• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

sleutelblunders?

owh een vallende laspunt doet idd erg pijn..

Had het gelukkig met mijn nikes aan, dus die was zo uit..

Ook ik, zal mijn bijdrage geven:

Besloot een parrot carkit de monteren in mijn Astra G.

Netjes een adapter erbij gekocht en de boel aangesloten, adapter aangepas want paste niet lekker achter de radio... Alles weer dichtgemaakt en de carkit voor de deur getest, werkte prima zelfs de mute van de radio!

Volgende dat onderweg op de snelweg natuurlijk ook even bellen... Blijkt ineens mijn hele instrumentenpaneel gemute te worden!!

Ergens de mute verkeerd afgetakt maar het op kunne lossen ( vraag me F of ook de kilometerstand dan stil zou blijven staan ;-)

in haast je radio par ongeluk aansluiten op een aftakking van het knipperlicht, heel vreemd als je richting aan geeft en je radio knippert mee:wors

Laatst chinese versie van zo'n Honda 4takt brommer blokje gekregen. Dus ik proberen met een nieuw onafgesteld carburateurtje.

Alleen de 5 kabels waren andere aansluit kleur. Dus ik moest een btje klooien met combinaties en jeee: Vonk!

Dus ik rennen en duwen en kicken heee.... Af en toe wat gepruttel maar meer niet. :P

Bleek ik de bougie nog niet echt aangedraaid te hebben in de kop....

benzine liep gewoon langs de schroefdraad..

Daarna natuuuurlijk starten en lopen :angel

Wel een groot verschil in kwaliteit met de echte honda blokken..

origineel gepost door corsaboy

owh een vallende laspunt doet idd erg pijn..

Had het gelukkig met mijn nikes aan, dus die was zo uit..

bij me maat viel die in z'n nek, liep over z'n rug, langs z'n reet en bleef in z'n dijbeen hangen. mooi litteken over z'n rug en een een put in z'n dijbeen (Ter grootte van een dubbeltje)

hij word de rest van z'n leven herrinderd aan de uitlaatlijn van mijn corsa:P

Àch, een collega heeft bij een astra de koppakking vervangen, ff warmdraaien, komt een beetje rook van de motor en hij begint heel ludiek met een doekje boven de motor te wapperen laat ie per ongeluk het doekje valllen en de distributiesnaar pakt net het hoekje van zijn doek mee hoppeta, toen iets meer aan de hand dan een lekke koppakking

origineel gepost door kaneelschep

Wel een groot verschil in kwaliteit met de echte honda blokken..

Even offtopic: is het werkelijk zo slecht, ik zit zo'n scooter te overwegen, maar hoor veel slechts over de kwaliteit (kan ook haast niet anders voor dat geld)

jup ik knutsel nogal is aan brommers (ik werk overal aan,als er maar een motor onderzit).. maar die chinese zooi zou ik maar afblijven.. beter een echte orginele (2ehands) kopen..

buurman heeft z'n ding... 2 keer goed de kickstarter gebruikt (accu leeg) breekt het hele kickstarter gedeelte van het carter af.. had dus 3 delen carter..

boatian ofzo..?? ik heb nog een rapido met djkymco blok.. uit 92.. is van betere kwaliteit als die nieuwe dingen.. :jerry

heb eens vakantie werk gedaan bij de technische dienst van een ziekenhuis.

heb geleerd dat je niet zomaar het mortuarium in moet lopen,altijd kijken of het lampje brand:jerry

't zag er niet fris uit :(

maar ik moest eens wat lampen vervangen in een systeemplafond,daarboven liep een ijzeren kabelgoot .

even een stop eruit draaien stellen ze niet op prijs,dus ik besloot om de via de lasdoos maar even de voeding eruit te halen.

maak ik me toch een kortsluiting via die kabelgoot waar ik aan hing, ik flikkerde gelijk van me trap af met een stuk systeemplafond onder me arm :jerry

:jerry

origineel gepost door Noordpoolgsi

Had eens ooit n golf 3 de v-snaar piepte ik dank ach laten we een kijken of het er echt aan licht dus met mn vinger onder v snaar om die te spannen ....

