• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Simons groep N

Kadettgek

Post weinig
Ik was me aan het orienteren op een sportuitlaat onder m'n C kadettje en kwam de fabrikant simons tegen. Dit leekme wel wat.

Heeft iemand een idee hoeveel dB een simons groep N uitlaat produceert?

Een beetje sportieve brom vind ik wel ok maar ik ben niet opzoek naar een brulpijp.

Aantal dB's heeft weldegelijk met de apk keuring te maken en zeker met de regelgeving van de rdw!

Maar ik had m'n vraag daarom misschien beter moeten formuleren!

Hoeveel dB's is maximaal toegestaan voor m'n kadett?

Aantal dB's heeft weldegelijk met de apk keuring te maken en zeker met de regelgeving van de rdw!

Maar ik had m'n vraag daarom misschien beter moeten formuleren!

Hoeveel dB's is maximaal toegestaan voor m'n kadett?

heb zelf de simons groep N onder mijn c-kadett. heeft een sportief geluid maar geen teringkabaal. zonder problemen al 2 keuringen doorstaan.

ik zou, als je budget het toelaat, wel voor de rvs versie gaan.

Ik zit nog steeds te twijfelen.

Mogelijk wil ik er ook een ander blokje in leggen en dan naar de rdw gaan om om te keuren.

Als ik dan weer een andere uitlaat nodig heb laat ik het ook nog ff zitten

heb zelf de simons groep N onder mijn c-kadett. heeft een sportief geluid maar geen teringkabaal. zonder problemen al 2 keuringen doorstaan.

ik zou, als je budget het toelaat, wel voor de rvs versie gaan.

Ik zit nog steeds te twijfelen.

Mogelijk wil ik er ook een ander blokje in leggen en dan naar de rdw gaan om om te keuren.

Als ik dan weer een andere uitlaat nodig heb laat ik het ook nog ff zitten

Tja door de vakantie zit ik er inderdaad even niet bovenop.

Maar ik wil me graag eerst voorbereiden voordat ik zomaar ergens aan begin. Ik ben geen ervaren monteur, heb geen permanente ruimte ter beschikking en al zeker geen geldboompje groeien.

Het oude uitlaatje ff terugschroeven voor de keuring of staalsponzen in de uitlaat stoppen zijn de 2 gehoorde opties bij een motorombouw.

De simons uitlaat met 1.2 Voorpijp voor een 1.2 met een sportief geluid.

Tja door de vakantie zit ik er inderdaad even niet bovenop.

Maar ik wil me graag eerst voorbereiden voordat ik zomaar ergens aan begin. Ik ben geen ervaren monteur, heb geen permanente ruimte ter beschikking en al zeker geen geldboompje groeien.

Het oude uitlaatje ff terugschroeven voor de keuring of staalsponzen in de uitlaat stoppen zijn de 2 gehoorde opties bij een motorombouw.

De simons uitlaat met 1.2 Voorpijp voor een 1.2 met een sportief geluid.

Terug
Naar boven