• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Slippen met automaat

kywieman

Post weinig
Hallo,

Is het erg om met een automaat te slippen?

Het gaat om een th180 de standaard 3 traps automaat die onder Opels gebruikt werden.

Nu er sneeuw ligt is er natuurlijk niets leuker te doen dan met een achterwiel aangedreven auto te spellen.:jerry

Maar is dit wel zo goed voor de automaat.

En als dit verkeerd is hoe is dat dan op te merken.

Bedankt.:wors

toen ik nog automaat ree,lang geleden,vond ik het ook wel mooi

maar plots liet de tractie het afweten,de automaat liet los

en greep plotseling weer vast ,nou dat was een stevig schrik moment

ree mijn eigen bijna de vernieling in.

nu kan ik je niet vertellen hoe dat nu kwam heb ik geen idee van

maar als je vermogen even weg is ,de motor stevig in ene toeren

op neem wat logies is en dan weer vast grijp ben je niet blij

dat kan ik je wel verzekeren.

bij deze dan gelijk van mij de vraag.

hoe komt het dat de automaat plots weg valt en even later weer op pak.

vgr tonsr.

toen ik nog automaat ree,lang geleden,vond ik het ook wel mooi

maar plots liet de tractie het afweten,de automaat liet los

en greep plotseling weer vast ,nou dat was een stevig schrik moment

ree mijn eigen bijna de vernieling in.

nu kan ik je niet vertellen hoe dat nu kwam heb ik geen idee van

maar als je vermogen even weg is ,de motor stevig in ene toeren

op neem wat logies is en dan weer vast grijp ben je niet blij

dat kan ik je wel verzekeren.

bij deze dan gelijk van mij de vraag.

hoe komt het dat de automaat plots weg valt en even later weer op pak.

vgr tonsr.

te weinig olie. of door het slippen dat er 'tijdelijk' te weinig olie was :D

En een TH180 kan heel wat hebben

te weinig olie. of door het slippen dat er 'tijdelijk' te weinig olie was :D

En een TH180 kan heel wat hebben

olie pijl was goed ,dat controleerde ik regelmatig,kan het dan zijn op het moment van doorslaan van de achterwielen er zo snel de olie druk

weg valt waar door dan er ook geen tractie meer is.

vgr tonsr.

olie pijl was goed ,dat controleerde ik regelmatig,kan het dan zijn op het moment van doorslaan van de achterwielen er zo snel de olie druk

weg valt waar door dan er ook geen tractie meer is.

vgr tonsr.

nee dat kan niet

denk dat je eerder te maken hebt gehad met wegvallen van grip weg wegens spinnen va wielen en die vervolgens weer ff grip kregen

te weinig olie is ook ene oorzaak in bochten

nee dat kan niet

denk dat je eerder te maken hebt gehad met wegvallen van grip weg wegens spinnen va wielen en die vervolgens weer ff grip kregen

te weinig olie is ook ene oorzaak in bochten

Jip alles in automaat word door olie geregeld zoals rembanden vast zetten,zodat gangen worden gewisselt,als je te weinig olie in het carter hebt,en je gaat bv schuin door een bocht,zuigt je pomp ff lucht op en word der geen olie opgezogen,dan blijft de zaak inwending niet op spanning en valt je verbinding tussen blok en bak weg.

Jip alles in automaat word door olie geregeld zoals rembanden vast zetten,zodat gangen worden gewisselt,als je te weinig olie in het carter hebt,en je gaat bv schuin door een bocht,zuigt je pomp ff lucht op en word der geen olie opgezogen,dan blijft de zaak inwending niet op spanning en valt je verbinding tussen blok en bak weg.

Okay

Conclusie: het is dus niet erg en heeft geen nadelige gevolgen om met een automaat de slippen in de sneeuw?

Okay

Conclusie: het is dus niet erg en heeft geen nadelige gevolgen om met een automaat de slippen in de sneeuw?

omdat het directer is, voor slippin' beter uiteraard, maar een automaatbak heeft nu eenmaal een soepeler overbrenging en wordt de zaak minder belast:)

hoewel niet over hoeven schakelen en spelen met het gaspedaal ook wel lekker spint :)

omdat het directer is, voor slippin' beter uiteraard, maar een automaatbak heeft nu eenmaal een soepeler overbrenging en wordt de zaak minder belast:)

hoewel niet over hoeven schakelen en spelen met het gaspedaal ook wel lekker spint :)

Louwe heeft volgens mij ook geen 6 pitter ?

en een 4 pitter met automaat kom je meestal wat vermogen te kort.

Ik vindt het zalig een 6 pitter met automaat en driften gaat met dit weer erg leuk.

Terug
Naar boven