De snaar kreeg grip en mn vinger deed n rondje krukaspoelie

De snaar piepte nie ik wel op het ziekenhuis met mn kromme wijsvinger.

Motorkap dicht gooiten en hand nog op slotplaat en tegelijk weg willen lopen , arm uit de kom :hmmz

Uitlaat pas maken onder mn seat ach ik maak de demper wel zo dat die goed zit ik pas hem wel even vaaaaaaaaaaaaaaast :) handpalm gegrilt :P

Dat waren wel de meest spectaculaire dingen :P:P

Jij bent echt handig :jerry:jerry:jerry

vandaag nog

remember, altijd je minpool accu losgooien,en dat doe ik normaal ook, als ik aan iets electrisch bezig ben

had vandeweek andere motor in admiral gehangen, startte wat moeilijk, ach heb toch nog electr onsteking liggen, zet ik er die om te beginnen eens in

maak tijdens uithalen van de ontsteking met het huis contact met de pluspool van de accu

KABOEM!!

alle niet ontbrandde opgebouwde gassen, van het niet willen starten, in 1 keer ontbrand

kheb me wenkbrauwen nog dus tviel meej haha :)

Heeeel lang geleden:P

Na het openen van een aftapkraantje onderaan de intercooler van een Audi A6 1.9tdi (m'n eigen toen) bleek er wat olie uit te lopen (afkomstig van carterdampen in de loop der tijd). Om dit er 'helemaal goed' uit te krijgen besloot ik de intercooler even met wasbenzine door te spoelen (ingegoten via intercoolerslang). Nadat aftapkraantje 'uitgelekt' was deze dicht en starten maar.

:o:o:o Nooit gedacht dat een diesel zoveel toeren kon maken en van contact zetten helpt dan ook niet. Gelukkig was de wasbenzine op voordat de motor uit elkaar spatte. Huis bijna week onbewoonbaar vanwege de mega-rook/stank ontwikkeling in de garage.

Uiteindelijk goed afgelopen, maar geen aanrader!

Nog veel langer geleden (echt, was toen ongeveer 12 jaar).

Van onze crossauto, een Datsun 1200S '70, was de onderste draagarm af gebroken. We hadden geen brug, dus om er goed bij te kunnen hadden we de auto met de voorlader van de trekker even op z'n zijkant gelegd. Na wat bak-en-braad werk besloten we 'm over de nacht nog maar even op z'n zij te laten liggen. Volgende dag de auto weer op z'n wielen gezet.

Wat blijkt "Blok zit helemaal vast!". Zelfs achter de trekker op sleep blijven de achterwielen op slot (?):wtf:wtf Wat nu? Dan maar even pa bellen en de situatie uitgelegd. "Mmm, misschien is er over de nacht wel zoveel olie langs de zuigerveren gelekt, dat er een cilinder (op compressie) vol met olie staat." :o "Wat moeten we doen dan?" "Bougies eruit draaien en starten." "OK!":) Het regende intussen, dus we hadden hem binnen gezet (lekker comfi sleutelen bij de warme kachel). Bougies eruit en starten maar!

:o:o:o

We zijn de rest van de dag bezig geweest om de plafonds en muren schoon te maken en alles nieuw te sauzen.

Geleerd als 12-jarige: - Laat nooit je auto onnodig lang op z'n kant/dak liggen! -

(Toen ie daarna eenmaal aangesleept was, hebben we eerst een klinker op het gaspedaal gelegd en 100m verderop gewacht tot de rook wat optrok. Daarna nog lang plezier van gehad. Echt onverwoestbaar zo'n oude Datsun; op wat roest na.)

Nog niet zo lang geleden ;):

Op een mooie zonnige zondagmiddag, eind april, waarbij ongeveer iedereen aan het wandelen of fietsen was in de mooie voorjaarszon, besloot ik even een proefritje te gaan maken met de Renault Laguna 1.9DCI waarvan ik dat weekeinde de geplofte turbo had vervangen.

