• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

sleutelen vectra b v6

als ik de olieleidingen los haal van de deksel van de WW, moet je dan de leidingen helemaal demonteren, of kan je de deksel er ook zo tussenuit wurmen?

ik wil namelijk de ww zelf laten zitten en alleen de deksel verwijderen om de pakking te vernieuwen.

al moet je heel de leidingen demonteren moet je dis-module en de oliereservoir voor de stuurbekrachtiging demonteren, dan wordt het wel steeds meer werk en weet ik dadelijk niet meer hoe het allemaal in elkaar heb gezeten.

ik heb eerst alle pakkingen en shit besteld en als dat binnen is ga ik pas weer wat loshalen, waarschijnlijk morgen, er is nou toch niks te doen op me werk dus ik heb alle tijd.

echt een monteur ben ik ook niet en dacht de luchtinlaat delen wel makkelijk zelf te kunnen loshalen, nou moet het eigenlijk niet te ingewikkeld worden. maar met jullie hulp kom ik er wel:D

dat is dan mooi klote,

maar de ww zelf is dat een soort radiateurtje (met motorolie erin) die in de koelvloeistof ligt?

al zou ik de deksel los hebben is dan de ww ook helemaal los of blijft die opzijn plek zitten en kan ie zowiezo niet verder naar beneden?

ik zie er namelijk een beetje tegenop om die DIS-module los te gaan zitten halen.

dat is dan mooi klote,

maar de ww zelf is dat een soort radiateurtje (met motorolie erin) die in de koelvloeistof ligt?

al zou ik de deksel los hebben is dan de ww ook helemaal los of blijft die opzijn plek zitten en kan ie zowiezo niet verder naar beneden?

ik zie er namelijk een beetje tegenop om die DIS-module los te gaan zitten halen.

de leidingen houden m tegen als het deksel los is..

Als je de WW zelf wil bekijken, ik heb er een in Spare (reserve) liggen.

Bobine legt er zo af hoor.

mooieste is effe da accu eruit en dat kastje wat de kabelstekker en wat zekeringen bevat weg schuiven

kan je er zo bij

alleen peilstok automaat wil wel in de weg zitten bij een Automaat.

Willem

de leidingen houden m tegen als het deksel los is..

Als je de WW zelf wil bekijken, ik heb er een in Spare (reserve) liggen.

Bobine legt er zo af hoor.

mooieste is effe da accu eruit en dat kastje wat de kabelstekker en wat zekeringen bevat weg schuiven

kan je er zo bij

Willem

nou de accu en de accuhouder heb ik er al uit dus de zekeringen kastje kan ik nou zo opzij houden,

maar is het gewoon een paar boutjes los, en hoeft er dan niks opnieuw afgesteld te worden en ook geen pakkingen etc?

nou de accu en de accuhouder heb ik er al uit dus de zekeringen kastje kan ik nou zo opzij houden,

maar is het gewoon een paar boutjes los, en hoeft er dan niks opnieuw afgesteld te worden en ook geen pakkingen etc?

[rquote=1821088&tid=138693&author=wim-v6]

Willem[/rquote]

-offtopic

Ik heb die stok ook gevonden Willem.

Moet alleen een nest bougiekabels aan de kant

duwen om hem eruit te kunnen halen.

Zie ik niet zo zitten met draaiende motor.

[rquote=1821088&tid=138693&author=wim-v6]

Willem[/rquote]

-offtopic

Ik heb die stok ook gevonden Willem.

Moet alleen een nest bougiekabels aan de kant

duwen om hem eruit te kunnen halen.

Zie ik niet zo zitten met draaiende motor.

k*t die thermostaat is helemaal niet los verkrijgbaar, is altijd incl thermostaathuis.

in principe deed de oude het ook prima, wat is nu wijsheid; gewoon weer de oude monteren of nieuw, kost alleen wel 82 euro, en de pakking is los verkrijgbaar dus die kan ik gewoon wel gebruiken.

en de pakkingen van de tussenflens van het inlaatspruitstuk, moet je die nog in vetten net als de keerringen?

k*t die thermostaat is helemaal niet los verkrijgbaar, is altijd incl thermostaathuis.

in principe deed de oude het ook prima, wat is nu wijsheid; gewoon weer de oude monteren of nieuw, kost alleen wel 82 euro, en de pakking is los verkrijgbaar dus die kan ik gewoon wel gebruiken.

en de pakkingen van de tussenflens van het inlaatspruitstuk, moet je die nog in vetten net als de keerringen?

[rquote=1821479&tid=138693&author=rooiepeet]k*t die thermostaat is helemaal niet los verkrijgbaar, is altijd incl thermostaathuis.

en de pakkingen van de tussenflens van het inlaatspruitstuk, moet je die nog in vetten net als de keerringen?[/rquote]

Dat had ik toch al verteld.. ik heb die van mij gewoon weer gebruikt.. nieuwe pakking-ringen en gaan

Hier zie je het wel dat het één ding is..

DSC03997.jpg

Als je die oliekoeler los haalt.. maak je dan ook ff wat foto's ?? :angel

Grtz. Maurice

[rquote=1821479&tid=138693&author=rooiepeet]k*t die thermostaat is helemaal niet los verkrijgbaar, is altijd incl thermostaathuis.

en de pakkingen van de tussenflens van het inlaatspruitstuk, moet je die nog in vetten net als de keerringen?[/rquote]

Dat had ik toch al verteld.. ik heb die van mij gewoon weer gebruikt.. nieuwe pakking-ringen en gaan

Hier zie je het wel dat het één ding is..

DSC03997.jpg

Als je die oliekoeler los haalt.. maak je dan ook ff wat foto's ?? :angel

Grtz. Maurice

[rquote=1821684&tid=138693&author=mbvectrav6]

Grtz. Maurice[/rquote]

ja dan had ik je denk ik verkeerd begrepen want ik dacht dat de thermostaat zelf los in het huis zit (zit ie eigenlijk ook) en dat je dan alleen los de thermostaat kon bestellen, maar dat gaat dus niet op.

nou heb ik die olieleidingen los maar die kan ik niet helemaal verwijderen en om die reden kan ik het deksel niet verwijderen helemaal klote.

misschien iemand die dit al wel eens heeft gedaan, hoe moet ik de olie leidingen helemaal verwijderen?

Terug
Naar boven