• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

skyline's Astra H Estate

Bij deze ook maar eens mijn 'verbouw' project voorstellen. Na enkele jaren met Peugeot en Citroën gereden te hebben, begin dit jaar een Astra H break aangeschaft en ik heb er nog geen moment spijt van gehad!

Een Astra H break van 2009, bij aankoop net geen 4 jaar oud:

2746361160.jpg

Dit zijn de opties:

- 1.7 CDTI 125pk

- 56 000km bij aankoop

- Technical grey

- OPC Line Pack

- Halflederen interieur

- Pianoblack dashboard

- Navigatie

- Parkeersensoren achteraan

- Afneembare trekhaak

- Getinte ramen

- Chrome pack (dakrails en ramen)

- Automatische verwarming

- En nog enkele zaken...

Bij aankoop de wagen meteen voorzien van een Weitec schroefkit. Helaas zijn er problemen met de achterste dempers. De rechter schokdemper is ondertussen al vervangen en de linkerkant volgt. De rubbers van de bevestiging zijn afgesleten waardoor de bevestiging telkens los schiet. De nieuwe demper is anders gebouwd (steviger), het moet zijn dat ze dit bij Weitec ook al gezien hebben...

img7864v.jpg

Chroom nummerplaathouder aan de voorzijde en achterzijde voorzien en ook de letters achteraan van de chrome strip verwijderd. En een kortere antenne geplaatst:

img7865q.jpg

img7862e.jpg

Interieur:

img7859n.jpg

Happy light show module geplaatst en volgende functies geactiveerd:

- OPC scan (de bekende needle sweep als bij Audi)

- Speedlock

- Coming home/leaving home (vooraan standlichten, grootlichten en mistlichten; achteraan de pinkers; en ook de pinkers aan de zijkant)

- Thief protection simulation

img7960f.jpg

LED's in het interieur geplaatst:

img7961h.jpg

6lv.JPG

z0bp.jpg

Xenon look lampen van GP thunder aan de voorzijde (standlichten, mistlichten, grootlichten, verstralers):

e16b.jpg

ctwp.jpg

LED knipperlichten achteraan (voorzijde volgt nog) en nummerplaatverlichting:

n327.jpg

yhob.jpg

OPC stuurnaaf kapje en OPC-line emblemen voor de hoofdsteunen:

7uj.JPG

fqvg.jpg

0f48.jpg

UHP4 module aangeschaft en geplaatst, helaas kan de Opel garage die niet actief krijgen...? De shark antenne heb ik uiteindelijk niet geplaatst gezien ik een antennevoet heb voor radio, navi en telefoon.

img7963o.jpg

Dit is het ondertussen zo wat. Er is momenteel nog pianoblack folie onderweg om de zilveren interieurlijsten ook mee te overtrekken. Dan is alles mooi blinkend zwart :D Ondertussen heb ik ook een setje mooie 18" velgen op de kop kunnen tikken, die zullen geplaatst worden samen met de nieuwe linker achter schokdemper.

Er zal nog een en ander aangepast worden, maar ik wil de wagen een echte OEM-look geven. Alles moet zo origineel mogelijk lijken.

Wat volgt nog:

- 18" Velgen (welke dat zijn hou ik nog even geheim)

- Interieurdelen met zwarte folie overtrekken

- Remklauwen blauw spuiten (in OPC-blauw)

- UHP4 geactiveerd krijgen...

- Irmscher armsteun (momenteel niet meer verkrijgbaar...)

- OPC knipperlichtomlijstingen

- Chrome of chrome effect spiegelkappen (ben ik nog niet over uit)

- OPC tapijten

- OPC sportpedalen

- Heel misschien een OPC voorbumper en grille of de huidige voorlip herspuiten (steenslag en ook enkele krassen)

- Links/rechts uitlaat, enkele ovale demper aan elke kant

- Krasjes wegwerken

- Klein OPC-line logo op de kofferklep? Al vind ik de cleane strip wel iets hebben!

Terug
Naar boven