• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

snelle pc zelf ''laten'' bouwen

@astrastation28 wrote:EVGA GeForce GTX 670 2048 MB als videokaart

Intel Core I7 3820 3.60 GHz, Boxed, Quad Core

GigaByte GA-X79-UD3 moederbord

Corsair Gaming Series GS600 600 Watt, 20+24 Pins power suply

LG GH24NS90.AUAA50B S-ATA, Bulk, Zwart dvd rewriter

Corsair XMS3 8 GB, PC3-12800, 1600 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2 ddr3 memory

Samsung 830 Series 256 GB, S-ATA III / 600, 400 MB's, 520 MB's, 2,5 Inch ssd

en dan natuurlijk windows erop,en een kast en een card reader.

en krijg 3 jaar garantie nog erbij als ik hem door salland laat bouwen.

scherm 24 inch,toetsenbord en muis heb ik al.

Mooi samengesteld systeem hoor. Ik zou alleen de stock cpu cooler vervangen door een aftermarket exemplaar, daar de standaard koeler al gauw hoge temperaturen tot gevolg heeft!

Videokaart is een beetje afweging tussen performance en prestaties. GTX670 zoals iquick suggereert is echt een beest; ik zou eerst maar eens kijken of je dat nodig hebt. Vergelijk ook nog even de stroomrekening tussen een Nvidia en een ATI kaart. Mijn voorkeur zou uitgaan naar het laatste :-)

Naast je SSD zou ik ook nog een HDD adviseren; voor je data!

Ik snap sowiesow niet wrom iemand nog 32 bits zou installeren

is het zelfde als een porsche kopen en als een oma rijden :jerry

Ik gebruik nog Windows XP 32bits laptop, op-com gevalletje maar wel Windows 7 64bits op pc zelf. Bij de 32 kon je vroeger gegarandeerd alle programma's draaien. Nu is 64bit ook zo uitgebreid dat je het kan. Verder zou ik niet alleen Salland proberen maar stel hetzelfde systeem eens bij Alternate of Informatique samen. En reduceer wat in onderdelen, het gaat meestal om de videokaart, geheugen en processor wil je high end gamen. Op de rest kan je besparen. Kijk anders op Tweakers pricewatch kan je ook veel aan hebben.

@iquick wrote:Ik gebruik nog Windows XP 32bits laptop, op-com gevalletje maar wel Windows 7 64bits op pc zelf. Bij de 32 kon je vroeger gegarandeerd alle programma's draaien. Nu is 64bit ook zo uitgebreid dat je het kan. Verder zou ik niet alleen Salland proberen maar stel hetzelfde systeem eens bij Alternate of Informatique samen. En reduceer wat in onderdelen, het gaat meestal om de videokaart, geheugen en processor wil je high end gamen. Op de rest kan je besparen. Kijk anders op Tweakers pricewatch kan je ook veel aan hebben.

Precies, en we leggen er een 5200rpm eco HDD in.

Kom, we willen hard rijden, we pleuren een supercharged V8 in de auto ipv een 1.6 viercylinder, maar we passen de remmen niet aan! -.-

@iquick wrote:Ik gebruik nog Windows XP 32bits laptop, op-com gevalletje maar wel Windows 7 64bits op pc zelf. Bij de 32 kon je vroeger gegarandeerd alle programma's draaien. Nu is 64bit ook zo uitgebreid dat je het kan. Verder zou ik niet alleen Salland proberen maar stel hetzelfde systeem eens bij Alternate of Informatique samen. En reduceer wat in onderdelen, het gaat meestal om de videokaart, geheugen en processor wil je high end gamen. Op de rest kan je besparen. Kijk anders op Tweakers pricewatch kan je ook veel aan hebben.

Ben ik het niet mee eens, als je een bagger moederboard koopt haalt dat alle prestaties naar beneden

heb je niets aan je high end cpugeheugen

zelf koop ik altijd mn hardware bij Azerty

Laat ik het zo formuleren dan het belangrijkste is geheugen, processor en videokaart. Hierbij koop je een SSD om alles soepel te laten draaien en een moederbord die de functies aankan van je gekochte onderdelen. Een moederbord hoeft niet peperduur te zijn, tegenwoordig zijn die dingen zo geavanceerd.

@jeroenk wrote:@astrastation28 wrote:Ik zou alleen de stock cpu cooler vervangen door een aftermarket exemplaar, daar de standaard koeler al gauw hoge temperaturen tot gevolg heeft!