Nooit gedacht dat er zoooveel olie in de uitlaat zou zijn beland, want na een kilometertje tuffen kon ik wel haast onder het dashboard kruipen. Ik kwam alleen nog wild wuivende mensen tegen die ik vervolgens in mijn binnenspiegel in een dichte rookwolk zag verdwijnen. Ook tegemoetkomende auto's zag ik met brandende remlichten verdwijnen in een rookgordijn die z'n weerga niet kende. 'Enigszins' opgelaten hoopte ik dat het vanzelf zo snel mogelijk over zou gaan en dat deed het ook na zo'n 8km. Ben daarna met een omtrekkende beweging weer naar huis gereden in de hoop niet thuis opgewacht te worden door mensen met een bontgekleurde auto. Is uiteindelijk ook goed afgelopen maar was niet fijn.

haha, leuke verhalen Rick:wors

compressie meten met wat olie op de zuigers is ook leuk.

moet je alleen niet bij alle 4 te gelijk doen:jerry

vandaag zelf geblundert.

Ford Mondeo 2 nieuwe achterklauwen gemonteerd.

ontluchten. geen druk.

hmmm....

nog eens ontluchten. geen druk

nog eens

nog eens

en nog eens...

hmm kut!

na een paar uur verder te zijn.

(ondertussen de abs pomp al eens aangestuurd met de uitleesapparatuur)

nog geen effect.

komt de baas kijken, ah ik zie het al.

je hebt de klauwen verkeerd om zitten

(met de onluchtingsnippels naar onderen)

DAMN! heb ik dat niet eerder kunnen verzinnen:jerry

gebeurt je maar 1 keer zullen we maar zeggen:P

Stagiair moest effe olie&oliefilter vernieuwen (werk wat ie vaker had gedaan) Het was een automaat en je raad het al:D Leermeester zei dat hij op het order moest kijken hoeveel olie hij erin moest gooien, alle automaatbakolie eruit en 4 liter olie bijgevuld(motor);) En niet checken omdat het op de order zeker goed was:D:jerry

Ook een x klagen dat de bougie's er niet uit wouden met een ratel.. was net 5 voor 12, Wat hoor ik tijdens koffie inschenken? De luchttol:D

Lekke band reparatie: wiel los draaien(zonder krik) en trappen tot de wiel eraf is :jerry:jerry

Wat een maloot was die gozer:jerry:jerry

Bij een prius, ja ik vind het soms irritante apparaten maar weet onderhand wel hoe die werkt:P Zat erin en liet iemand anders even de verlichting controleren voor en achter. En had de voet op de rem voor de remlicht controle en deed hem op contact om ook knipperlicht te controleren enzo. Alles klaar stap ik uit maarja dat ding was dus aan doordat ik de voet op de rem had. Schiet die me zo vooruit had het gelukkig gelijk door want scheelde niet veel of ik jaagde de brug af haha:P

En een keer koelvloeistof erin gooien terwijl ik toch echt dacht dat ik de olieslang had:P Gelijk weer afgetapt en wel olie erin:jerry

Of bij monteren trekhaak bij een colt een opvulring overhouden, had verder alles al vastgedraait was ook al zo goed als klaar, aarrggh! Moest die er links nog tussen dus alles weer los hahaa:P

origineel gepost door Astra F Vaassen

Bij een prius, ja ik vind het soms irritante apparaten maar weet onderhand wel hoe die werkt:P Zat erin en liet iemand anders even de verlichting controleren voor en achter. En had de voet op de rem voor de remlicht controle en deed hem op contact om ook knipperlicht te controleren enzo. Alles klaar stap ik uit maarja dat ding was dus aan doordat ik de voet op de rem had. Schiet die me zo vooruit had het gelukkig gelijk door want scheelde niet veel of ik jaagde de brug af haha:P

En een keer koelvloeistof erin gooien terwijl ik toch echt dacht dat ik de olieslang had:P Gelijk weer afgetapt en wel olie erin:jerry

Of bij monteren trekhaak bij een colt een opvulring overhouden, had verder alles al vastgedraait was ook al zo goed als klaar, aarrggh! Moest die er links nog tussen dus alles weer los hahaa:P

Voor dat laatste is er nog een andere oplossing.. met de rechter hand over de linker schouder :jerry

Terug
Naar boven