• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Slootje rijden

origineel gepost door corsageak

winterbanden helpt in mijn ogen zeer zeker wel.. ik had gistere nergens last van toen er nog niet gestrooit was.. oke op echt gladde stukjes zal het wel wat minder effectief zijn.. maar in de sneeuw was ik het snelste weg bij het stoplicht:angel

Winderbanden zullen vast helpen, maar je kunt ze nergens meer verkrijgen op dit moment. Afgelopen weekend heeft een familielid van mij een aantal adressen gebeld, maar overal was het niet wat hij zocht of al helemaal erdoorheen en nieuwe komt niet meer waarschijnlijk. Dus aan dit antwoord hebben we niets.

origineel gepost door eerste-opel

winterbanden helpt in mijn ogen zeer zeker wel.. ik had gistere nergens last van toen er nog niet gestrooit was.. oke op echt gladde stukjes zal het wel wat minder effectief zijn.. maar in de sneeuw was ik het snelste weg bij het stoplicht:angel

Winderbanden zullen vast helpen, maar je kunt ze nergens meer verkrijgen op dit moment. Afgelopen weekend heeft een familielid van mij een aantal adressen gebeld, maar overal was het niet wat hij zocht of al helemaal erdoorheen en nieuwe komt niet meer waarschijnlijk. Dus aan dit antwoord hebben we niets.

Ook niet meer te krijgen via www.autobandenmarkt.nl ???

Deze banden komen Direct uit Duitsland..

Ze Adverteren nog wel met Winterbanen via E-mail, maar, ik ben al voorzien.

Willem

origineel gepost door eerste-opel

Ook niet meer te krijgen via www.autobandenmarkt.nl ???

Deze banden komen Direct uit Duitsland..

Ze Adverteren nog wel met Winterbanen via E-mail, maar, ik ben al voorzien.

Willem

Bij mij vanochtend ook de schrik om het hart. ondanks extreem voorzichtig rijden toch achterstevoren op de autostrade komen staan..

slip.jpg

Niks geraakt gelukkig.

Ironie... vanavond moet ie naar de garage voor winterbanden..

Bij mij vanochtend ook de schrik om het hart. ondanks extreem voorzichtig rijden toch achterstevoren op de autostrade komen staan..

slip.jpg

Niks geraakt gelukkig.

Ironie... vanavond moet ie naar de garage voor winterbanden..

Heel netjes naast het boompje gezet hoor!

Die dingen doen ook al hoop schade.

Die winterbanden hadden jullie 2 maanden geleden al moeten kopen, Pinos! :D:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry

Ik en mn pa hebben ze nu standaard bijna de helft vh jaar en zo tegen december met de eerste sneeuw als nu zijn we altijd 1 van de weinige die normaal wegkomen bij het stoplicht. Anders staat zelfs zijn audi quattro te glijen.

En mn Benz zou gewoon nooit meer van zn plek afkomen :D

Die winterbanden hadden jullie 2 maanden geleden al moeten kopen, Pinos! :D:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry

Ik en mn pa hebben ze nu standaard bijna de helft vh jaar en zo tegen december met de eerste sneeuw als nu zijn we altijd 1 van de weinige die normaal wegkomen bij het stoplicht. Anders staat zelfs zijn audi quattro te glijen.

wauw die slip op de snelweg heb je ook mooi overleefd!

Doet me denken aan een rit terug naar Budapest vorige winter.

Deed een vrachtwagen dat vlakbij me in Duitsland. Eerst flink inhalen om me daarna achterstevoren weer voorbij te glijden naar achter.

Deed een vrachtwagen dat vlakbij me in Duitsland. Eerst flink inhalen om me daarna achterstevoren weer voorbij te glijden naar achter.

origineel gepost door kaneelschep

Ja ik ben wel goed weggekomen.. en ik rijd altijd al giga voorzichtig. Als er een vrachtwaggel aankwam had die nooit meer kunnen remmen.

gelukkig zat ik alleen, en mn vriendin er niet bij ofzo.

vanavond eindelijk wienterbaandjes:)

Ja ik ben wel goed weggekomen.. en ik rijd altijd al giga voorzichtig. Als er een vrachtwaggel aankwam had die nooit meer kunnen remmen.

gelukkig zat ik alleen, en mn vriendin er niet bij ofzo.

vanavond eindelijk wienterbaandjes:)

Daar kom ik nu ook achter dat die winterbanden al gehaald hadden moeten zijn. Is lang op aangedrongen door een van mijn ouders, maar vaderlief deed niets dus ik ook niet. Afgelopen weekend voor het eerst, maar toen was iedereen er zowat al doorheen.