Videokaart is een beetje afweging tussen performance en prestaties. GTX670 zoals iquick suggereert is echt een beest; ik zou eerst maar eens kijken of je dat nodig hebt. Vergelijk ook nog even de stroomrekening tussen een Nvidia en een ATI kaart. Mijn voorkeur zou uitgaan naar het laatste :-)

Naast je SSD zou ik ook nog een HDD adviseren; voor je data!

de stock cpu koeler wat jij zegt zit er dus niet op blijkbaar terwijl er boxed staat hiervoor heb ''ik'' deze uitgezocht :

http://www.salland.eu/product/1083031/scythe-mugen-3-rev-b-scmg-3100.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ja wil een pc die in de toekomst ook aardig mee kan,ik wil niet om het jaar onderdelen upgrade'n.

en zoals ik al zij ik wil graag arma 3 spelen op high/ultra.en natuurlijk andere game's die daar op volgen.

zo staat het nu in mijn winkelmandje:

EVGA GeForce GTX 670 2048 MB als videokaart

Intel Core I7 3820 3.60 GHz, Boxed, Quad Core

GigaByte GA-X79-UD3 moederbord

Corsair Gaming Series GS600 600 Watt, 20+24 Pins power suply

LG GH24NS90.AUAA50B S-ATA, Bulk, Zwart dvd rewriter

Corsair XMS3 8 GB, PC3-12800, 1600 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2 ddr3 memory word Corsair Vengeance 8 GB, PC3-14900, 1866 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2

Samsung 830 Series 256 GB, S-ATA III / 600, 400 MB's, 520 MB's, 2,5 Inch ssd

Scythe Mugen 3 Rev B cpu koeler

WD Caviar Blue WD5000AAKX 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Bulk

NZXT LEXA S systeemkast

Microsoft Windows 7 SP1 NL, Home Premium, OEM 64 bit

lijst is nog niet definitief,en ik ga pas een pc laten bouwen als ik mijn huidige systeemkast ( ixtreme m3720 van pb ) verkocht heb.

kwa geheugen is dit verlopig genoeg,heb op mijn huidige pc 1tb maar heb 43 gb in gebruik :jerry

maar ik zie nu door de bomen het bos niet meer :jerry

nou heb nog wat kleine dingen veranderd ( andere kast,groter geheugen,cardreader ).

en nog bij andere bedrijven geinformeerd kwa prijs....maar zit niet heel veel verschil in,meer verschil in garantie periode enz.

en heb besloten hem te bestellen bij salland.

misschien zeggen jullie van dit had ik niet gedaan of dit had ik anders gedaan of dit ander merk,maar goed dit is mijn keuze...en geld :jerry en hier hou ik het bij.

als de pc er is,zal ik wel foto posten :kewlpics

een custom pc bouwen is het zelfde als een auto ombouwen

door er met anderen over te praten kom je soms op goeie ideen

maar het blijft jouw ding ;)

er zullen altijd mensen zijn die zeggen hmmmz dat had ik anders gedaan, Boeiend

mooi systeempje, veel plezier er van! :thumbup

Ik heb door mijn opleiding gewoon alle Microsoft Windows licenties. Ik kan nog 95 draaien als ik dat wil, legaal :thumb

PC ziet er prima uit hoor! Ik heb soortgelijke specs, op de graka na (ik game nogal weinig)!

ah, nog een linux gebruiker :thumb dacht bijna dat ik zowat de enige was...

klopt, opcom in wine geeft als ik het goed heb problemen met de USB poorten...

misschien een dualboot met een kale win xp?

dat is indd een optie maar zou toch mooier zijn hem gelijk uit Linux te kunnen gebruiken

misschien dat ik de linux ontwikkelaars eens een mailtje stuur :D

@trashmetal wrote:dat is indd een optie maar zou toch mooier zijn hem gelijk uit Linux te kunnen gebruiken

misschien dat ik de linux ontwikkelaars eens een mailtje stuur :D

Je staat vrij om het er zelf in te programmeren :) Lekker in de kernel duiken xD

Overigens draai ik ook wel Linux, maar doordat ik veel met .NET in de weer ben kan ik niet om Windhoos heen ;)

dan moet ik eerst weer eens wat kennis gaan opfrissen

na basic programmeren ben ik eigenlijk niet verder gegaan

te veel hobbies en te weinig tijd ;)

Terug
Naar boven