• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Snelheidsmeter op hol

Ik heb dit probleem niet meer, heeft bij mij in de accu gezeten toen der tijd. Op het moment dat het probleem plaatsvind auto stoppen motor laten lopen en de accupolen meten wat die laad. Hij zat toen bij net onder de 12 volt, klemmen even los, erop en dan ging het dagen soms weken goed, uiteindelijk was het de accu, heb het erna nog 1 x gehad na een hoosbui maar loste zichzelf op

dankje voor de reacties, nokkenassensor lijkt mij niet zo plausibel. Vele hebben het er ook over dat er in de zekeringkast onder de motorkap wateronderin blijft staan waardoor de stekkers oxideren. Hele zekeringbak demonteren en nieuwe afwatering maken en afkitten van de zekeringkast lijkt een mogelijke oplossing.

De accu waar richardscheaks over heeft met betrekking tot laden van de dynamo lijkt me ook een goede kanshebber dat zal ik eerst is even testen dat is het minste werk, laad in ieder geval als ie normaal doet wel 14.3 volt heb alleen tijdens het probleem nog niet gemeten .

ik houd jullie op de hoogte.

Al opgelost?

Ik heb zoiets vaags ooit gehad in een Seat van mn broer. Koplampen dimmen, tellers raar doen en andere vage klachten. Naar de garage geweest, nieuwe accu, dynamo enz.

Klacht bleeft. Heb ik uiteindelijk over de massakabel, waar visueel niks aan te zien was er een dikke VDS 16mm2 draad overheen gelegd met kabelschoenen erop. Daarna is het nooit meer voorgekomen.

Maak die massa contacten eens zuiver en leg een extra draad. Helpt wellicht.

Terug
Naar boven