• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

sorry cruise controle

ja hoor,

kijk maar even hoe Wim-V6 dat gedaan heeft op zn combo

de X16XE is nagenoeg identiek aan de X16XEL

staat wel ergens een compleet verslag van hem op het corsa deel

ja hoor,

kijk maar even hoe Wim-V6 dat gedaan heeft op zn combo

de X16XE is nagenoeg identiek aan de X16XEL

staat wel ergens een compleet verslag van hem op het corsa deel

ja maar bij hem is anders hij heeft een powerbox er voor, als ik die er ook inzet kan ik beter een gasklephuis halen, of jij moet nog een powerbox hebben voor mij voor 100,- :D

ja maar bij hem is anders hij heeft een powerbox er voor, als ik die er ook inzet kan ik beter een gasklephuis halen, of jij moet nog een powerbox hebben voor mij voor 100,- :D

uuuh ja daar zie ik niks aan, ik heb nl niet de gasklep van een x16xel in mijn hoofd ;)

maar volgens mij is er nooit CC geleverd op de corsa b of combo b, dus hij heeft er wel wat op verzonnen :P

uuuh ja daar zie ik niks aan, ik heb nl niet de gasklep van een x16xel in mijn hoofd ;)

maar volgens mij is er nooit CC geleverd op de corsa b of combo b, dus hij heeft er wel wat op verzonnen :P

Hey, ik had alles origineel al klaar gemonteerd liggen in mijn

b-vectra, heb alleen mij de bedieningsschakelaar moeten aanschaffen en het kabeltje wat aan de stuurkolom hing moeten in klikken en klaar was kees. was wel een b-2 van het jaar 2001 !

Wou het maar effe meegeven.:thumbup

Hey, ik had alles origineel al klaar gemonteerd liggen in mijn

b-vectra, heb alleen mij de bedieningsschakelaar moeten aanschaffen en het kabeltje wat aan de stuurkolom hing moeten in klikken en klaar was kees. was wel een b-2 van het jaar 2001 !

Wou het maar effe meegeven.:thumbup

De gasklep van de X16XEL is totaal niet voorbereid op de Cruise Control, aan de Gashevel zit dan ook niks om de kabel te monteren.

ik heb bij mijn X16XE de gasklep van een C16XE motor geplaatst, dan kan het wel.

De X14XE X16XE X16XEL (oud type) hebben geen gaskabel met een balletje, maar met een tonnetje, en de gashevel is niks meer dan en halfrond plasticje.

de kabel zelf vastzetten is geen probleem

goed strak aan de gaskabel vast blijft ie ook wel zitten.

oude situatie:

DraadboomCCennieuwevoorruit012.jpg

nieuwe situatie: (zoals je ziet heb ik ook geen klip om de cruise kabel aan vast te klikken, maar nu wel een bevestiging voor aan de gashevel)

Nieuweklepdekselcombo002.jpg

Nieuweklepdekselcombo007.jpg

Willem

De gasklep van de X16XEL is totaal niet voorbereid op de Cruise Control, aan de Gashevel zit dan ook niks om de kabel te monteren.

ik heb bij mijn X16XE de gasklep van een C16XE motor geplaatst, dan kan het wel.

De X14XE X16XE X16XEL (oud type) hebben geen gaskabel met een balletje, maar met een tonnetje, en de gashevel is niks meer dan en halfrond plasticje.

de kabel zelf vastzetten is geen probleem

goed strak aan de gaskabel vast blijft ie ook wel zitten.

oude situatie:

DraadboomCCennieuwevoorruit012.jpg

nieuwe situatie: (zoals je ziet heb ik ook geen klip om de cruise kabel aan vast te klikken, maar nu wel een bevestiging voor aan de gashevel)

Nieuweklepdekselcombo002.jpg

Nieuweklepdekselcombo007.jpg

Willem

Terug
Naar boven