• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

slick vraagje

pastry

Post vaak
Halloi,

op slicks staan vaak hoogte maten zoals 570 of 580, is daar een omreken forume voor?

- heeft iemand nog tips waar ik voor een leuke prijs volle slicks kan kopen?

- oja en hoe check je of een slick nog dik genoeg is.

gr pastry

normaal gezien ls je op het loop vlak kijkt zie je op sommige plaatsen gaatjes als die weg zijn zijn je slicks op

Originally posted by pastry

Halloi,

op slicks staan vaak hoogte maten zoals 570 of 580, is daar een omreken forume voor?

- heeft iemand nog tips waar ik voor een leuke prijs volle slicks kan kopen?

- oja en hoe check je of een slick nog dik genoeg is.

gr pastry

eens in de zoveel tijd importeer ik een aantal setjes..

M&H slicks...

Naar mijn idee de beste slick voor het drag racen met straat auto's... :vertag

en bij M&H werken ze zo:

7.5/23.0-15

7.5inch breed (past op een 7j velg)

23 inch hoog

15 inch is de velg diameter

Dus heel makkelijk om te rekenenen

Originally posted by bjornno

set van vier

hahah.. nee

die slicks kosten in NL rond de 225 per stuk...

Drag slicks zijn duurder dan andere europese banden

hahaha

ja je assen gaan breken op een gesprayde baan.

Dit geeft echt geweld.. king:

Semi slicks wil je nooit meer als je hier mee gereden hebt

Heren , ik hoor hier gesproken worden over slicks als ware het gewoon zwart en rond banden stijl.

Echter een "cirquit" slick is totaal iets anders als een "dragstrip" slick.

Ik ben redelijk op de hoogte met het dragrace model en deze is dan ook alleen maar voor dit werk geschikt

deze band is na de "burn out" extreem zacht en kleeft aan de strip zoals dit hoort en heeft een slappe "wang" die zorgt dat de band inzakt en breder wordt bij de start en hoger en smaller groeit bij de finish.

Er zijn ook zogehete "cheater slicks" dit zijn slicks met een profiel voor de zogehete straatklasses bij het dragracen waar het niet is toegestaan om met een volle slick te rijden , de eigenschappen zijn het zelfde als bij de volle slick al zal je door de groeven natuurlijk ietsje minder grip hebben.

Een "cirquit" slick is ook vrij zacht maar niet zoals z'n dragbrother en heeft ook die slappe wang niet want anders kom je er geen enkele bocht mee om , "burn outs" kunnen bij dit type banden z'n eigenschappen vernietigen , ze krijgen dan zelfs een soort blaren wat betekend dat hij te heet is geworden , je rijdt deze gewoonlijk warm gedurende de race.

Ik zou zeggen kies de juiste band voor het juiste doel en veel plezier met het gene waar je aan gaat mee doen. Marcel :agent

rally cross is deels verhard en deels onverhard en deze banden kan je ook een profiel insnijden als het moet

moet je eens op google pole position zonhoven intikken er opklikken dan webwinkel bij aanbieding kijken prijzen staan er bij

400 per set van 2..

LET OP; Heb nog niet de exacte prijzen,

hangt af van verschillende factoren..

geef maar aan wie allemaal een setje nodig heeft voor de dragslicks..

Rallycross, geen idee van om eerlijk te zijn want een dragslicks zou ik niet in de modder gebruiken..

Als je exacte type nummer weet kun je die erbij vermelden en kunnen we eens kijken

Ik wil dan februari volgend jaar ofzo daadwerkelijk gaan bestellen.. :angel

ik wou eigelijk een rallyslick gaan gebruiken:hmmz

aangezien ik straatlegale banden moet rijden, en niet de hoofdprijs wil betalen voor R888

Terug
Naar boven