• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Slecht starten en tikkende klepstoter astra H

ik vind dat wel schrikbarend hoor, als je de stoters bij warme motor ook nog hoort tikken...

klepspeling klopt dan gewoon niet meer en op langere duur kan dit niet goed zijn

Je hebt ook wel gelijk maar ik vertrouw gewoon op mijn collega hij heeft er al zo veel gedaan en de motor loopt voor de rest gewoon goed en rijd ook goed maar ik let gewoon goed op het geluid en als dat erger wordt laat ik het direct vervangen.

Luuk

Bij mij werd het eerst wel minder als hij warm was maar nu blijft hij tikken. Wordt wel iets minder als hij warm is en in combi met de radio hoor je t dan niet binnen. Behalve als je met de ramen open door een tunnel rijdt oid. Het lijkt wel erger te zijn geworden na de flush. Ik probeer er nu zo min mogelijk mee te rijden en de snelwegen te mijden. Het lijkt af en toe wel een trekker ;)

zo klinkt het bij mij precies hetzelfde!

Misschien heeft het bij mij ook te maken dat ik een G3 systeem erin heb van vialle?

Omdat dit een hogere verbrandings temperatuur heeft dan benzine?

Dus advies van jullie is gewoon klepstoters vervangen en niet de ketting/kettingspanner en de waterpomp bij een km stand van 120.000?

Denk dat het ook wel wat te maken heeft met het G3 systeem volgens mij is de Z1.4XEP geen goede motor voor G3.

Ik zou dan inderdaad de klepstoters laten vervangen.

Luuk

was vergeten te vermelden dat de auto niet tikt als hij koud is.

Pas alleen als de motor warm is tikt er iets in het blok als hij stationair loopt, maak je meer als geeft bij stil staan dus meer als stationair,dan is het getik weg.

Zakt hij weer terug naar stationair toerental, dan begint het getik weer

Als de motor koud is is de olie nog dik zodra de motor warm wordt wordt de olie ook dunner en kan er een stoter gaan lekken.

Maar als je maar als je meer dan 10000 maakt is er nog wel meer stuk hoor :jerry

Luuk

oke :???: , heb het even aangepast :thumb maar je begrijpt het wel, als hij meer als stationair draait bedoel ik is het getik weg, dus met warme motor is het getik stationair hetzelfde als bij jou.

@ gsi racer: dan kijk ik even naar de oliedruk

is sneller gedaan (en goedkoper) als nieuwe klepstoters.

@No Name en opeltje17, en al iets gehoord van de monteurs/auto's

Vandaag wordt er dan uiteindelijk gekeken 'in de moter'. Het vermoeden van de monteur is een klepstoter of een tuimelaar. Het kan natuurlijk ook een klep zijn maar die kans lijkt klein aangezien er verder geen storingen zijn en er geen vermogensverlies is.. Spannendddd :???:

Laatst nog een inlaatspruitstuk vervangen van een Z16XEP, die gaf ook een tikkend geluid.

Maar als het overduidelijk uit de kop komt ;)

Terug
Naar boven