• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Slecht terug schakelen

D.J.R.

Post weleens wat
Wie heeft het ook als je van de derde naar de tweede wilt schakelen dat het heel moeizaam gaat.:D

Had dit ook bij de b1 maar niet zo heel erg.:hmmz

T is voor al als ie koud is.

Heb gehoord maar nu weet ik dus niet of dat hier op dit forum was dat je de pen moet vervangen bij het blok.

Is er iemand die dit eens al gedaan heeft?:thumbup

Gr Dirkjan

heb je veel speling op de pook dan???

Bij de Corsa was het een probleem met de plastic delen van het schakelmechaniek.

willem

Ja heb wel speling op de fork maar dat heb ik met wat glade tape om de pook gedraaid en nu zit ie wat strakker.

En nee hoor niks uit de versnellings bak.

Had dit ook met de vectra b1 maar hoorde zeggen dat de pen versleten kon zijn en bij vervanging dat ie dan weer beter ging schakelen.

Gr Dirkjan

Is er nu niemand die dit probleem ook heeft en het is meer als je koud weg rijd dat ie slecht schakeld.:(

origineel gepost door D.J.R.

Is er nu niemand die dit probleem ook heeft en het is meer als je koud weg rijd dat ie slecht schakeld.:(

het enige wat ik heb is dat hij koud moeilijk in de 1 wil.

Ben ik maar mee leren om gaan.

nee niet echt.

het enige wat ik af en toe heb is dat als die moeilijk in zn achteruit gaat . . . even de koppeling opnieuw intrappen en dan gaat tie vanzelf.

origineel gepost door sw_reijnders

nee niet echt.

het enige wat ik af en toe heb is dat als die moeilijk in zn achteruit gaat . . . even de koppeling opnieuw intrappen en dan gaat tie vanzelf.

Ja dat ook af en toe.

Plus je moet hem ook niet te snel in de achteruit doen, gaat vaak tanden poetsen dan .

Nou het lijkt dat het steeds erger wordt.

Ik moet hem er gewoon in trekken en moet nog voor zichtig zijn anders breekt m'n pook ook nog af.:argue

Kan het zijn dat het aan de koppeling of koppelings plaat lig.

Met het op komen van de koppeling lijk het dat ie erg hoog zit.

En wat ik ook merkte dat de koppelijng de ene keer zwaarder gaat dan de andere keer.

Dirkjan

Cilinder lek in ieder geval.

Meestal die in de Bak.

Dat word dan gehele koppelings set vervangen.

Willem

En wat gaat dat grapje kosten???:vertag:vertag

En is er iemand die dit voor een leuke beun prijs wil doen.

Dan gaat het schakelen dus ook weer makkelijker want ben vandaag met de vectra naar m'n werk geweest en het schakelen jongens wat KUT.

Zou bijna een automaat nemen.:(

nee die wil je ook niet als die stuk gaat ;)

tja onderdelen kun je zelf zoeken op www.h-base.nl

en dan een nieuwe koppelings set:

druklager + plaat

als de boel dan toch open licht, zou ik de hele set vervangen.

mijn pa heeft een 2de handse bak genomen omdat dat goedkoper was aangezien een complete set met hydrolisch lager al zo'n 500 euro kost

tja de koppelings plaat zit tegen je vliegwiel en motorblok aan . . . dus dan heb je niks aan een andere bak ;)

plus dat als je een andere bak gaat steken je ZEKER de halve motorruimte moet leeg slopen, met nieuwe drukgroep is dat nog niet gezegd.

Nou ik kom denk ik ook naar de meeting en dan moeten jullie zelf maar eens kijken en beoordelen.

En zou fijn zijn als iemand dit kan fiksen.

Terug
Naar boven