• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Slippende auto

de mijne slaat ook door hoor met dit natte weer... Maar vrijwel direct knippert het TC lampje op het dashboard. Iets te diep intrappen en je hebt al een knipperend lampje.

Heb er GoodYear Eagle F1 onderzitten. Nieuwe.

origineel gepost door tmug

Kan je auto ook gaan schudden door versleten draagarm rubbers? rij met astra g 2.0 16v, ik heb 3 maanden geleden 4 nieuwe bandjes michelin exalto 205-50-16 laten omzetten, meteen laten uitlijnen.

Maar reed laatst 160 plus en begon te schudden als een gek, heb sindsdien ook makkelijk spin als een bocht naar links neem, dit deed hij ervoor niet. Wat denken jullie? balanceergewichtje verloren?

Hoe chek ik de rubbers, wanneer zit er teveel ruimte op?

Ben vandaag even bij de garage geweest, deze hebben m´n voorwielen even opnieuw uitgebalanceert. Vreemde is dat ik er lood af moest hebben inplaats van er op? Iemand enig idee?

Nu tikt hij een heel klein beetje bij 140+ waar ligt dat nog aan dan?

Dan zal hij niet goed gebalanceerd geweest zijn.

en iets trillen bij 140, zal onbalans zijn.

willem

Wat een mogelijkheid is: een tijd terug heb ik een set velgen voor mijn wagen besteld, kant en klaar, uitgebalanceerd en wel. Deze zijn er door de garage onder gezet. Toen ik op de snelweg ging rijden begon de wagen als een gek te schudden tussen de 110 en 130...

Dus ik naar die lui toe; uitbalanceren moest het verhelpen. Niet dus. Bleek dat de centreerringen van de velgen niet de juiste maat hadden (ze waren veel te klein). Andere besteld bij de lokale velgen- en bandenboer. Nu rijd de auto zonder problemen.

dus, mocht je er lichtmetaal onder hebben met centreerringen: wie weet ligt het daaraan...

Terug
Naar boven