• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Slijtage indicator voorremmen

oomens94

Post weleens wat
Ik open er eventjes een apart forumpje voor.

Ga de remblokken en schijven voorkant vervangen binnenkort. Maar, die slijtageindicator? Hoe zit dat nu? Heb in mijn BC alleen temperatuur, tijd en radio + instellingen. Heb ik nu zo'n slijtageindicator? Moet ik die dan mee bestellen of heb ik die dan niet?

Danku

slijtindicator is niks meer dan een ijzer strookje ,die zit standaard al op de remblokken en, hoef je dus niet apart te bestellen

lijkt mij dat je de huidige sensor gewoon over kan zetten of kan laten zitten ,ik weet niet hoe dat bij een astra H zit,ik heb niet zoon sensor op me astra G

Geen slijtage indicator dus.

@ b07: met slijtage indicator word een Sensor bedoeld welke word gebruikt bij modellen met uitgebreide Check Control, als deze sensor onderbroken word ivm versleten remblokken, komt er op het scherm de tekst: REMVOERING te staan.

Willem

Ik heb een Zafira Innovation 1.6 Turbo St

Gekocht in juli 2017.

Nu ca 56000 gereden na in nov 2018 gewisseld te hebben naar winterwielen bij een kmstand van 46898.

Nu (8 febr. 2019) produceerden mijn remmen een enorm geruis alsof ik door een grindbak reed.

De garage bekeek mijn auto en verbood mij verder te rijden.

De remschijven en schoenen van de voorwielen waren nagenoeg versleten.

Mijn vraag is nu: 1) heeft een van U dit probleem ook meegemaakt.

2) had bij het wisselen naar de winterwielen (nu dus 9000 km geleden) de monteur dit moeten kunnen konstateren.

3) wat zijn bij u de gemiddelde aantallen kilometers voordat dit euvel optrad (indien dat al bij u het geval was).

Kunt u mij tevens aanraden hoe ik hiermee om moet gaan.

Alvast dank voor uw reactie.

:dank-u:

Terug
Naar boven