• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

spaghetti inlaat wel of niet?

Ewoud94

Post vaak
Goeiendag allen!

Op mijn donorauto ligt nog een Spaghetti inlaat en een groep A uitlaat.

De groep A uitlaat ben ik zeker van plan om om te gaan zetten maar is het dan slim om meteen de inlaat over te zetten?

Wat zijn de voor en nadelen etc?

en hoeveel werk is het?

alvast bedankt!

Spaghetti inlaat? Heb je een foto, want dat zegt me helemaal niks. Bedoel je niet iets in de trand van een Mantzel Powerbox oid?

Spaghetti uitlaten ken ik wel. En ja, dat is altijd leuk om te monteren.

Ja sorry het gaat van de motor naar de uitlaat als je de moterkap openmaakt dan zit het aan de voorkant en gaat onder de motor door en zit vast aan de uitlaat

Oke dan even opnieuw king:

Ik heb een uitlaat spruitstuk liggen is het de moeite om deze erop te monteren, zo ja waarom?

alvast enorm bedankt! :angel

ja powerbox komt er niet op aangezien hij al 238dk gelopen heeft en ik niet weet hoelang hij het nog vol houdt en alles wat ik heb liggen kan ik er net zo goed opleggen.

Mooi voorbeeld:

Kocht een Vectra-B (2.5 V6) caravan met 232.000km op de klok, kort erna de auto meegenomen op een Rit door duitsland, en deze van Leer tot aan Oberhausen Vrijwel Continu gevloerd gehouden, gaf ie niks om, en het liep nog harder dan fabrieks opgegeven ook!!

8000km gereden met het apparaat, oliepeil is niks gezakt in die tijd..

Willem

nee dat klopt, maar als ik er dan van alles op koop en over 5000km knalt ie uit elkaar op houdt die ermee op vind ik het zonde van het geld en het geld komt nou niet met bakken binnen

ja powerboxje monteren als je m al hebt kost niks haha...

als je m niet hebt kan het zonde zijn, tenzij je met dit type motoren verder wilt uiteraard.

Willem

had ooit een spagettie, maar die heb ik niet meer (joop1970), en de powerbox doe ik nog niet weg...

Willem

spagettie heb ik zelf liggen, met een groep A uitlaat die eronder komt, luchtfilter nieuw en een Motorstang (ben even de naam kwijt).

Ook nog borbet velgen, compleet interieur, achterlampen, orginele voorbumber en die moeten er allemaal zaterdag in dus word nog wat...Hoeveel kost overigens z'n powerbox over het algemeen?

voor 200-300 euro zie je hem regelmatig voorbij komen. Zijn er ook van andere merken, in engeland bouwen veel mensen dat ding zelf.

Terug
Naar boven