• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Slootje rijden

L.O.D

Post weinig
Beste forrumers,

Lang leve het koude weer en vooral de gladde stukjes die dit weer met zich meebrengt.

Vanmorgen naar mn werk gereden draai ik heel rustig bochtje naar rechts maar corsaatje ging vrolijk rechtdoor, kon ik nog net een boompje ontwijken en gleed zo de sloot in.

Twe voorbijgaande fietsers gevraagd of ze mijn (gestripte/lichte) corsa er even uit wilde duwen, maar zon 700 kilo is nog best zwaar :s.

Toen kwam er een collega van me aan met zn vw polo maar die had op dat stuk ook te weinig grip om hem eruit te trekken, toen kwam het geluk om de bocht kijken in de vorm van een mooie vrachtauto met takel installatie woohooooooo..

Ik de vriendelijke man gevraagd of hij me even zou kunnen helpen, tuurlijk dit fixxen we wel even dus zo gezegd zo gedaan.

Corsaatje weer uit de sloot starten en weer verder rijdeen woohooooooooo.

En natuurlijk even wat fototsjes geschoten van deze spannende dinsdag ochtend.

1171136656_5_ZU3z.jpeg

1171129840_5__kMQ.jpeg

1171129873_5_y6R4.jpeg

1171129907_5_d_aw.jpeg

Ohhh, niet best...

Is de wagen verder nog een beetje heel?

Klinkerweggetjes met sneeuw.... draaaaaamaaaaa... De ijsprut gaat er lekker tussen zitten en als de sneeuwboel er ogenschijnlijk af is, is het dus alsnog spekglad.

Al wel winterbandjes er onder trouwens? Niet dat die dingen heilig zijn, maar het kan allicht helpen :)

Ohhh, niet best...

Is de wagen verder nog een beetje heel?

Klinkerweggetjes met sneeuw.... draaaaaamaaaaa... De ijsprut gaat er lekker tussen zitten en als de sneeuwboel er ogenschijnlijk af is, is het dus alsnog spekglad.

Al wel winterbandjes er onder trouwens? Niet dat die dingen heilig zijn, maar het kan allicht helpen :)

Nou ik heb de (eventuele) schade nog niet gevonden, ook nog niet gekeken maar merkte niks met wegrijden, en ik was zoiezo al van plan vandaag winterbanden aan te schaffen... zal allicht wat helpen ;)

Nou ik heb de (eventuele) schade nog niet gevonden, ook nog niet gekeken maar merkte niks met wegrijden, en ik was zoiezo al van plan vandaag winterbanden aan te schaffen... zal allicht wat helpen ;)

zie hier de reden waarom mijn 16v corsa'tje lekker onder een dekentje in de loods staat tot ergens eind maart :P

zie hier de reden waarom mijn 16v corsa'tje lekker onder een dekentje in de loods staat tot ergens eind maart :P

winterbanden helpt in mijn ogen zeer zeker wel.. ik had gistere nergens last van toen er nog niet gestrooit was.. oke op echt gladde stukjes zal het wel wat minder effectief zijn.. maar in de sneeuw was ik het snelste weg bij het stoplicht:angel

winterbanden helpt in mijn ogen zeer zeker wel.. ik had gistere nergens last van toen er nog niet gestrooit was.. oke op echt gladde stukjes zal het wel wat minder effectief zijn.. maar in de sneeuw was ik het snelste weg bij het stoplicht:angel

Tja, dat heb je als je met BREDE banden op een HEEL licht autootje in de sneeuw rijdt.

Hoe breder de band EN hoe lichter de auto, hoe minder grip in de sneeuw.

het mooiste is smalle winterbanden, of gewoon HELE smalle bandjes (155 breed oid.)

dan heb je VEEL meer grip als nu.

De schade is meegevallen zo in ieder geval, had erger kunnen zijn.

Willem

Tja, dat heb je als je met BREDE banden op een HEEL licht autootje in de sneeuw rijdt.

Hoe breder de band EN hoe lichter de auto, hoe minder grip in de sneeuw.

het mooiste is smalle winterbanden, of gewoon HELE smalle bandjes (155 breed oid.)

dan heb je VEEL meer grip als nu.

De schade is meegevallen zo in ieder geval, had erger kunnen zijn.

Willem

Das balen, toch maar goed dat er toevallig een vrachtwagen langskwam

Heb op mijn Corsa 145/80/13 bandjes zitten. Nu ziet het er niet uit,maar speel wel op safe. Alleen wil het niet zeggen dat winterbandjes heilig zijn. Het enige wat echt heilig is is je rechtervoet, daar bepaal je mee of je het de winter gaat vol houden of dat je schade rijd.

Das balen, toch maar goed dat er toevallig een vrachtwagen langskwam

Heb op mijn Corsa 145/80/13 bandjes zitten. Nu ziet het er niet uit,maar speel wel op safe. Alleen wil het niet zeggen dat winterbandjes heilig zijn. Het enige wat echt heilig is is je rechtervoet, daar bepaal je mee of je het de winter gaat vol houden of dat je schade rijd.

Ja de winter tubes zijn in bestelling, het worden denk ik 185 brede bandjes. maar idd deze velgen en banden zijn zeker niet geschikt voor dit weer :( maar had even niks anderss

Ja de winter tubes zijn in bestelling, het worden denk ik 185 brede bandjes. maar idd deze velgen en banden zijn zeker niet geschikt voor dit weer :( maar had even niks anderss

origineel gepost door corsageak

Winderbanden zullen vast helpen, maar je kunt ze nergens meer verkrijgen op dit moment. Afgelopen weekend heeft een familielid van mij een aantal adressen gebeld, maar overal was het niet wat hij zocht of al helemaal erdoorheen en nieuwe komt niet meer waarschijnlijk. Dus aan dit antwoord hebben we niets.

Terug
Naar boven