• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

software 1.4T

mwes

Lid
IK ben in het bezit van een astra sportstourer 1.4T 120pk

Op een site van een tuner heb ik gelezen dat de 1.4T 120pk en de 140 pk identieke motoren zijn, en dat alleen de software verschilt?!

Zou een opel dealer nu gewoon de software om kunnen zetten ?

:wtf

Denk niet dat de dealer dat gaat doen. Dan zullen ze je vertellen dat je de 140 pk versie maar had moeten kopen. Als iedereen dat achteraf zal doen dan verkopen ze natuurlijk nooit meer de 'duurdere' 140pk versie. En aftermarket chippen, daar verlies je de fabrieksgarantie mee als ik het goed heb.

Denk niet dat de dealer dat gaat doen. Dan zullen ze je vertellen dat je de 140 pk versie maar had moeten kopen. Als iedereen dat achteraf zal doen dan verkopen ze natuurlijk nooit meer de 'duurdere' 140pk versie. En aftermarket chippen, daar verlies je de fabrieksgarantie mee als ik het goed heb.

Het is volgens mij niet mogelijk om de 140 pk sofware in te laden op de 120 pk versie. Het zijn 2 verschillende motortypes (de aanduidingen), de nieuwe Opel computer kan dus niet software van een ander motortype in zomaar een andere motor laden. Heb het geprobeerd met mijn auto met LEH turbo op Z20LET, geen succes omdat de motortypes niet overeen komen.

Het is volgens mij niet mogelijk om de 140 pk sofware in te laden op de 120 pk versie. Het zijn 2 verschillende motortypes (de aanduidingen), de nieuwe Opel computer kan dus niet software van een ander motortype in zomaar een andere motor laden. Heb het geprobeerd met mijn auto met LEH turbo op Z20LET, geen succes omdat de motortypes niet overeen komen.

Ben zelf ook in het bezit van een 120pk sports tourer en wil hem graag laten chippen.

Via deze link: http://www.atm-chiptuning.com/chiptuning/opel-astra-14t-120pk/" onclick="window.open(this.href);return false;

Wordt er aangegeven dat er gechipt kan worden, maar heb van eerder horen zeggen dat de chip in de auto zelf een beetje beveiligd is en dat ze deze nog moeten kraken om er wat mee aan te kunnen.

Maar goed op dit moment er nog 750km op staan en qua snelheid bevalt het goed. Echter denk nog een paar 1000km erbij, dan lijkt me chippen een welkome aanvulling

@mwes, laat je weten wanneer je gechipt bent, ben erg benieuwd, ik zie dat je uit zwijndrecht komt, ik ernaast

gr.vincent

Ben zelf ook in het bezit van een 120pk sports tourer en wil hem graag laten chippen.

Via deze link: http://www.atm-chiptuning.com/chiptuning/opel-astra-14t-120pk/" onclick="window.open(this.href);return false;

Wordt er aangegeven dat er gechipt kan worden, maar heb van eerder horen zeggen dat de chip in de auto zelf een beetje beveiligd is en dat ze deze nog moeten kraken om er wat mee aan te kunnen.

Maar goed op dit moment er nog 750km op staan en qua snelheid bevalt het goed. Echter denk nog een paar 1000km erbij, dan lijkt me chippen een welkome aanvulling

@mwes, laat je weten wanneer je gechipt bent, ben erg benieuwd, ik zie dat je uit zwijndrecht komt, ik ernaast

gr.vincent

Terug
Naar boven