• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Snel knipperende zonder verlichting aan te hebben

Kabels verweerd, of zelfs kabel aan het Breken / wegoxideren, je bent lang niet de 1e C vectra met een kapotte Massakabel, en Zeker niet de laatste...

Willem

Auto bij garage geweest, monteur heeft alles onderzocht maar niets kunnen vinden.

Heel vreemd allemaal, snap er niets van.

Frieszie

Auto bij garage geweest, monteur heeft alles onderzocht maar niets kunnen vinden.

Heel vreemd allemaal, snap er niets van.

Frieszie

Dan zou ik eens aanraden (weet niet vanwaar je bent) om daar een second opinion over te vragen bij een andere dealer/garagist.

Maar om het zelf te proberen, een extra massakabel aanleggen kan zeker nooit kwaad. Je weet maar nooit :thumb

Dan zou ik eens aanraden (weet niet vanwaar je bent) om daar een second opinion over te vragen bij een andere dealer/garagist.

Maar om het zelf te proberen, een extra massakabel aanleggen kan zeker nooit kwaad. Je weet maar nooit :thumb

Ik zou inderdaad eens naar de massakabel kijken. Desnoods vervangen door een dikkere, zeker als je er een en ander aan ICE hebt ingebouwd.

Slechte massa geeft namelijk de raarste verschijnselen.

En als je toch bezig bent, doe dan zowel de massa naar het blok als naar de carrosserie.

Ik zou inderdaad eens naar de massakabel kijken. Desnoods vervangen door een dikkere, zeker als je er een en ander aan ICE hebt ingebouwd.

Slechte massa geeft namelijk de raarste verschijnselen.

En als je toch bezig bent, doe dan zowel de massa naar het blok als naar de carrosserie.

Zo nu en dan brand ook lampje van stuurbekrachtiging. Heb dan ook even geen stuurbekrachtiging, 2 minuten later alles weer normaal.

Het vreemdste vind ik dat de lampen knipperen terwijl schakelaar uit staat.

Vanmorgen knipperenden lampen even en lampje van accu.

Ben gestopt, motor uitgedaan en weer opnieuw gestart.Toen was alles weer goed.

Frieszie

Zo nu en dan brand ook lampje van stuurbekrachtiging. Heb dan ook even geen stuurbekrachtiging, 2 minuten later alles weer normaal.

Het vreemdste vind ik dat de lampen knipperen terwijl schakelaar uit staat.

Vanmorgen knipperenden lampen even en lampje van accu.

Ben gestopt, motor uitgedaan en weer opnieuw gestart.Toen was alles weer goed.

Frieszie

Volgens 2 garages is de massakabel niet het probleem, dan zou het probleem constant aanwezig moeten zijn.

Vanavond had ik helemaal geen last.

Opnieuw starten is het probleem ook weg.

Weet het nu ook niet meer.

Groeten

Volgens 2 garages is de massakabel niet het probleem, dan zou het probleem constant aanwezig moeten zijn.

Vanavond had ik helemaal geen last.

Opnieuw starten is het probleem ook weg.

Weet het nu ook niet meer.

Groeten

Fout antwoord van de garages...

Ik heb hier een Vectra-C gehad, een 3.2 Automaat..

Deze had AF en TOE een storing op de bobines, deze zijn dan ook 2maal gewisseld, zonder resultaat, er zijn nog veel meer dingen voor 100derden euro's vervangen.

De auto kwam bij mij, wij een onderzoek gestart, door veel rijden en proberen.. ja hoor, de storing in de bobines weer, deze heb ik gewisseld voor een setje nieuwe welke ik had liggen..

deze deden hetzelfde.

Verder onderzoeken dan maar..

Op een gegeven moment alle bekabeling vanaf de accu eens bekijken...

zat er een bobbel in de maas kabel..

Ik trekken aan die kabel, begon de verlichting te fluctueren..

toen hebben we er een Extra kabel bij gelegd... en is het probleem niet meer voorgekomen..

Dus het kan weldegelijk AF en TOE zijn..

Willem

Fout antwoord van de garages...

Ik heb hier een Vectra-C gehad, een 3.2 Automaat..

Deze had AF en TOE een storing op de bobines, deze zijn dan ook 2maal gewisseld, zonder resultaat, er zijn nog veel meer dingen voor 100derden euro's vervangen.

De auto kwam bij mij, wij een onderzoek gestart, door veel rijden en proberen.. ja hoor, de storing in de bobines weer, deze heb ik gewisseld voor een setje nieuwe welke ik had liggen..

deze deden hetzelfde.

Verder onderzoeken dan maar..

Op een gegeven moment alle bekabeling vanaf de accu eens bekijken...

zat er een bobbel in de maas kabel..

Ik trekken aan die kabel, begon de verlichting te fluctueren..

toen hebben we er een Extra kabel bij gelegd... en is het probleem niet meer voorgekomen..

Dus het kan weldegelijk AF en TOE zijn..

Willem

Idd, Heb ook het probleem gehad met mijn installatie. Soms deed ie het perfect en soms had ik last van flikkerende lichtjes. Extra massa en opgelost ;)

Idd, Heb ook het probleem gehad met mijn installatie. Soms deed ie het perfect en soms had ik last van flikkerende lichtjes. Extra massa en opgelost ;)

Gister extra massakabel aangesloten, helaas vanmorgen stond ik achter een auto te wachten en begonnen de lampen weer even te flikkeren.

Had de schakelaar uit staan van de verlichting. Dus lampen knipperen weer zonder dat ze aan zijn.

Snap er helemaal niets van zo.

Groeten

Terug
Naar boven