• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Slang los..

YourivdAar

Post weinig
Beste forum leden,

Ik heb vanavond even mijn koppeling opnieuw afgesteld en zag tot mijn verbazing een slang los hangen, hij komt onder het kleppendeksel vandaan en gaat dan naar achteren. Kon zo snel even niks vinden waar in hem op kon aansluiten.

Er komt olie uit wat op mijn blok lekt, en ik maar denken dat de carterpan en de versnellingsbak lekken..

Iemand enig idee wat dit is en waar deze vast hoort?

Jup, op de buis die van de luchtfilterbak naar de gasklep loopt.

Deze zal loshangen met een reden.

de olie die uit de slang komt loopt normaal dan naar de gasklep waardoor deze erg vet en vul word, dit word nu voorkomen.

Bij mij hangt deze ook los, maar dan helemaal bij de rembekrachtigerzodat het aan de achterzijde van de versnellingsbak lekt, alleen mijn versnellingsbak is nu nat aan de onderzijde, maar daar heb ik verder geen last van.

willem

Jup, op de buis die van de luchtfilterbak naar de gasklep loopt.

Deze zal loshangen met een reden.

de olie die uit de slang komt loopt normaal dan naar de gasklep waardoor deze erg vet en vul word, dit word nu voorkomen.

Bij mij hangt deze ook los, maar dan helemaal bij de rembekrachtigerzodat het aan de achterzijde van de versnellingsbak lekt, alleen mijn versnellingsbak is nu nat aan de onderzijde, maar daar heb ik verder geen last van.

willem

nee niet dichtmaken anders bouw je druk op en dat wil je niet hebben...

je kunt hem op een oilcatch tankje aansluiten ben je van alle problemen af en het ziet er ook nog eens beter uit...

nee niet dichtmaken anders bouw je druk op en dat wil je niet hebben...

je kunt hem op een oilcatch tankje aansluiten ben je van alle problemen af en het ziet er ook nog eens beter uit...

Moet het gat van de inlaat eigelijk niet afgedopt worden ivm valse lucht/vermogenverlies en vuil? Want die is nog open..

Moet het gat van de inlaat eigelijk niet afgedopt worden ivm valse lucht/vermogenverlies en vuil? Want die is nog open..

Heb er net nog even naar gekeken. Heb werkelijk geen idee hoe ik dat dicht zo kunnen maken. Hoop dat er een dopje voor op de markt is anders word het een kurk ofzo..

Heb er net nog even naar gekeken. Heb werkelijk geen idee hoe ik dat dicht zo kunnen maken. Hoop dat er een dopje voor op de markt is anders word het een kurk ofzo..

Slangetje met een schroefje er in...of een boutje er in.

ligt er maar net aan hoe groot het tuitje is.

Op je remklauwnippels zitten stofdopjes die je ook weer gebruiken kan om wat af te doppen...

De mogelijkheden zijn eidenloos.

Terug
Naar boven