Tijdens mijn vakantie met caravan rijden ging de bak opeens niet meer of nauwelijks in een versnelling. Begon met niet terugschakelen en daarna alleen met veel kracht en gepiel 1e te vinden en de rest tijdens het rijden ook heel moeilijk. Bij stilstand met de motor uit schakelt hij normaal zo gauw je de motor start gaat het moeilijk. Achteruit kraakt als een gek. Ik heb het schakelmechanisme aan de pook los gehaald. Zit nergens speling op. De selector eruit gehaald ziet er ook goed uit. Bak schoongespoeld met remmenreiniger dag laten staan en weer carterdeskel gemonteerd en olie erin gedaan. Schakelt nog steeds beroerd. Ontlucht. Als je hem op de handrem zet en koppeling laat opkomen met gasgeven slaat de motor af. Slipt dus niet. Lijkt alsof de koppeling niet helemaal vrij komt (druklager?) De koppeling heeft tijdens de vakantie een keer flink op zijn donder gehad omdat op een bergweggetje optrekken met slippende koppeling moeilijk ging en toen we boven waren stonk hij flink. Daarna nog 1000km gereden zonder problemen. Mijn vraag is waar lijkt dit op 1 druklager 2 koppeling 3 versnellingsbak? Bij voorbaat dank voor het meedenken. :thumb :thumb