winters 7,6L/100km als ik rustig aan doe.

Denk dat mijn gemiddeld verbruik ergens tussen de 8 a 9 liter per 100km uitkomt.

De liters aan de pomp komen kloppen vaak redelijk met de liters die infoscherm aangeeft.

En ik heb natuurlijk ook de standaard krakende stabilisatierubber s'winters

Wat ik wel erg mis is een schuif/kanteldak,en ik zou graag de rolgordijntjes in de achterportieren gehad willen hebben :sleeping

Misschien maar eens naar kijken in een volgende signum type 2 ;)

ik heb vandaag de signum gekocht!!

het is een 19 cdti met software tunning 177 pk nu

zal is proberen wat foto's te plaatsen

@Tech 1 wrote:Veel plezier met je aankoop,ben benieuwd naar welke kleur hij is, de meeste zijn grijs of zwart.

idd deze is ook grijs!!

moet eerst is weer kijken hoe dat werkt foto's plaatsen

Mooie kleur dat donker grijs dat zie je niet veel,meestal zie je zilver/licht grijs.

Hoe heet die kleur?

De mijne is Silver Lightning,soms lijkt hij lichtblauw soms grijs afhankelijk van het weer ;)

idd de kleur is metro. dit zijn de foto's van de binnen zijde!!

verder zitten er 18 velgen onder radio met navigatie 2 cd kunnen er in

verder weinig aparte dingen denk ik

Ziet er erg netjes uit voor een Signum van 2006 en zelfs met travel assistant :thumb , zag dat je hem uit Friesland had opgehaald.

Terug
Naar boven