• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Soort van trillen

beste wim ik daag u uit om een weekje mee te draaien bij die dealers van niks weten en de klante maar wat laten aan smodderen .

sorry ik doen mijn job met plezier en goed . een oplossing is niet altijd gevonden na een eerste controle.

hoeveel klanten vinden het vervelend dat ze hun wagen een week kwijt zijn voor iets te zoeken. diagnose stellen moet al direct juist zijn onderdeel bestellen en gaan monteren + alles moet er dan maar tussen gepakt worden zo simpel is het niet hoor . $

je kan het beste overleg plegen met je dealer of mechanieker ter plaatsen en zo een oplossing zoeken . en ze jou info te geven dan zal dit overweegd worden .

inverband het trillen daar is ook geen terugroep actie van . en dat zal je dealer ook niet weten zo dit is proef ondervindelijk bij sommige gebeurd dat bij een update het trillen verholpen was .

voor gaande terug actie was een service update van het motostuurapparaat . om dat er een heel kleine marge wagens motorschade konde oplopen . op na druk kleine hoeveelheid wagens .

1 raad overleg is de beste oplossing voor je wagen n anders veranderen van dealer als ze niet luisteren testrit met de klant en samen het probleem aanduiden anders wordt het zoeken wat jij voelt en soms de dealer normaal vindt of niet voelt

Grootste probleem is de werk volgorde lijn bij veel storingen.

Als het systeem zegt bij een code betreffende overslasn cilinder nr# zou je bij de z18xe de gasklep moeten vervangen volgens de instructie alvorens verder te zoeken.

Dat is gelijk een van de duurste onderdelen.

700euro ongeveer volgens Motorhuis.

Heb je die vervangen blijkt het niet geholpen.

En toen werd het lastig voor de betreffende dealer.

Laat m nog maar een week staan €€€€€.

Daar trapte de eigenaar niet in, oude gasklep weer terug erop en hup forum op.

Kwam wim tegen, deze leest m uit en bleek een onderdeel te zijn welke veel logischer in de lijn van de storing lag, namelijk de bobine.

Deze kost dan ook 1/4e van de gasklep.

Daar kunnrn de huidige tech2 monteurs niks aan doen, deze volgen gewoon de werkwijze die Opel omschrijft.

Willem

Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

@ nicocorsa,

beste Nico, ik twijfel er niet aan dat jij je job graag en goed doet. dat blijkt alleen al uit de vele reacties die je hier op het forum plaatst en waarmee je al vele mensen hebt geholpen. maar ik denk dat mijn dealer een beetje anti- internet is. mijn probleem is een beetje het feit dat je niet echt weet hoeveel moeite er bij een grote dealer gedaan wordt ivm met zoeken naar het probleem. je moet ofwel je wagen achterlaten of in de wachtruimte wachten. bij een kleinere dealer heb je nog persoonlijk contact. helaas zit er geen kleinere daeler bij mij in de buurt. wel enkelen die alle merken doen, maar dan heb je weer het probleem van het uitlezen. de wagen moet dan weggebracht worden en de prijzen om enkel uit te lezen zijn ook niet mis. grtjs

het grote probleem met het internet en klanten naar de dealer toe is volgens mij volgende.

mense zoeken terrecht mee naar oplossing voor hun wagen . zoeken verschillende pagina's op waar ook juiste oplossingen kunnen staan . maar ook heel veel mense zomaar wat schrijven .

wij als dealers luisteren die info wel maar er moet een duidelijke diagnose worden gesteld . want zomaar gaan onder garantie vervangen . kost ook geld en tijd en moest het dan niet verholpen zijn . is het ook weer een probleem .

diagnose stellen kan door test rit te maken met de klant . en het probleem proberen aanduiden en goed omschrijven . eventueel uitlezen . en als er daar iets te vinden is kan het uit ervaring een probleem worden aangeduid zonder opel's hulp middel te gebruiken .

moest dit niet zo zijn ga je opel's test prodecdure's moete raadplegen en alles beginnen uitmeten . als er effectief een foutcode is . anders zitten we met het problemen vervangen om iets proberen te vinden wat veel geld kost en ook geen klant mee geholpen is .

mijn mening is dus betrek de klant zo goed mogelijk in de oplossing zoeken . de uurlonen zijn duur . het elektrisch meet en zoek werk is geen senicure . dus loopt tijd erg snel op .

ik zelf werk in een garage en heb zelf 9 j ervaring weet van mezelf dat ik wel wat weet maar de auto's staan ook niet stil en wij hebben soms ook niet alleproblemen die hier passeren of elders .

Terug
Naar boven