• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Slecht starten

didi

Post weleens wat
hallo allemaal,

nu heb ik een probleem met het starten van mijn astra h

het maakt niet uit of hij koud of warm staat, maar hapert soms.

het is een 1.7cdti van 2008 met 100pk

wat zou dit kunne zijn?

deze heeft een groot onderhoud nog maar pas gehad op 32000km

en daar hebben ze niets gevonden zeiden ze

En heb je dat toen ook gezegd? Dat je dit probleem had?

Zo ja, Waar hebben ze dan naar gekeken?

Zo nee, dan snap ik dat ze nik gevonden hebben, je moet namelijk wachten tot het kapot gaat, en je moet het weten ;)

ik heb dit toen gezegt, maar zolang er geen foutcode instaat , of lampjes op dashboard branden kunnen ze niets doen(zeiden ze)

dus neem ik aan dat ze niets gevonden hebben

maar hij start nog steeds slecht (maar niet altijd, soms)

dat is de kloterij

Gloeibougies misschien?

Misschien een probleem met het tweemassavliegwiel, deze wil er ook nog weleens voor zorgen dat de motor slecht start.

Gloeibougies werken vaak nog wel met een warme motor, de eerste paar minuten en om aan te slaan. Alleen op maar een fractie van hun maximale vermogen. Dit is puur om een betere verbranding te creeëren.

Maar of dit bij de 1.7's van opel ook is durf ik niet te zeggen.

Moderne diesels gloeien niet eens voor als het buiten warmer is als 5 graden, laat staan bij warme motor.

Willem

Chef het is de krukassensor niet meer en niet minder. Ik heb hetzelfde gehad. Niet laten uitlezen ,opel dealers (bepaalde dan 1 op 20) zijn slim en denken alleen maar aan hun pocket. Mijn astra H staat nu op 223000 1.6 na zoveel onderhoudsbeurten en defecten(kwalen,non kwalen) heb ik bijna alle onderdelen gehad king:

(Tip: Als eerst ff proberen wat de anderen zeggen, daarna kan je naar de krukas)

Terug
Naar boven