• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

sleutelen vectra b v6

die pijp moet je er inderdaad na de bout waar ook de peilstok aan zit te hebben losgedraait, uit kunnen moeten trekken.

ik heb ook niet echt het idee dat de oliekoeler (officieel Warmte Wisselaar) lekt.

Als je deze toch los gaat halen, kan je beter gelijk de hele zwik vervangen, maar dat is Qaunta Kosta >> Muchos!!

Willem

oke ik ga morgen dat bruggetje loshalen en misschien de warmtewisselaar ik zal eert eens goed gaan kijken waar het lekt.

de thermostaat ga ik zo wie zo vervangen, alleen moet ik even kijken hoe ik gemakkelijk de koelvloeistof kan aftappen.

die slang die vanaf de pijp vanaf de thermostaat naar de radiateur loopt is natuurlijk lastig om op te vangen.

iemand misschien een tip hoe ik het beste de koelvloeistof kan aftappen?

oke ik ga morgen dat bruggetje loshalen en misschien de warmtewisselaar ik zal eert eens goed gaan kijken waar het lekt.

de thermostaat ga ik zo wie zo vervangen, alleen moet ik even kijken hoe ik gemakkelijk de koelvloeistof kan aftappen.

die slang die vanaf de pijp vanaf de thermostaat naar de radiateur loopt is natuurlijk lastig om op te vangen.

iemand misschien een tip hoe ik het beste de koelvloeistof kan aftappen?

onderste radiateurslang gaat best..

Ik heb de waterpomp laatst bij een V6 gewoon losgehaald.

mooie bak eronder, en niks ernaast..

willem

onderste radiateurslang gaat best..

Ik heb de waterpomp laatst bij een V6 gewoon losgehaald.

mooie bak eronder, en niks ernaast..

willem

ik heb zaterdag even zitten kijken maar bedoel jij dan die slang aan de bestuurderskant die halverwegen zit(kan ik k*t bij de klem komen), of aan de andere kant?

ik kan eigenlijk nergens zo bij

ik heb zaterdag even zitten kijken maar bedoel jij dan die slang aan de bestuurderskant die halverwegen zit(kan ik k*t bij de klem komen), of aan de andere kant?

ik kan eigenlijk nergens zo bij

oke dan ik heb net effe de thermostaat eruit gehaald, ging eigenlijk zonder problemen.

alleen nu zit ik met de warmtewisselaar.

ik weet eigenlijk niet precies hoe die werkt, maar die leidingen die je ziet, gaat daar de olie doorheen of de koelvloeistof?

ik heb daar namelijk olielekkage (wel minimaal) maar komt dat dan van de leidingen of van de deksel?

als de olie van de leidingen moet komen kan de zichtbare koelvloeistof lekkage ook van de deksel zijn ipv de thermostaat?

oke dan ik heb net effe de thermostaat eruit gehaald, ging eigenlijk zonder problemen.

alleen nu zit ik met de warmtewisselaar.

ik weet eigenlijk niet precies hoe die werkt, maar die leidingen die je ziet, gaat daar de olie doorheen of de koelvloeistof?

ik heb daar namelijk olielekkage (wel minimaal) maar komt dat dan van de leidingen of van de deksel?

als de olie van de leidingen moet komen kan de zichtbare koelvloeistof lekkage ook van de deksel zijn ipv de thermostaat?

ja precies dus de olielekkage zal wel een keerring zijn van de ene leiding van de warmtewisselaar.

en dan is de koelvloeistoflekkage of van de thermostaat (die ik overigens al los heb) of van de deksel van de warmtewisselaar.

dan ga ik denk toch die warmtewisselaar loshalen en nieuwe pakking tussen doen, ik ben er nou toch bij.

ik heb van de site van passhaas dat 'inwendige lekage naar koelsysteem warmtewisselaar motor olie' een kwaal is van de x25xe (Y26SE) motor.

vergroot ik de kans hierop door dit alles los te halen of kan ik dan juist zien wat de staat is va de WW?

ja precies dus de olielekkage zal wel een keerring zijn van de ene leiding van de warmtewisselaar.

en dan is de koelvloeistoflekkage of van de thermostaat (die ik overigens al los heb) of van de deksel van de warmtewisselaar.

dan ga ik denk toch die warmtewisselaar loshalen en nieuwe pakking tussen doen, ik ben er nou toch bij.

ik heb van de site van passhaas dat 'inwendige lekage naar koelsysteem warmtewisselaar motor olie' een kwaal is van de x25xe (Y26SE) motor.

vergroot ik de kans hierop door dit alles los te halen of kan ik dan juist zien wat de staat is va de WW?

jupzz

het beste is vervangen, nu heb jij al een betere versie, bij de eerste versies t/m 1997 ging ie altijd wel lek.

Willem

jupzz

het beste is vervangen, nu heb jij al een betere versie, bij de eerste versies t/m 1997 ging ie altijd wel lek.

Willem

als ik de olieleidingen los haal van de deksel van de WW, moet je dan de leidingen helemaal demonteren, of kan je de deksel er ook zo tussenuit wurmen?

ik wil namelijk de ww zelf laten zitten en alleen de deksel verwijderen om de pakking te vernieuwen.

al moet je heel de leidingen demonteren moet je dis-module en de oliereservoir voor de stuurbekrachtiging demonteren, dan wordt het wel steeds meer werk en weet ik dadelijk niet meer hoe het allemaal in elkaar heb gezeten.

ik heb eerst alle pakkingen en shit besteld en als dat binnen is ga ik pas weer wat loshalen, waarschijnlijk morgen, er is nou toch niks te doen op me werk dus ik heb alle tijd.

echt een monteur ben ik ook niet en dacht de luchtinlaat delen wel makkelijk zelf te kunnen loshalen, nou moet het eigenlijk niet te ingewikkeld worden. maar met jullie hulp kom ik er wel:D

Terug
Naar boven