• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

software astra g 2.0 dth in een dtl?

Als je de turbo, intercooler gedeelte compleet met de ECU zou over zetten denk ik dat je wel ver moet kunnen komen. Maar nogmaals ik heb daar niet voldoende verstand van.

Dan zou je hier op het forum moeten vragen die er meer van weten. Maar een 2.0 16V (X20DTL & Y20DTH) zou qua blok het zelfde moeten zijn inderdaad.

Het zou moeten kunnen. Maar wat je er allemaal voor moet doen kan ik je helaas niet zeggen. Ik heb mijn astra alleen maar laten chippen.

Je zou inderdaad de ECU met daarbij de transponder chip moeten overzetten. Maar de transponder lijkt me makkelijk je hoeft alleen maar de kleien zwarte transponder wat in de sleutel zit over te zetten naar jouw oude sleutel. Dan zou jouw sleutel het moeten doen op de nieuwe

ECU van de DTH blok.

Het zou moeten kunnen. Maar wat je er allemaal voor moet doen kan ik je helaas niet zeggen. Ik heb mijn astra alleen maar laten chippen.

Je zou inderdaad de ECU met daarbij de transponder chip moeten overzetten. Maar de transponder lijkt me makkelijk je hoeft alleen maar de kleien zwarte transponder wat in de sleutel zit over te zetten naar jouw oude sleutel. Dan zou jouw sleutel het moeten doen op de nieuwe

ECU van de DTH blok.

DTH kan je naar een 130 a 140pk Chippen met een 270 a 280Nm koppel denk ik zo.

Kijk eens op de Site van EDS fahrzeugtechnik.

Je Moet gewoon de Sleutellezer (transponderring) en Transponder overzetten vanuit dezelfde auto waar de StuurComputers uit komen.

@ Dolby: Al 220.000km gelopen???????????

- Het leven van deze 2.0 Diesels begint pas bij 300.000km, Gechipped of niet, Valt me mee dat de EGR nog niet dichtzit bij deze lage Kilometerstand..

willem

DTH kan je naar een 130 a 140pk Chippen met een 270 a 280Nm koppel denk ik zo.

Je Moet gewoon de Sleutellezer (transponderring) en Transponder overzetten vanuit dezelfde auto waar de StuurComputers uit komen.

- Het leven van deze 2.0 Diesels begint pas bij 300.000km, Gechipped of niet, Valt me mee dat de EGR nog niet dichtzit bij deze lage Kilometerstand..

willem

@wim-v6 wrote:DTH kan je naar een 130 a 140pk Chippen met een 270 a 280Nm koppel denk ik zo.

willem

Beste

Mijn astra 2.0 dtl heeft er nu ongeveer 315.000kms gereden en verbruikt nu niets van olie.

En rijdt even goed als een nieuwe. :)

Mvge

@wim-v6 wrote:DTH kan je naar een 130 a 140pk Chippen met een 270 a 280Nm koppel denk ik zo.

willem

Beste

Mijn astra 2.0 dtl heeft er nu ongeveer 315.000kms gereden en verbruikt nu niets van olie.

En rijdt even goed als een nieuwe. :)

Mvge

@wim-v6, Ik heb mijn astra laten chippen bij 220.000KM. Heb inmiddels met de astra ruim 310.XXXKM mee gereden zonder problemen.

En rijd nu de nodige KM bij een nieuwe eigenaar ergens in Veenendaal. :thumb

willem

@wim-v6, Ik heb mijn astra laten chippen bij 220.000KM. Heb inmiddels met de astra ruim 310.XXXKM mee gereden zonder problemen.

En rijd nu de nodige KM bij een nieuwe eigenaar ergens in Veenendaal. :thumb

willem

Weet er iemand welke stuurdozen ik moet overzetten??

Die vooraan links achter de voorbumper of die achter de zijvleugel vooraan links??

Of alle 2 of zijn er nog andere??

Mvg

Weet er iemand welke stuurdozen ik moet overzetten??

Die vooraan links achter de voorbumper of die achter de zijvleugel vooraan links??

Of alle 2 of zijn er nog andere??

Mvg

Terug
Naar boven