• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Snap er niks van...xenon

Patje gts

Post weinig
Vandaag een poging gedaan tot montage van mijn xenon in mijn vectra c2....wat een drama...

Rechts klemt het lampje ( geen extra klemmetje nodig ) links klemt het lampje niet en krijg ik met geen mogelijkheid het klemetje vast....orginele h7 lampjes passen zonder probleem....

Heeft iemand fotos?.....

Gr Patrick

Dient ff een knipje in de originele H7 ringetje te maken en dan licht buigen.

Of a 15,00 2 adapters kopen. Mits het een C1 betrefd. Voor een C2 is het een prima pas.

Zie ook topic van speaker.

Groet jraaf

Het ligt er ook aan welke voet het xenon lampje heeft. Soms moet je bij de kunstof voetjes er wat af schuren. Als hij te dik is klemt ie ook lastig.

hier nog even een plaatje, de metalen passen doorgaans wel gelijk goed, die van kunstof zijn dikker.

mocht je een C1 hebben, ik moet dan wel nog even zoeken, maar ik heb nog ergens thuis die C1 klemmetjes liggen. stuur ik ze naar je op want ik had ze besteld, maar niet nodig omdat ik een C2 heb.

35w-canbus-xenon-hid-conversion-kit-choose-bulb-from-h1-h3-h7-h7r-h9-h11-hb3-and-hb4-2-867-p_zps5fd48981.jpg

groetjes

Hallo,

Bedankt voor júllie reactie. Ik heb vanmiddag inderdaad ze afgeschuurd en passen.

Ik heb zelf ook nog van die klemmetjes over omdat overal dat voorgeschreven werd......echter dus voor de c1 en ik heb de c2....

Groet,

Patrick

Gewoon toegestaan ondertussen, de lampen moeten gewoon goed afgesteld staan, verder niks geen aanpassingen oid nodig. Mooie van de lenzen in de vectra c koplampen is dat het xenonlicht er altijd gewoon strak uitkomt, Dit in tegenstelling tot reflectie koplampen. Daar heb je nog wel eens last van strooi licht.

Gewoon even googlen op de wetgeving, maar toegestaan is het zeker.

Licht geven ze wel....had eerst GP tunder lampen die gave ook wel aardig licht.

Alleen m'n ledjes zijn te blauw, vandaag nieuwe besteld echter 4 weken wachten....

Volgende stap: de mistlampjes :D

Hmmmmm foto's plaatsen.....dat ben ik nu aan het uitzoeken hoe dat moet........

Bij m'n profiel weet ik het nu.....

Ik ga zaterdag een setje inbouwen in mijn c2 , heb je de koplampen gedemonteerd of laten zitten?

Als iemand verder nog tips heeft hoor ik t graag

Terug
Naar boven