• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

soldeer afzegelen?

Erwin1987

Woont hier bijna
hallo,

ik heb een vraag ik ben bezig met het inbouwen van een mid,

nu moet ik van gele naar grijze stekker, en heb ik van een oude mid de printplaat gehaald zodat ik daar de kabels van de grijze stekker op kan solderen en dan op de gele stekker kan doen.

maar die puntjes zitten allemaal vrij dicht bij elkaar kan ik dit ergens mee afsealen, (lijm?) of bestaat er vloeibaar tape ofzo?

Erwin

Als het elkaar niet raakt op een printplaat is er niks aan de hand denk ik. Eigenlijk heb je daar een fijne soldeerpunt voor nodig. en niet teveel soldeer gebruiken.

Als het elkaar niet raakt op een printplaat is er niks aan de hand denk ik. Eigenlijk heb je daar een fijne soldeerpunt voor nodig. en niet teveel soldeer gebruiken.

heb ik gedaan klein beetje soldeer en een fijne punt maar het zit allemaal wel dicht bij elkaar natuurlijk.

daarom dacht ik misschien kan ik er iets tussen doen.

Erwin

heb ik gedaan klein beetje soldeer en een fijne punt maar het zit allemaal wel dicht bij elkaar natuurlijk.

daarom dacht ik misschien kan ik er iets tussen doen.

Erwin

Is niet echt nodig hoor. In principe vloeit de soldeer alleen op de daarvoor aangewezen plaatsen. Dat groene of gele tussen je contactpunten is als het ware de isolatie.

Is niet echt nodig hoor. In principe vloeit de soldeer alleen op de daarvoor aangewezen plaatsen. Dat groene of gele tussen je contactpunten is als het ware de isolatie.

spuitbusje print sealer/beschermer. Bijvoorbeeld een spuitbusje "Plastik 70" of "Urethan 71" van Kontakt Chemie. Verkrijgbaar bij de meeste elektronica-onderdelen winkels.

Problem solved :)

spuitbusje print sealer/beschermer. Bijvoorbeeld een spuitbusje "Plastik 70" of "Urethan 71" van Kontakt Chemie. Verkrijgbaar bij de meeste elektronica-onderdelen winkels.

Problem solved :)

You're welcome :)

Je kan trouwens ook hotglue (hete lijm uit zo'n pistooltje) gebruiken. Doet meteen dienst als trek-ontlasting.

Maar die spuitbusjes vloeien beter zodat het beter verzegelt.

You're welcome :)

Je kan trouwens ook hotglue (hete lijm uit zo'n pistooltje) gebruiken. Doet meteen dienst als trek-ontlasting.

Maar die spuitbusjes vloeien beter zodat het beter verzegelt.

Terug
Naar boven