Ach, nu weten we het voor de volgende jaren, ik had er totaal niet aan gedacht en eigenlijk ook zoiets van waarom zou je ze nu al nodig hebben. We schuiven het maar weer op de onervarenheid af.

Daar kom ik nu ook achter dat die winterbanden al gehaald hadden moeten zijn. Is lang op aangedrongen door een van mijn ouders, maar vaderlief deed niets dus ik ook niet. Afgelopen weekend voor het eerst, maar toen was iedereen er zowat al doorheen.

Ach, nu weten we het voor de volgende jaren, ik had er totaal niet aan gedacht en eigenlijk ook zoiets van waarom zou je ze nu al nodig hebben. We schuiven het maar weer op de onervarenheid af.

origineel gepost door louwe 16 klepper

tjah die eerste fot das bij ons geen slootje maar een greppeltje;)

en inderdaad winterbanden kopen in november is vrij laat

ik koop zoiets meest gebruikt vanaf marktplaats

en dan in april mei junie

als veel mensen ze er weer onderweg halen;)

opslaan willen/kunnen sommige niet;)

interesse is er vaak weinig

dus de prijs is laag:P

Da's wel slim.. iets voor volgend jaar

tjah die eerste fot das bij ons geen slootje maar een greppeltje;)

en inderdaad winterbanden kopen in november is vrij laat

ik koop zoiets meest gebruikt vanaf marktplaats

en dan in april mei junie

als veel mensen ze er weer onderweg halen;)

opslaan willen/kunnen sommige niet;)

interesse is er vaak weinig

dus de prijs is laag:P

Da's wel slim.. iets voor volgend jaar

Precies!! Zo leer je.. Ik had ook altijd zoiets van die 3 weken dat er sneeuw ligt.. Maar jaa. Je glijdt eens wat op plekjes waar je dat niet wilt en je wordt wat ouder enzoo. :P Ben ook begonnen met wat oude velgen met 2e hands winterbanden. Zo'n groot verschil.... :D

Precies!! Zo leer je.. Ik had ook altijd zoiets van die 3 weken dat er sneeuw ligt.. Maar jaa. Je glijdt eens wat op plekjes waar je dat niet wilt en je wordt wat ouder enzoo. :P Ben ook begonnen met wat oude velgen met 2e hands winterbanden. Zo'n groot verschil.... :D

het is ook niet alleen die 3 weken dat er sneeuw ligt

onder de 7 graden kun je het verschil in remafstand al merken

boven de 7 graden is het zonde van je winterbanden en doen zomerbanden het weer beter

het is dat ik er nog een setje had liggen van de astra anders

had ik dit jaar nieuwe gekocht

en idd het verschil is echt groot:o

oh en @L.O.D gelukkig had je geen of weinig schade

maar het belangrijkste is nog altijd dat jij of je inzittende er heel uit zijn gekomen

het is ook niet alleen die 3 weken dat er sneeuw ligt

onder de 7 graden kun je het verschil in remafstand al merken

boven de 7 graden is het zonde van je winterbanden en doen zomerbanden het weer beter

het is dat ik er nog een setje had liggen van de astra anders

had ik dit jaar nieuwe gekocht

en idd het verschil is echt groot:o

oh en @L.O.D gelukkig had je geen of weinig schade

maar het belangrijkste is nog altijd dat jij of je inzittende er heel uit zijn gekomen

mischien moet ik er maar veel meer kopen en dan pas eind november aanbieden;)

doe ik al jaren

ben dr ook altijs snel doorheen als winter begint

dan koop ik alvast de zomerbanden enz enz

groet michel

Terug
Naar boven