• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

slecht starten

Vandaag de brandstoftank er weer onderuit gehad. Nu heb ik de pomp + brandstofdrukregelaar vervangen.

De auto loopt weer. Hij start nog steeds niet direct zoals ik dat wil maar misschien moet ik dat voorlopig maar gewoon accepteren , hij rijdt in ieder geval en dat doet ie goed.

Nu moet ik voor de vakantie nog even de uitlaat vernieuwen, zag bij de werkzaamheden onder de auto dat de koppeling van midden- naar einddemper helemaal weggeroest zijn.

De wagen is terug uit de garage na de aanrijding. Hij heeft hem uitgelezen ivm slecht starte en geeft als melding krukassenssor. Dus deze zou die van de week vervangen want hij moet de airco ook nog opnieuw afvullen. Dus dan hoop ik dat het probleem is verholpen. Hou jullie op de hoogte. Pc de ecu heb ik nog niks mee gedaan.?

Nou het ziet er naar uit dat ik het startprobleem van mijn meriva heb gevonden, het stekkertje van de erg klep/sensor maakte slecht contact. Deze zat zowat los, na het terugplaatsen start de auto tot nu toe steeds gewoon goed.

@pixels66 wrote:Dat klinkt goed! Ik heb van het weekend de retourleiding vervangen, eens kijken deze week of het wat beter is. Heb je een foto van dat stekkertje?

Nee heb helaas geen foto van het stekkertje, word ook lastig want het zit (als je voor de auto staat) links achter halverwege het blok. Moest ook ff de plastic kappen van de lucht inlaat verwijderen om er enigzinds bij te kunnen.

Kon met de zaklamp wel net zien dat het een klein 2 polig groen stekkertje was.

goedenmiddag allemaal ....ik heb een probleem waar ik hulp bij zou willen voor oplossen.......mijn opel astra 2010 1.4 turbo stop er plotsling mee op ....tijdens rijden .... en soms start het weer na een paar sec. ....en soms wel 10 minuten niet . nokkenas sensor vervangen helpt niet. ...heeft iemand ervaring met dit geval.....

Terug
Naar boven