• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

silverbird

mantalica

Post weinig
Hallo allemaal,

ik kreeg vandaag deze vraag via ons gastenboek, kan me daar iemand mee helpen ?

: Beste Manta liefhebbers, ik ben al een hele tijd op zoek naar een foto van de Manta Silverbird, deze wagen is op de markt gekomen eind jaren 70 met als kenmerk een gele en rode streep op de zijkanten en op de voorste wielkassen een afbeelding van een vogel, kan iemand mij daar soms me helpen aub.

Nou..............hou je vast:

scannen0001-1.jpg

is die silverjet nou ook daadwerkelijk in productie genomen, of was dit gewoon een showmodel ofzo?? :hmmz

@ Henk: de Silverjet was een model uitsluitend voor Zwitserland.

Ik heb hier een factuur liggen vanuit Zwitserland waar dit type Manta voorkomt.

De beschrijving:

Eintauschwagen Opel Manta Silverjet Mod.1979

silbergrau met.

hier nog een foto van een silverjet

dsc00064kl.jpg

het zou natuurlijk ook kunnen dat de silverbird bv een uitvoering was van een (plaatselijke)dealer.

zo las ik onlangs nog iets over de manta "hawaii".

was van opel handelaar Häusler uit munchen.

deze had als extra's sierstrepen(stickers) en stoelen met lamsvel overtrekken.

Ah, zie je wel.

Frankrijk had bijv. z'n model "Guy frequilin"

PICT15.JPG

Je had hier ook wel van die dealer modellen, voor de A-manta was er ook zoiets, de naam schiet me zo niet te binnen, gokje: "holiday"?? :hmmz ik heb er ergens wel een folder/kranteknipsel van.

Maar zo waren er nog wel meer.

Ik heb de foto van de silverjet doorgestuurd naar de man die de silverbird aan het zoeken is, de man heeft altijd in opel antwerpen gewerkt, en dit is zijn antwoord :

Bedankt voor je reactie, spijtig genoeg is dit niet de wagen die ik zoek, het gaat wel degelijk over de Manta Silverbird, er zijn er maar een klein aantal van verkocht daarom zijn ze waarschijnlijk niet zo bekend.

Grts, Willy

origineel gepost door lesley

hier nog een foto van een silverjet

dsc00064kl.jpg

het zou natuurlijk ook kunnen dat de silverbird bv een uitvoering was van een (plaatselijke)dealer.

zo las ik onlangs nog iets over de manta "hawaii".

was van opel handelaar Häusler uit munchen.

deze had als extra's sierstrepen(stickers) en stoelen met lamsvel overtrekken.

Is het achter deze misschien die je zoekt?

origineel gepost door postbusmanta

@Henk:

was inderdaad de "hollyday" en de "Sommer Bazar" :thumbup

Bij nader inzien, denk ik niet dat degene die ik bedoel :hmmz de "holiday" uitvoering is, ik denk dat ik de manta "fiësta" bedoel, als uitvoering die hier in Nederland verkrijgbaar was.

Als ik het niet vergeet zal ik morgen eens even spitten.

Even voor de goede orde, de man bedoelt toch niet de "silver manta"?

mantasilvermanta01.jpg

De man is zeker van de naam silverbird, ik heb vroeger eens een verhaal gehoord over een speciale editie voor italie, op deze 7 stuks zou een vogel gestaan hebben,...

Dan denk ik dat het hééél moeilijk wordt.

de advertentie die ik had was trouwens van de modellen "Fiësta" (manta en ascona)

de silverbird heeft héél zeker bestaan, en bestaat nog steeds ...

tot over enkele weken stond er zelfs eentje in m'n garage:angel

mijn dagelijkse manta was(is) een originele "silverbird"

het bouwjaar is 1978 , en op de originele aankoopfactuur uit 78" stond vermeld

opel manta 1600 SR SILVERBIRD, op het inschrijvingsbewijs stond dit ook vermeld

die manta was voor 100% origineel , en zat nog in de eerste lak , maar van rood/gele strepen was niks te zien

wel had deze de standaard S/R striping, met het verschil dat op de voorste spatborden de striping onderbroken was met de afbeelding van een arend of adelaar er tussen

zelf heb ik uuuuuren gezocht naar iets omtrend een SILVERBIRD, maar nooit iets teruggevonden:hmmz:hmmz

hier een foto van de manta toen ik die net had aangekocht...de stickers op de deur waren nog van de vorige eigenaar

2prai53.jpg

greetz , goaaze

origineel gepost door goaaze

de silverbird heeft héél zeker bestaan, en bestaat nog steeds ...

tot over enkele weken stond er zelfs eentje in m'n garage:angel

mijn dagelijkse manta was(is) een originele "silverbird"

het bouwjaar is 1978 , en op de originele aankoopfactuur uit 78" stond vermeld

opel manta 1600 SR SILVERBIRD, op het inschrijvingsbewijs stond dit ook vermeld

die manta was voor 100% origineel , en zat nog in de eerste lak , maar van rood/gele strepen was niks te zien

wel had deze de standaard S/R striping, met het verschil dat op de voorste spatborden de striping onderbroken was met de afbeelding van een arend of adelaar er tussen

zelf heb ik uuuuuren gezocht naar iets omtrend een SILVERBIRD, maar nooit iets teruggevonden:hmmz:hmmz

hier een foto van de manta toen ik die net had aangekocht...de stickers op de deur waren nog van de vorige eigenaar

2prai53.jpg

greetz , goaaze

mercikes, ik hoop dat dit de manta is dat er werd gezocht.

antwoord:

Het model en de vogel kloppen maar de strepen op de flank waren wel degelijk rood en geel.

Grts, Willy

Terug
Naar boven