• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Slecht lopen van motor

bjorn1988

Post weleens wat
Beste mensen,

Beste mensen,

De motor wil slecht aanspingen, als ik hem start en doe helemaal niets gaat hij naar de 500 a 1000 toeren en loopt onregelmatig. Als hij net gestart is komt ook blauwe damp en stinkt hij naar benzine. Hij lijkt ook echter dat hij maar op 3 cilinders loopt dan.

Heeft ook haast geen vermogen of kracht om van de plaats af te komen en moet veel gas geven om weg te komen. Als ik vervolgens weg ben en trap het gas volledig in, schokt hij heel erg (Voor-achter-voor-achter enz..)

Heb de bougie`s al allemaal vervangen, nieuwe motortempratuursensor. Maar ik weet geen raad meer.

Wie weet wat dit kan zijn???

Graag hoor ik snel van jullie

Bjorn

koppakking? klinkt hetzelfde als ik had toendertijd ik had ook een 1.4 16 v van 1997 met 191.000 op de teller...slecht starten en onrustig op het gas en vaker op 3 cillinders lopen en rook uit de uitlaat ect... toen heb ik de kop laten meten bij een garage en toen bleek er tussen cillinder 4 en 1 meen ik een lek te zitten in de koppakking, toen kop eraf gehaald en ze hadden gelijk ook nog, misschien moet jij je de kop eens laten testen bij de garage!

koppakking? klinkt hetzelfde als ik had toendertijd ik had ook een 1.4 16 v van 1997 met 191.000 op de teller...slecht starten en onrustig op het gas en vaker op 3 cillinders lopen en rook uit de uitlaat ect... toen heb ik de kop laten meten bij een garage en toen bleek er tussen cillinder 4 en 1 meen ik een lek te zitten in de koppakking, toen kop eraf gehaald en ze hadden gelijk ook nog, misschien moet jij je de kop eens laten testen bij de garage!

Wat zullen daar de kosten van zijn denk je bij de dealer??

En als de koppakking kapot is of lek is zou hij ook meer koelvloeistof moeten gebruiken maar dat doet hij ook niet

Wat zullen daar de kosten van zijn denk je bij de dealer??

En als de koppakking kapot is of lek is zou hij ook meer koelvloeistof moeten gebruiken maar dat doet hij ook niet

Ik heb hem laten Testen bij mijn opeldealer gewoon kosten rond de 40 euro toen,

Bij mij gebruikte die amper water iets van een kwart liter op 5000 km...

Hij gebruikte toen wel olie voor de koppakking en erna niet meer!

Ik heb hem laten Testen bij mijn opeldealer gewoon kosten rond de 40 euro toen,

Bij mij gebruikte die amper water iets van een kwart liter op 5000 km...

Hij gebruikte toen wel olie voor de koppakking en erna niet meer!

Ik weet niet of dit waar is wat ze zeggen...

Maar als je je pijlstok uit je carter haalt en NIET schoonmaakt en ff een aansteker eraan houd en je hoort het knetteren zou er water bij de olie zitten wat ook kan duiden op een lekke koppakking

Ik weet niet of dit waar is wat ze zeggen...

Maar als je je pijlstok uit je carter haalt en NIET schoonmaakt en ff een aansteker eraan houd en je hoort het knetteren zou er water bij de olie zitten wat ook kan duiden op een lekke koppakking

Dat heb ik nog niet geprobeerd, maar ga morgen eerst werken gelukkig halve dag en dan maar eens kijken als ik terug ben. Weet jij toevallig of dit probleem ook aan de EGR klep kan liggeN?? En waar deze te vinden is

Terug
Naar boven