• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

smoke/rode achterlichten Manta

Oke dan, ook iemand een idee hoe je dat zwart er weer af krijgt zonder dat de plastic glaasje verweren? Dan ga ik ze opnieuw spuiten.

origineel gepost door MOOK

Oke dan, ook iemand een idee hoe je dat zwart er weer af krijgt zonder dat de plastic glaasje verweren? Dan ga ik ze opnieuw spuiten.

Het gaat dus wel, nieuw spul van Motip, ik heb het gedaan en alles is eraf, de lampen zijn niet verweerd en ben ze nu rood aan het spuiten. Echt geweldig mooi. Ook zijn die spuitbussen niet meer zo groot, zodat je een hele parkeergarage kan spuiten, ze hebben nu kleintjes. Beter

Het gaat dus wel, nieuw spul van Motip, ik heb het gedaan en alles is eraf, de lampen zijn niet verweerd en ben ze nu rood aan het spuiten. Echt geweldig mooi. Ook zijn die spuitbussen niet meer zo groot, zodat je een hele parkeergarage kan spuiten, ze hebben nu kleintjes. Beter

Zo zie je maar weer, dat ook wij bij leren :jerry

Jaja, iedereen kan nog altijd wat leren. Ik wist niet dat dat spul er was. Maar werkt echt goed, alles is echt heel mooi schoon. Als het klaar is plaats ik wel ff foto's

Hier dan de lichten van zwart, schoongemaakt, naar rood gespoten

achterlichten1.jpg

achterlichten2.jpg

achterlichten3.jpg

afb0134.jpg

Een tipje voor je achterlichten in gelijk welke kleur te steken die je maar wilt gaat als volgt...

1) Schuur de buitenkant van je achterlichten met schuurpapier P500 MET water, dus "nat" gaan schuren.

2) Dan voor je verf te maken ga je als volgt te werk: Je maakt ongeveer 100gr vernis klaar dus met de verharder er al in

en dan dan meng je er 3 à 4% kleur aan toe, die kleur kies je zelf zwart, rood, parelmoer wit of zelfs de kleur van je wagen en daarmee spuit je je

achterlichten. Het lijkt of dat je lichten gekleurd zijn maar door dat er weinig kleur in de vernis zit en wanneer je remt,

laten ze direct het licht door... Truc van destijds in de carrosserie. ;) Have fun!

Greetz Red

Nou kijk, zo staat het dus met die lampen erin, terug in deze topic stond hoe het was...

Tevens de handmate Gr A eindpijp eronder, mooi gemaakt!!

Ik vind het heel mooi zo.

afb0136.jpg

Ja dat komt ook omdat de reflectoren gewoon zichtbaar zijn, dus ik denk zelfs dat deze APK waardig zijn.

kijk aan, dat staat m echt goed.

@redmaniac... leukke tip, zal het gaan onthouden hier.

kijken wat het bij een manta doet :P

Voor een Westerling kan hij goed lampies spuiten,:D staat echt super mooi bij deze wagen , net nog ff naar staan kijken

Terug
Naar boven